Mijn huidige game systeem is inmiddels al weer een aantal jaar oud. Hoewel ik nog wel de games kan spelen die ik wil, beginnen toch wel de grenzen van diens kunnen in zicht te komen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er de komende jaren weer zonder problemen op kunnen gamen. Ik speel van alles; van Tomb Raider tot classic RPG's (over het algemeen geen FPS/RTS games).
Daarnaast wil ik gaan streamen. In eerste instantie dacht ik aan een 2 pc setup waar ik mijn huidige pc als streaming pc zou gaan gebruiken maar wat zoeken op het internet suggereert dat de i5-4690 toch wel te verouderd is om aan de huidige wensen te kunnen voldoen. De nieuwe pc zal dus, in ieder geval voorlopig, ook het streamen voor rekening moeten nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €2500 - €3000. Iets meer mag, minder is altijd prettig. Ik geef liever nu een paar tientjes meer uit dan dat ik over een jaar alweer aan het upgraden ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
• Toetsenbord/muis
• hdd
• Ik heb 1 monitor maar ik wil daarnaast nieuwe (hoofd)monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
• Uiteraard het systeem zelf.
• Een (144hz) monitor om als primaire monitor te gebruiken
• Een capture card voor het capturen van x-box content en deze kan in de toekomst overgezet worden naar een dedicated streaming pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gevoelsmatig ben ik altijd een fan geweest van Intel, mede omdat diens CPU's vaak beter presteerden. Maar de reviews voor de AMD Ryzen zijn dusdanig goed dat ik daar toch wel voor open sta.
Verder wil ik voor de GPU gewoon weer een Geforce kaart.
In het verleden ben ik meestal voor MSI componenten gegaan aangezien ik hen hoog heb zitten qua kwaliteits producten maar ik sta open voor alternatieve suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe de kast er uitziet maakt mij totaal niet uit. Een dichte kast is prima.
Verder heb ik een Yamaha MG10XU die voor de input/output van de stream audio zorgt.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
• Is dit een redelijke setup of raden jullie toch wel aan om eea te wijzigen? Het is nogal een tijd geleden dat ik zelf iets heb samengesteld en vooral voor het moederbord raak ik al vrij snel de weg kwijt
• De Ryzen komt standaard met een koeler. Aangezien ik niet van plan ben te gaan overclocken ben ik er in de wishlist vanuit gegaan dat ik geen koeler nodig heb. Nu is de vraag natuurlijk of de standaard koeler wel voldoende is.
• De GeForce RTX 2080 Ti zit er uiteraard aan te komen. Is het verstandig om hierop te wachten of is de 1080 Ti voorlopig meer dan voldoende?
Edit: GPU & Geheugen aangepast nav feedback
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er de komende jaren weer zonder problemen op kunnen gamen. Ik speel van alles; van Tomb Raider tot classic RPG's (over het algemeen geen FPS/RTS games).
Daarnaast wil ik gaan streamen. In eerste instantie dacht ik aan een 2 pc setup waar ik mijn huidige pc als streaming pc zou gaan gebruiken maar wat zoeken op het internet suggereert dat de i5-4690 toch wel te verouderd is om aan de huidige wensen te kunnen voldoen. De nieuwe pc zal dus, in ieder geval voorlopig, ook het streamen voor rekening moeten nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de €2500 - €3000. Iets meer mag, minder is altijd prettig. Ik geef liever nu een paar tientjes meer uit dan dat ik over een jaar alweer aan het upgraden ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
• Toetsenbord/muis
• hdd
• Ik heb 1 monitor maar ik wil daarnaast nieuwe (hoofd)monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
• Uiteraard het systeem zelf.
• Een (144hz) monitor om als primaire monitor te gebruiken
• Een capture card voor het capturen van x-box content en deze kan in de toekomst overgezet worden naar een dedicated streaming pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gevoelsmatig ben ik altijd een fan geweest van Intel, mede omdat diens CPU's vaak beter presteerden. Maar de reviews voor de AMD Ryzen zijn dusdanig goed dat ik daar toch wel voor open sta.
Verder wil ik voor de GPU gewoon weer een Geforce kaart.
In het verleden ben ik meestal voor MSI componenten gegaan aangezien ik hen hoog heb zitten qua kwaliteits producten maar ik sta open voor alternatieve suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe de kast er uitziet maakt mij totaal niet uit. Een dichte kast is prima.
Verder heb ik een Yamaha MG10XU die voor de input/output van de stream audio zorgt.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
• Is dit een redelijke setup of raden jullie toch wel aan om eea te wijzigen? Het is nogal een tijd geleden dat ik zelf iets heb samengesteld en vooral voor het moederbord raak ik al vrij snel de weg kwijt
• De Ryzen komt standaard met een koeler. Aangezien ik niet van plan ben te gaan overclocken ben ik er in de wishlist vanuit gegaan dat ik geen koeler nodig heb. Nu is de vraag natuurlijk of de standaard koeler wel voldoende is.
• De GeForce RTX 2080 Ti zit er uiteraard aan te komen. Is het verstandig om hierop te wachten of is de 1080 Ti voorlopig meer dan voldoende?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed | € 277,95 | € 277,95 |
1 | MSI X470 Gaming Plus | € 120,- | € 120,- |
1 | MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio | € 1.349,- | € 1.349,- |
1 | Fractal Design Define R6 Black | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Logitech C922 Pro Stream Webcam | € 88,98 | € 88,98 |
1 | Acer Predator XB241H Rood, Zwart | € 379,- | € 379,- |
1 | Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI | € 60,- | € 60,- |
1 | Elgato Game Capture HD60 Pro | € 188,43 | € 188,43 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 315,- | € 315,- |
1 | Corsair RM750x (2018) | € 97,50 | € 97,50 |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 90,95 | € 90,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.071,71 |
Edit: GPU & Geheugen aangepast nav feedback
[ Voor 0% gewijzigd door zaennuon op 15-09-2018 17:55 . Reden: GPU & Geheugen aangepast nav feedback ]