Wel internet maar PC kan niet verbinden met een Netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.591 views

Vraag

• JS94-
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-08 18:17
Hi,

Zoals de titel al zegt, ik heb wel gewoon internet op mijn PC (via kabel) maar op een of andere manier denkt Windows van niet. Als ik naar netwerkstatus ga in Windows 10 krijg ik 'Niet verbonden, uw apparaat is niet verbonden met een Netwerk', (Met een rood kruisje door de system tray icon)
Dit zorgt er ook voor dat ik dingen als Chrome niet kan installeren, want dan geeft ie aan dat ik geen internetverbinding heb, wat dus wel het geval is.

Het gaat om mijn desktop PC met Windows 10 die verbonden is via kabel

Al een paar uur aan het googlen, natuurlijk ook de standaard dingen geprobeerd als Router reset, lan driver geupdate etc, maar ik kom er gewoon echt niet uit, iemand enig idee?

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:32
Hoe kom je erbij dat je wel een internetverbinding hebt?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• JS94-
Nat-Water schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:05:
Hoe kom je erbij dat je wel een internetverbinding hebt?
Omdat ik dit gewoon post vanaf dezelfde PC? ik kan gewoon op internet, alles werkt verder goed behalve bepaalde applicaties en dingen als windows update, die dan zeggen dat ik geen internet heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 11:41
JS94- schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:54:
Hi,

Zoals de titel al zegt, ik heb wel gewoon internet op mijn PC (via kabel) maar op een of andere manier denkt Windows van niet. Als ik naar netwerkstatus ga in Windows 10 krijg ik 'Niet verbonden, uw apparaat is niet verbonden met een Netwerk', (Met een rood kruisje door de system tray icon)

Al een paar uur aan het googlen, natuurlijk ook de standaard dingen geprobeerd als Router reset, lan driver geupdate etc, maar ik kom er gewoon echt niet uit, iemand enig idee?
En dat googelen doe je ook met die bewuste PC, of via een ander apparaat?

• JS94-
ykaenS schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:10:
[...]

En dat googelen doe je ook met die bewuste PC, of via een ander apparaat?
Dezelfde PC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is dit een desktop die ook een WiFi-adapter heeft? Zo ja, probeer die eens te disablen.

Oslik blyat! Oslik!

• JS94-
dion_b schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:19:
Is dit een desktop die ook een WiFi-adapter heeft? Zo ja, probeer die eens te disablen.
Nee zit geen wifi adapter in.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:12
Is dit spontaan ontstaan, heb je iets aangepast of had je dit altijd al op deze pc?

Controleer de power-safe-settings eens van je NIC...heb ik ooit een keer een probleem mee gehad na een update.

IPv6 enabled maar geen verbinding o.i.d.?

Andere adapters die aanstaan maar geen verbinding hebben?

Post anders eens het resultaat van; ipconfig /all

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IPv6... daar zeg je wat. Google is een site die IPv6 connectivity heeft. Het zou zomaar kunnen dat je IPv6 wel werkt en je IPv4 niet - en aangezien grootste deel van het internet nog altijd IPv4 praat struikelt je OS daarover.

Geeft eens wat meer info over je internetverbinding en andere apparaten in je netwerk. Zomaar een brainfart: heb je misschien Ziggo, met een DS-Lite verbinding, en zo'n Horizon box in huis. En is die Horizon-box aan je netwerk verbonden? Zo ja, koppel dat ding eens los, reboot je modem (+evt router) en herstart je PC. Goede kans dat het dan wel goed gaat. Die dingen staan er nogal om bekend te rommelen met DHCP(v4!) waardoor je geen werkende IPv4 meer hebt. Als je daarnaast wel IPv6 hebt kun je dit soort gedoe krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• JS94-
eric.1 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:06:
Is dit spontaan ontstaan, heb je iets aangepast of had je dit altijd al op deze pc?

Controleer de power-safe-settings eens van je NIC...heb ik ooit een keer een probleem mee gehad na een update.

IPv6 enabled maar geen verbinding o.i.d.?

Andere adapters die aanstaan maar geen verbinding hebben?

Post anders eens het resultaat van; ipconfig /all
Dit is ontstaan na een reset van de PC.
Geen andere adapters, IPv4 en IPv6 lijken zover ik kan zien goed te werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LpkMtGV.png

• JS94-
dion_b schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:15:
IPv6... daar zeg je wat. Google is een site die IPv6 connectivity heeft. Het zou zomaar kunnen dat je IPv6 wel werkt en je IPv4 niet - en aangezien grootste deel van het internet nog altijd IPv4 praat struikelt je OS daarover.

Geeft eens wat meer info over je internetverbinding en andere apparaten in je netwerk. Zomaar een brainfart: heb je misschien Ziggo, met een DS-Lite verbinding, en zo'n Horizon box in huis. En is die Horizon-box aan je netwerk verbonden? Zo ja, koppel dat ding eens los, reboot je modem (+evt router) en herstart je PC. Goede kans dat het dan wel goed gaat. Die dingen staan er nogal om bekend te rommelen met DHCP(v4!) waardoor je geen werkende IPv4 meer hebt. Als je daarnaast wel IPv6 hebt kun je dit soort gedoe krijgen.
Geen Ziggo, maar zo'n glasvezel box van T-Mobile, deze al een paar keer gereboot zonder resultaat.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JS94- schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:34:
[...]

Geen andere adapters, IPv4 en IPv6 lijken zover ik kan zien goed te werken.

[Afbeelding]
Je hebt een lokaal IPv4 adres (wat goed kan zijn) en alleen een link-local IPv6-oftewel geen IPv6 internet. Dan is alvast wat ik vermoede niet aan de orde.

