Deze week kreeg ik te horen dat een aantal mede vve leden samen een aanvraag wil indienen voor dakopbouw. Ik wil daar graag aan meedoen. Nu wilde ik graag een tweede hypotheek aanvragen hiervoor, maar na berekeningen lijk ik daar niet voor in aanmerking te komen.
Mijn situatie:
Ik heb een hypotheek met een restschuld van 160.000.
Ik heb een woning met een waarde van 370.000.
Ik heb een jaarinkomen van 50.000.
Ik heb een lening met een restschuld van 25.000.
Als ik een berekening doe voor een hypotheek en mijn huidige maandlasten meeneem (600 voor hypotheek en 300 voor lening) kom ik niet in aanmerking voor het gewenste bedrag (ong. 50.000).
Het liefst wil ik eigenlijk mijn persoonlijke lening ook oversluiten naar de hypotheek. Mijn adviseur gaf mij eerder aan dat dit niet kon bij mijn huidige verstrekker (Munt Hypotheken).
Als ik bereken hoeveel hypotheek ik kan krijgen wanneer ik geen schulden heb, is dit ruim boven het bedrag dat ik nodig heb voor de verbouwing en het aflossen van de restschuld.
Nu wil ik dus misschien naar een nieuwe hypotheek waarbij dit alles mogelijk is.
Graag jullie advies. Kan dit uberhaupt? Is dit slim?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Mijn situatie:
Ik heb een hypotheek met een restschuld van 160.000.
Ik heb een woning met een waarde van 370.000.
Ik heb een jaarinkomen van 50.000.
Ik heb een lening met een restschuld van 25.000.
Als ik een berekening doe voor een hypotheek en mijn huidige maandlasten meeneem (600 voor hypotheek en 300 voor lening) kom ik niet in aanmerking voor het gewenste bedrag (ong. 50.000).
Het liefst wil ik eigenlijk mijn persoonlijke lening ook oversluiten naar de hypotheek. Mijn adviseur gaf mij eerder aan dat dit niet kon bij mijn huidige verstrekker (Munt Hypotheken).
Als ik bereken hoeveel hypotheek ik kan krijgen wanneer ik geen schulden heb, is dit ruim boven het bedrag dat ik nodig heb voor de verbouwing en het aflossen van de restschuld.
Nu wil ik dus misschien naar een nieuwe hypotheek waarbij dit alles mogelijk is.
Graag jullie advies. Kan dit uberhaupt? Is dit slim?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.