Vraag

• bephi
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn vraag
Hoe krijg ik de steeds terugkerende melding van mijn S7

Beveiligingsmelding

Unauthorized actions have been
detected. Restart your phone to
unndo any unauthorized changes.

Annuleer Herstarten
.Kontakt gehad met Samsung en die zeggen dat er nieuwe software op moet.
Maar hoezo nieuwe software. Hij is splinternieuw en komt uit de orginele gesloten verpakking.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Splinternieuw? Dan zou ik het aankaarten bij de verkoper. Zo hoort een telefoon niet uit doos te komen en, bij goed ondernemerschap, zal je een ander toestel kunnen vragen/verlangen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:55
Met nieuwe software bedoelen ze waarschijnlijk gewoon software updates.
Het is ook gewoon volledig normaal dat een telefoon wat updates nodig heeft voordat je hem (optimaal) kan gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door WEBGAMING op 15-09-2018 16:12 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:29
WEBGAMING schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:11:
Met nieuwe software bedoelen ze waarschijnlijk gewoon software updates.
Het is ook gewoon volledig normaal dat een telefoon wat updates nodig heeft voordat je hem (optimaal) kan gebruiken.
Daar maak je toch een flinke aanname :).

Ik zou hoe dan ook bij een nieuwe telefoon die melding niet willen zien
Unauthorized actions have been detected
Dan is er hoe dan ook iets mee gedaan wat niet volgens het boekje is gegaan...

Gewoon terug naar de verkoper (indien het niet particulier overgekocht is uiteraard).

Palthe

Kan het zijn dat je geprobeerd hebt te rooten? Of onbewust met een programma (zoals dr fone). Lijkt een KNOX melding te zijn. Hoort niet bij nieuwe foon, maar deze heb je niet nieuw denk ik?
Edit: Wel dus.. Maar dit krijg je toch niet fresh out of the box? Je hebt dan al wel wat ermee gedaan lijkt me.

Probeer:
1.Download Smart Switch on your laptop. 2.connect your phone to the laptop 3.wait for the window that will show update option,otherwise click drop down arrow next to your phone model once shown on the window that appeared. you will see update option 4.click update 5.click confirm on the next prompt 6.click confirm again if asked It will start downloading. plz DO NOT unplug the phone during the whole process, will take about an hour and a half atleast depending on your internet connection. Once downloaded and automatically installed, your phone will restart.

Edit: als dit niet werkt dan kan Odin je nog helpen wellicht.

[ Voor 10% gewijzigd door Palthe op 15-09-2018 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het is een melding van knox, waarbij jij of de vorige eigenaar iets gedaan heeft wat knox/samsung niet leuk vond.
Als het toestel echt nieuw is, meteen terug naar de verkoper, niet zelf gaan kloten.
Als het toestel niet nieuw is (tweedehands) of je hebt het zelf gedaan, zou ik een factory reset proberen, alvorens verder te zoeken.

Palthe

Fly-guy schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:31:
Het is een melding van knox, waarbij jij of de vorige eigenaar iets gedaan heeft wat knox/samsung niet leuk vond.
Als het toestel echt nieuw is, meteen terug naar de verkoper, niet zelf gaan kloten.
Als het toestel niet nieuw is (tweedehands) of je hebt het zelf gedaan, zou ik een factory reset proberen, alvorens verder te zoeken.
Normale factory reset lijkt niet te werken, lees ik op meerdere fora.
Dus of Smart Switch manier, of via Odin.
Maar als hij al zo uit de doos komt (wat me sterk lijkt) is de best te bewandelen weg die naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb nogmaals contact gehad met Samsung . Die sturen me nu naar een servicelocatie om
het probleem op te lossen. Dit valt onder de 2 jaar garantie. Als het probleem niet wordt opgelost
stuur ik hem alsnog terug naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bephi schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:07:
Als het probleem niet wordt opgelost
stuur ik hem alsnog terug naar de verkoper.
Oke... Precies andersom wat het consumentenrecht voorschrijft dus niet echt handig. Er is dus een kans dat de verkoper daarna ook zal zeggen "ja, hij is al bij Samsung geweest. Wat moet ik er nu nog mee dan?".

Je moet helemaal geen garantie claimen binnen een dag; verkoper hoort het netjes in orde te maken en een werkend toestel binnen afzienbare tijd te leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 16-09-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
Ik heb het recht om zonder opgaaf van reden het toestel binnen 14 dagen terug te sturen. Heb betaald met Paypal. Heb de verkoper reeds laten weten wat ik ga doen. Termijn loopt over 3 dagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Is er dan een logische reden dat je een telefoon 10 dagen in de verpakking laat zitten, gisteren post dat dat ding splinternieuw niet werkt?

