Toon posts:

Lease auto brutoloon inleveren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een contract getekend bij een detachering en ik mag kiezen om ov volledig uitgekeerd te krijgen of een auto van de zaak. Als ik een auto van de zaak (vw up) neem wordt er €300 bruto op mijn loon ingehouden en daarnaast nog eens 22% bijtelling, omdat ik de auto dan ook prive gebruik. Ik krijg een tankpas en de km is onbeperkt.

Dus bijvoorbeeld:
-loon ex auto 2500 ov volledig vergoed.
-Loon incl auto 2200 + tankpas, onbeperkt km en 22% bijtelling gaat ervan af.

Mijn vraag is dit hoe het werkt als je een auto van de zaak krijgt? Ik heb er namelijk geen verstand van :-)

Alle reacties

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Je loonstrook verandert op twee punten:

Je loon gaat omlaag, en het bedrag waarover je belasting betaald wordt verhoogd, zodat je op maandbasis 85 euro extra belasting betaald moet worden. (Heb ik hiervandaan: https://www.autozine.nl/volkswagen/up/take-up/bijtelling)

Maar dat klopt niet. Want je betaalt een eigen bijdrage van 300 euro per maand, die erop in mindering gebracht mag worden.

Misschien moet je even deze calculator invullen: https://www.volkswagen.nl/zakelijk/bijtelling

Echter is dat natuurlijk maar de helft van het verhaal. Je hebt namelijk een overeenkomst gesloten, waardoor je prive minder kosten maakt. Dus je moet kijken wat het je kost om zelf een auto te regelen, inclusief alle kosten. En dat hiertegen af te zetten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
En hou er rekening mee dat je het bruto betaalt, dus reken met minder netto.

En als je een hypotheek wil is je bruto salaris van belang, mocht je dat overwegen

Verwijderd

Voor een VW up zou ik het niet doen. Koop dan een privé auto wat betrouwbaar is of zuinig onder anderen een Prius ?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bijtelling is in principe iets tussen jou en de belastingdienst, niet tussen jou en de werkgever. Overigens betaalt de werkgever het al wel direct aan de belastingdienst vanuit jouw salaris.

Die eigen bijdrage kan je als ik me niet vergis verrekenen met je bijtelling (dus wat jij aan eigen bijdrage betaalt kan je afhalen van de verschuldigde bijtelling).

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:44
Wat een rare constructie. Een eigen bijdrage betalen an sich is niet ongebruikelijk bij privé gebruik (dat is immers iets wat de werkgever extra kost, zij betalen meer brandstof en leaseprijs ligt hoger). Dat komt altijd bovenop de bijtelling (dat id voor de Belastingdienst omdat het verkapt loon is als je de auto privé gebruikt, staat volledig los van de werkgever).

300 euro bruto is overigens heel veel. Ter vergelijking, bij ons betaal je 60 euro bruto voor een Clio aan eigen bijdrage als je fulltime werkt.

[ Voor 38% gewijzigd door Arjan90 op 15-09-2018 11:40 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
TomsDiner schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:05:
Maar dat klopt niet. Want je betaalt een eigen bijdrage van 300 euro per maand, die erop in mindering gebracht mag worden.
De BRUTO eigen bijdrage mag je niet in mindering brengen op de bijtelling.

Fijn he, hoe ondoorzichtig dit allemaal is! En dan heb ik het nog niet eens over het effect op een eventuele WW-uitkering.

Een eenvoudige oplossing is om HR te vragen twee voorbeeld-loonstrookjes voor je te maken: eentje met en eentje zonder leaseauto. Dan weet je precies wat het je per maand netto kost (en volgend jaar zal dat bedrag weer anders zijn).

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:22
't wordt steeds gekker brutaler met de leaseauto van de zaak. met 300 euro bruto inleveren kost je baas 't niks en heb jij alle kosten. En jij rijdt voor hem 't hele land door (sneller en voordeliger dan met OV).

je levert ongeveer 175 euro netto in per maand voor de auto.Eigen bijdrage is het niet want hij bied je ook echt lager bruto loon.
Daarnaast vermeldt je niet of 't als eigen bijdrage wordt verrekend of gewoon als minder loon. Aangezien eigen bijdrage netto is, en je 300 euro bruto wordt ingehouden vermoed ik dat je gewoon keihard salaris inlevert welke niet te verrekenen is met de bijtelling.

