Vraag

• boyfromutrecht
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:07
Mijn vraag Beste, ik heb een Acer Aspire switch 12 overgenomen. Nu heb ik deze een upgrade gegeven van Windows 8.1 naar Windows 10. En nu werkt de Touchscreen niet meer. Het iemand daar een oplossing voor?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Acer's software drivers allemaal geïnstalleerd. Probleem is dat ik bij de installatie van Windows 10 de herstelpartitie verwijdert heb.

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb>
Weer teruggegaan naar Windows 8. Maar geen succes. Bij apparaat beheer zie ik geen Touchscreen staan tussen de HID'S. Met Knoppix geprobeert yet kijken naar de Herstel Partitie ( ik kreeg foutmeldingen in Knoppix.
...

Beste antwoord (via rens-br op 17-09-2018 11:47)

• boyfromutrecht
Hey is opgelost. Ik had Windows 10 x32 en had x64 nodig om de drivers te kunnen installeren.

Alle reacties

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Gewoon de touch screen driver installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En als dat niet zomaar te doen is, bij mijn HP tablet gebeurd dit consistent bij grote Windows updates doordat hij I2C drivers verkloot, zie: Sissors in "HP Elitepad 1000 G2 Windows 10 driver problemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gewoon alle drivers van de acer site installeren. Kan best zijn dat het een win8 driver is die je nodig hebt, het is een poosje geleden dat ik de mijne naar win10 heb gezet maar heb wel alles werkend. En vooral ook (geforceerd) alle windows 10 updates draaien, daar wil ook nog weleens een driver mee binnenkomen.

https://www.acer.com/ac/en/US/content/drivers

edit:
Je kunt er als je wil een grotere ssd inzetten trouwens. Heb ik gedaan, is wat priegelwerk maar is te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door dragon2 op 16-09-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyfromutrecht
Hartelijk bedankt voor jullie feedback. Het probleem is nu dat ik de Chipset driver installeer, en na de installatie krijg ik een bevestiging middels geluid en een beeldscherm animatie ( beeldscherm geeft een animatie die je ook krijgt als je je beeldscherm draait van horizontaal naar verticaal op tablet). Vervolgens kan ik het Touchscreen nog steeds niet gebruiken en vraagt de software om de pc te herstarten om de software te kunnen gebruiken. Maar herstarten helpt ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gewoon doorgaan met rest van drivers dan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• boyfromutrecht
Hey is opgelost. Ik had Windows 10 x32 en had x64 nodig om de drivers te kunnen installeren.
Pagina: 1