Want als je morgen naar een Samsung servicepunt zou gaan en ze kunnen er niks mee omdat een onderdeel pas dinsdagochtend binnenkomt, en dinsdagmiddag rond 16:30 blijkt dat de telefoon toch terug moet naar de verkoper, ben je dus redelijk laat. Of als je morgenmiddag je telefoon toch terugstuurt naar de verkoper en TPG raakt je pakketje 3 dagen kwijt?

Ongetwijfeld zal ik het verkeerd zien maar ik begrijp het gewoon even niet: een telefoon wordt 10 dagen lang niet gebruikt, dan defect geconstateerd (door jezelf, door ons en door Samsung klantenservice); dan kan dat ding morgen op de post en hoef je er niet zelf mee de hort op voor reparatie/garantie elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
De reden dat ik het toestel pas na 10 dagen in gebruik heb genomen is dat ik op vakantie was en het toestel op een ander adres heb laten bezorgen. Je rekent er toch niet op dat een nieuw toestel dit gebrek vertoond.
Overigens heb ik de korrespondentie via Paypal laten lopen en de termijn van teruggave wordt verlengd omdat ik de klacht binnen de gestelde termijn heb gedeponeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@bephi ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
Ik heb nog contact gehad met de verkoper. Hij geeft de volgende reden aan: Google-account geopend, de telefoon teruggezet en geprobeerd in te loggen met een ander Google-account.

Kan dit een reden zijn voor het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:55
Hij kwam toch net uit de verpakking volgens jou? Dat is dus gewoon niet het geval?
Dan neem ik ook aan dat je dit gewoon zelf veroorzaakt hebt.

Als je wil dat het opgelost word, zou ik gewoon eens het hele verhaal vertellen.

[ Voor 22% gewijzigd door WEBGAMING op 17-09-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
Sorry dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. De melding kwam na 10 -15 minuten nadat ik mijn gegevens van mijn oude telefoon via smartswitch had overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Volgens mij krijg je de melding ook als je bijvoorbeeld een namaak accu erin stopt.

Lijkt me een hardware issue en niet zo zeer een software issue (niet specifiek een accu. Was een voorbeeld). Want exact deze melding heb ik tijdens het rooten, klooien met Knox etc nooit gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Luchtbakker op 18-09-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
Ik heb dit toestel via e-bay duitsland gekocht en ben er mee naar een Samsung servicelocatie gegaan.
Na controle van het imei no bleek dat het toestel uit de USA te komen. Geraden werd om via Smartswitch de goede software er op te krijgen, maar dat lukt niet omdat er een code gevraagd wordt die ik niet kan achterhalen. Dus ga ik morgen weer naar de Samsung servicelokatie terug om te kijken wat er aan de hand is met die code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bephi schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:27:
Ik heb dit toestel via e-bay duitsland gekocht...
Wist helemaal niet dat je in Duitsland ook 14-dagen WKOA omruil had?
USA
Klinkt een beetje als extra tweedehands en/of grijze import. Eerlijk gezegd zou ik de verkoper toch hiervoor aanspreken. Of stond er in de advertentie dat je een Amerikaans model ging krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Behalve als het bij een particulier gekocht is, lees ik dus. En daar lijkt het hier wel op. Tenminste, ik ken weinig/geen zakelijke verkopers die even met een Google-account inloggen op een smartphone en 'm daarna in de verkoop gooien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
MAX3400 schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:17:
[...]

Behalve als het bij een particulier gekocht is, lees ik dus. En daar lijkt het hier wel op. Tenminste, ik ken weinig/geen zakelijke verkopers die even met een Google-account inloggen op een smartphone en 'm daarna in de verkoop gooien ;)
True, blijft weer een beetje een vaag verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
Ik heb het toestel (wat overigens geen hollandse taal bevat, wel duits ) teruggezet naar de fabrieksinstellingen en de back-up er weer opgezet. Helaas kwam de melding toch weer terug.
Ik ben er gisteren mee naar een andere Samsung servicelokatie gegaan, maar toen ze zagen dat het toestel uit de VS kwam kreeg ik als antwoord dat ik kontakt moest opnemen met Samsung Support in Amerika. Vandaag kontakt opgenomen met Samsung Deutschland en die zeggen precies hetzelfde. Als alternatief gaven ze de reparatie afdeling van Samsung Nederland, maar daar kan ik dus niet terecht. Al met al kan mij dus niemand helpen en stuur ik het toestel terug naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
Aangezien ik het toestel met PayPal betaald heb dien ik via hun een klacht in. Dit kan binnen 180 dagen na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bephi
Ik heb via Ebay mijn geld terug gekregen. Prima service van Ebay.
Pagina: 1