Heb je ook andere PCs in huis? Hebben die last van hetzelfde of niet?

Oslik blyat! Oslik!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik neem aan, maar noem het toch ten overvloede, dat je de meest voor de hand liggende opties al hebt geprobeerd? Zoals bij Netwerkstatus "Netwerk opnieuw instellen", "Netwerkeigenschappen weergeven" of "Probleemoplossing voor netwerken".

Edit:
Dit is allemaal software, maar hoe zit het met de hardware? Is de netwerkkabel b.v. honderd procent oké?

[ Voor 19% gewijzigd door Techneut op 15-09-2018 16:50 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JS94- schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:34:
[...]

Wat versta jij onder "reset"? Een reset to factory settings? Of heb je gewoon met de power button gespeeld?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS94-
dion_b schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:30:
[...]

Je hebt een lokaal IPv4 adres (wat goed kan zijn) en alleen een link-local IPv6-oftewel geen IPv6 internet. Dan is alvast wat ik vermoede niet aan de orde.

Heb je ook andere PCs in huis? Hebben die last van hetzelfde of niet?
Andere pc's hebben nergens last van.
Techneut schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:40:
Ik neem aan, maar noem het toch ten overvloede, dat je de meest voor de hand liggende opties al hebt geprobeerd? Zoals bij Netwerkstatus "Netwerk opnieuw instellen", "Netwerkeigenschappen weergeven" of "Probleemoplossing voor netwerken".

Edit:
Dit is allemaal software, maar hoe zit het met de hardware? Is de netwerkkabel b.v. honderd procent oké?
Inderdaad dingen alls netwerk opnieuw instellen meerdere malen geprobeerd, probleemoplossing doet werkelijk helemaal niets.

Ook meerdere kabels geprobeerd, de kabel die normaal in m'n TV of ps4 zit en goed werkt doet hetzelfde.
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:16:
[...]

Wat versta jij onder "reset"? Een reset to factory settings? Of heb je gewoon met de power button gespeeld?
Factory settings inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS94-
Na nog wat meer googlen zie ik mensen met soortgelijke problemen, vaak is het probleem dat ze dan niet op een 'particulier netwerk' zitten, maar op een openbaar netwerk? zou dat dit ook verklaren?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HApZ0xM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Het is mogelijk dat dit opgelost kan worden door Instellingen > netwerk en Internet > Ethernet > Netwerk.
Daar staat de keuze tussen Openbaar en Privé. Dat moet Privé zijn. Soms staat dit op openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS94-
Techneut schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:58:
Het is mogelijk dat dit opgelost kan worden door Instellingen > netwerk en Internet > Ethernet > Netwerk.
Daar staat de keuze tussen Openbaar en Privé. Dat moet Privé zijn. Soms staat dit op openbaar.
Ja dat dacht ik ook inderdaad, maar omdat m'n pc gewoon geen netwerk ziet kan ik ook niks aanpassen helaas.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mTgiw1o.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xDY4roL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hXNW0js.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe eens een
ipconfig /displayDNS
en kijk of bepaalde records niet gevonden worden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,
Ik heb hetzelfde probleem.
Geen netwerk, wel internet.
Dit na systeemherstel opgetreden.
Ipconfig/display DNS uitgevoerd.
Wat kan ik daar uit opmaken wat er wel of niet goed is.

Alvast bedankt,

Mvgr,

Louis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 16:18
Probeer eens via CMD:

ipconfig /release
ipconfig /reset

misschien dat dit helpt.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas ook allemaal geprobeerd.
Drivers ook verwijderd en weer geinstalleerd.
Kabel is goed. (getest met kabeltester).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:37:
Goedemiddag,
Ik heb hetzelfde probleem.
Geen netwerk, wel internet.
Dit na systeemherstel opgetreden.
Ipconfig/display DNS uitgevoerd.
Wat kan ik daar uit opmaken wat er wel of niet goed is.

Alvast bedankt,

Mvgr,

Louis.
Sinds iets meer dan een half jaar hebben wij het zelfde probleem. Het lukt me meestal door netwerk opnieuw instellen. Soms is dat niet voldoende en moet ik ook opnieuw kijken naar de Delen-instellingen en Netwerkinstellingen > Geavanceerde instellingen voor delen.
- Aldaar Delen inschakelen.
- Kiezen wat van toepassing is; Wel wachtwoord of niet.
Verder Instellingen>Netwerk en Internet >Ethernet>Netwerk>Van de twee opties Openbaar en Privé de laatste kiezen.
Ik verneem echter van deze of gene dat het dan nog niet werkt of dat het van Computer A naar B prima functioneert, maar van B naar A niet.

Ik kan me vergissen, d.w.z. dat het daar helemaal niets mee te maken heeft, maar ik heb de indruk, ook van bekenden van me dat dit opgetreden is sinds de optie Thuisnetwerk vervallen is en dat deze manier van toch meerdere computers op één locatie eigenlijk niet meer wordt ondersteund. En dat daardoor bij elke update al deze dingen opnieuw moeten worden gedaan. Met andere woorden dat het alleen lukt als je er een beetje verstand van hebt. Ik vermoed een beleid om de cloud te promoten.

• Gerjan de Groot
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-10 13:09
doe rechter muis knop op je internet teken onder in de hoek en druk op probleem ontdeken of oplossen of zo dit helpt bij mij altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Je weet dat dit een topic is van bijna 2 jaar geleden?

Signature van nature

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Gerjan de Groot schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:04:
doe rechter muis knop op je internet teken onder in de hoek en druk op probleem ontdeken of oplossen of zo dit helpt bij mij altijd
Fijn dat je meedenkt, maar na 2 jaar zal het wel opgelost zijn;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.