Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Photoshop meer RAM geheugen toekennen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vraag:

Ik wil heel graag weten hoe ik aan Adobe Photoshop meer RAM geheugen kan toekennen.

Photoshop kan namelijk maar gaan tot 3072 MB bij mijn instellingen - dan staat die al op 100%, wat blijkbaar nog niet genoeg is voor mijn werk - want Photoshop knalt er continu uit. Ik heb daarom mijn 8GB vergroot naar 16GB geheugen. Dit mag helaas ook niets baten.

Mijn systeem geeft de 16GB RAM netjes aan, alleen Photoshop lijkt hier niets mee te doen qua prestaties of dat ik nu meer geheugen kan toekennen aan Photoshop. Het lijkt wel of Photoshop die grote hoeveelheid RAM geheugen niet ziet of is dit uberhaupt niet mogelijk hoger te gaan?? Want de werkbestanden zijn wel groot, ze zijn rond de 850MB tot ongeveer 1,2 GB geopend. Dit zou met de 3072 MB verwerkbaar moeten zijn!?

Ik zie heel graag een oplossing of advies tegemoet hoe ik Photoshop in combinatie met mijn 16GB geheugen beter kan laten presteren - ook voor investeringen sta ik open als dit de enige oplossing zal zijn.
Aangezien ik namelijk werk moet afleveren. ;)

(in de bijlage zijn er screenshots ter verduidelijking)

Bij voorbaat dank voor een advies.

Groet,
Michael

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke Photoshop? Want 5.5 is inderdaad niet heel modern meer ;)

Als je snel https://forums.adobe.com/thread/2484051 en https://forums.adobe.com/message/10370841#10370841 en daarna https://helpx.adobe.com/p...8-required-photoshop.html moet je zowel je Photoshop updaten alsmede een aanpassing doen aan Windows (ik gok dat je Windows gebruikt want ik lees nergens dat MAC-users last hebben van het euvel).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad een wat oudere Photoshop, namelijk: CS4 11.0.2
MAC OS X 10.6.8 (officiele versies)

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:50:
Ik gebruik inderdaad een wat oudere Photoshop, namelijk: CS4 11.0.2
MAC OS X 10.6.8 (officiele versies)
Is dat niet gewoon by design? Het is, uit mijn hoofd, een 32-bit app en die kan maximaal 2GB adresseren en in CS3 is er een truukje doorgevoerd voor 3GB.

Verwijderd

Topicstarter
Dus betekend dit dat mijn 32-bit Photoshop nooit meer dan 2 GB kan benutten??
Dan heeft mijn uitbreiding van 8GB naar 16GB helemaal geen nut gehad! Klinkt ook wel logisch, want vond het al zo raar dat 8GB niet genoeg was! De applicatie kan dus niet meer dan 2GB verwerken. Dan wordt ik dus gedwongen een nieuwe 64 bit Photoshop aan te kopen. Of niet?

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 16:25
Klopt helaas helemaal

Verwijderd

Topicstarter
Kan een 64-bit Photoshop wel op mijn Mac OS X 10.6.8. draaien?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29
Welke versie van Mac OS draai je, de 32 of 64 bit variant, en welke hardware heb je?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:38:
Kan een 64-bit Photoshop wel op mijn Mac OS X 10.6.8. draaien?
Als je in de design- / reclame-businesa zit, lijkt het me niet onbekend welke applicaties gebruikt worden voor welke mogelijkheden?

Ook Adobe zelf heeft bepaalde requirements voor hun applicaties; daar zal vast e.e.a. tussen staan welke versie op welk OS kan draaien en hoeveel "hardware" wel/niet ondersteund is.

Pagina: 1