Toon posts:

Welke GeForce DDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een GeForce DDR aan te schaffen, maar kan maar geen keuze maken...
Daarom vraag ik m'n medetweakers om hun deskundige raad... ;)
Ik twijfel tussen de "Creative Annihilator Pro", de "Guillemot 3D Prophet DDR" of ééntje uit de Asus-stal... ;)

btw:
1) Ben nogal een racing freak... ;)
2) Hij moet DVD-ondersteuning bieden (voor het geval dat ik later een DVD-speler aanschaf).
3) Kan er misschien iemand nog eens uitleggen wat DVI- en tv-out juist inhouden?
4) Indien Asus, moet ik dan gaan voor de "Asus V6800 GeForce Deluxe DDR", de "Asus V6800 GeForce Pure DDR" of de "Asus V6800 GeForce Ultra Deluxe DDR"?

Mijn dank is groot.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hey TheCore,

Om ff te beginnen; het maakt niet echt veel uit welke kaartje koopt. Ikzelf zou de Creative nemen omdat hij de goedkoopste is, niet van minder kwaliteit als die anderen die je noemt + Creative heeft altijd leuke utilities waarme je bv Sidebanding of AGP4X kunt 'forceren'. Enig nadeel (als je het belangrijk zou vinden) is dat hij geen tv-out is. Tv-out is trouwens gewoon een analoge uitgang die je op je composite ingang van je TV aan kunt sluiten, zodat je kunt gamen op je TV (alleen leuk als je zo'n reuzeTV hebt, of een 15" monitor). Verder zal ik ff al je punten afwerken :):

1) Maakt niet uit welke, ze zijn allemaal gelijk geclockt en dus zo goed als even snel
2)Gelijk bij allemaal (en behoorlijk goed)
3)TV-out weet je nu, DVI betekent Digital Visual Interface. Deze uitgang levert een digitaal signaal en is nu nog niet interessant tenzij je een flatpanel (LCD) hebt van duizenden guldens.
4)De Deluxe-versie heeft video-in/out, 3D-frutbril, extra software en nog wat extras (zie de site van asus voor meer details). Als je niet wilt gaan videobewerken zou ik gewoon de Pure nemen (is ook een stuk goedkoper). Oh, en de Ultra is volgens mij een 64MB versie --> niet doen. Te duur voor iets waar je toch niets van merkt.

Mijn graag gedaan is ook groot.

PC Specs

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als jij het al hebt over de Asus deluxe heb je geld genoeg om uit te geven :)

ik zou bij www.eynstein.nl es kijken naar de Creative Geforce II, die is goedkoper dan de Asus deluxe maar wel sneller omdat het de GF2 is >:) (duh)

de GF2 is niet zoveel sneller (10% ongeveer) als een GF maar biedt natuurlijk wel een aantal voordelen zoals minder stroom verbruik FSAA ondersteuning (in lage resoluties) eigenlijk is het een volwassen GF. dus wel het overwegen waard zou ik zo zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie, 'k denk dat ik voor de "Creative Annihilator Pro" zal gaan... ;)

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 14:53

admiral866

The King Personality Disorder

hjs,
haal je niet een beetje de voodoo5 erdoorheen met zijn fsaa
??

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Het klopt wel ongeveer wat hij zegt, zowel de GeForce als de GeForce II kunnen allebei FSAA doen, maar dan op een heel andere manier dan de Voodoo5 (een manier waarbij het eigenlijk bij alle kaarten kan die kunnen renderen in een 'backbuffer'). Het probleem bij de GeForce is alleen dat de fillrate veel te laag is, maar bij de GeForce II schijnt dit wel goed te werken, door zijn veeel grotere fillrate. M.a.w., de GeForce II doet ook aan FSAA (shit waarom worden mijn posts toch altijd zo lang terwijl ik een kort antwoord wil geven ... ;))

PC Specs

Pagina: 1