Simpele CRM i.c.m. document creation, iemand een idee?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:11
Mijn vraag
ik ben al een paar dagen grondig aan het zoeken naar een CRM welke heel simpel in te richten is welke niet veel meer doet dan bijvoorbeeld:
1. User voert NAW gegevens in
2. systeem creëert dossier
2. Systeem creëert x aantal vooringestelde word documenten met ingevoerde NAW gegevens

Ik zie even door de bomen het bos niet meer en hoopte via deze weg wat pointers te krijgen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- meerdere CRM bekeken. Ik kwam het verst met Suitecrm, echter is dit ook veel te uitgebreid.
Natuurlijk kan ik dit wel simplificeren als bovengenoemde vraag mogelijk is in dit pakket.

Alle reacties

• millu
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:43
of je maakt er zelf eentje (of huurt een bedrijf in om dit te doen)

of je past een opensource crm aan

Ik ben bang dat je out of the box ga je persoonlijke requirements niet zal krijgen (tenzij jouw requirements door een grote groep gevraagd worden).

[ Voor 5% gewijzigd door millu op 15-09-2018 10:53 ]

• kleefei
Tsjah, zo ver was ik al.
Maar voor ik de visual studio weer uit de stofbak ga grijpen dacht ik dat ik hier eens een balletje op zou gooien. Wellicht had iemand iets soortgelijks gehad.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook in een CRM zou je zoiets vast moeten scripten. Het kan volgens mij prima zonder: een stukje VBA in Word of in Excel (mail merge) lijkt al te voldoen. Geen Visual Studio nodig :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:59
Excel en afdruksamenvoegen in Word

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

kleefei schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:26:
Mijn vraag
ik ben al een paar dagen grondig aan het zoeken naar een CRM welke heel simpel in te richten is welke niet veel meer doet dan bijvoorbeeld:
1. User voert NAW gegevens in
2. systeem creëert dossier
2. Systeem creëert x aantal vooringestelde word documenten met ingevoerde NAW gegevens
Wat is simpel? Wordt het ingericht en gebruikt door digibeten? Hoeveel gebruikers, of ben je zelf de gebruiker? Is er event. budget voor inrichting, of hoeveel tijd wil je erin steken?

1: Om hoeveel klanten gaat het per dag, per jaar? NAW: simpel als naam adres, woonplaats of wil je meer?
2: Dossier: wat is dat? Een mapje op de schijf of een vooropgezet plan van benadering, met deadlines, controlemomenten, triggers, aanbiedingen, kortingen etc?
3: Wat moet er verder gebeuren met die documenten? Flags nodig voor de verwerking?
Ik zie even door de bomen het bos niet meer en hoopte via deze weg wat pointers te krijgen.
Belangrijkste pointer is dat je je wensen helder moet krijgen. Met wat je nu beschrijft zou ik idd vooral gaan voor een excelletje of een desktop database, of een of andere instapvariant van een online app.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• kleefei
belrpr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:13:
Excel en afdruksamenvoegen in Word
Ja, dat doen we nu.
Hieronder de uitleg waarom ik dat wil veranderen.
Lustucru schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:30:
[...]

Wat is simpel? Wordt het ingericht en gebruikt door digibeten? Hoeveel gebruikers, of ben je zelf de gebruiker? Is er event. budget voor inrichting, of hoeveel tijd wil je erin steken?

1: Om hoeveel klanten gaat het per dag, per jaar? NAW: simpel als naam adres, woonplaats of wil je meer?
2: Dossier: wat is dat? Een mapje op de schijf of een vooropgezet plan van benadering, met deadlines, controlemomenten, triggers, aanbiedingen, kortingen etc?
3: Wat moet er verder gebeuren met die documenten? Flags nodig voor de verwerking?

[...]

Belangrijkste pointer is dat je je wensen helder moet krijgen. Met wat je nu beschrijft zou ik idd vooral gaan voor een excelletje of een desktop database, of een of andere instapvariant van een online app.
Dank, we gebruiken nu inderdaad een Excel.
Het betreft 3 personen per week, gemiddeld.
Om het duidelijker te maken; het is voor een uitvaart onderneming. Hiervoor zijn een x aantal standaard documenten nodig. Hier hoeft verder niks mee te gebeuren.
Maar het zou fijn zijn als je ook direct een dossier (meerdere documenten in 1 map per "klant") kan plaatsen.
En ja, het betreft een digibeet.(moeder)
De Excel met vlookup gaat regelmatig stuk omdat er weer wat verkeerde velden gevuld worden.
Nu kan ik die wel beveiligen, maar ik dacht dat ik met een simpele CRM 2 vliegen in 1 klap kon slaan.

Met Suitecrm kan ik wel een eind komen, die kan pdf documenten genereren, zal ongetwijfeld een word addon voor zijn.
Hoopte eigenlijk op iets standaards, maar t zal toch bouwen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Op de meeste standaardpakketten wil je geen digibeet loslaten als het zoiets simpels is. Ik zou het zoeken in een userform in Word met een autoopen macro. Vul velden in -> volgende->Controleer invoer, voltooien->stukje VBA slaat alle documenten op als pdf in een vers aangemaakt mapje, schrijft desnoods naw gegevens naar een Excel of XMl bestand en sluit het document af. Kan niet stuk en kan niet mis, zeker als je wat validatie her en der inbouwt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:39
Access of base databeestje ? :)
Pagina: 1