Dan heb je nog een kleine 100 euro netto bijtelling zoals TomsDinner zegt voor een Up van 12.000 euro.
ben je ruim 250 euro kwijt netto per maand aan een autootje waar je baas de meeste vruchten van plukt. (geen verdere reiskosten, 300 euro minder personeelskosten, sneller en flexibeler)

Nog even los van de boetebedingen als je eerder weg denkt te gaan.

@Arjan90 @Verwijderd het is een smerige constructie om de auto vrijwel volledig op kostenloos voor de werkener te laten rijden:
Eeen Up van 12k met 20kkm voor vijf jaar doet 323 excl. btw.incl. brandstof.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Denk dat je het niet goed hebt begrepen.
€300,00 = 22% bijtelling en dat is een bruto bedrag waar je loonbelasting over betaald.
(Bijtelling = 22% van de cataloguswaarde en dan delen door 12 is per maand)
Netto komt dit neer op circa €150,00 per maand en daar kan je geen auto voor rijden inclusief onderhoud en brandstof 😉

Bijtelling = €300,00 en dan nog eens €300,00 aan je werkgever??? Zou dit echt goed navragen want daar klopt iets niet en voor dat bedrag kan je beter prive leasen, en is veel goedkoper.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:48:
Hi,

Ik heb een contract getekend bij een detachering en ik mag kiezen om ov volledig uitgekeerd te krijgen of een auto van de zaak. Als ik een auto van de zaak (vw up) neem wordt er €300 bruto op mijn loon ingehouden en daarnaast nog eens 22% bijtelling, omdat ik de auto dan ook prive gebruik. Ik krijg een tankpas en de km is onbeperkt.
Dit klinkt als een vrij slechte deal... Er zijn een paar zakelijke leasebedrijven die hun tarieven online laten uitrekenen. Bij directlease kost een vrij luxe VW Up met 25k kilometers, vervangend vervoer en winterbanden per jaar iets meer dan 300 euro (ex. btw).
Daar een eigen bijdrage van 300 euro brutoloon voor betalen is wel heel veel...

Overigens gaat normaal gesproken de eigen bijdrage van je nettoloon af, maar netto 150-200 euro is normaliter het soort bedrag dat je bij een VW Golf of zelfs Passat zou verwachten.
Dus bijvoorbeeld:

Mijn vraag is dit hoe het werkt als je een auto van de zaak krijgt? Ik heb er namelijk geen verstand van :-)
Zoals al door anderen gemeld. In het eerste scenario ga je qua belasting e.a. niks 'bijzonders' doen, in het tweede geval krijg je 300 euro minder bruto loon, wordt er door de belastingdienst nog de bijtelling opgeteld (jaarlijks zo'n 4400 euro extra brutoloon, maandelijks dus 366) om alsnog wel belasting over te betalen.
Je mag de nettowaarde van die eigen bijdrage daar in principe weer van af halen, maar het gaat je dus al gauw 400 euro kosten (minder loon, wel extra belasting) per maand.
Als je echter prive een auto zou kopen, ben je natuurlijk ook al gauw een paar honderd euro per maand kwijt.

Hier moet je dus vooral afwegen of je liever meer geld hebt of dat het gemak van een 'gedoeloze' auto die iemand anders voor je betaald fijner vindt.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 21:31
En als je die 300 nou als mobiliteitsbudget ziet? Je salaris is 2200 en een lease auto. Kies je voor eigen vervoer dan krijg je er 300 bruto salaris bij! (dat ben ik als werkgever nl minder aan je kwijt)

Klinkt mij als een topdeal als je geen lease auto wil ;)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

StecaGrid schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:33:
Kies je voor eigen vervoer dan krijg je er 300 bruto salaris bij! (dat ben ik als werkgever nl minder aan je kwijt)
Eigen vervoer? Bij die deal zit alsnog een OV-vergoeding.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je een beetje OV verbinding hebt, dat lekker doen. Kost je niks en die tijd kan je nog redelijk nuttig besteden.
In een Up zou ik niet het halve land door willen rijden. Heb hier nu een bijna nieuwe Up als vervangend vervoer staan; leuk boodschappen wagentje maar niks voor echt dagelijks.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie uitleg! Ik vind het persoonlijk nogal duur voor een vw up. Ik ga contact met ze opnemen en wie weet dat ik met ze kan onderhandelen hierover.

Als ik gebruik maak van de ov dan moet ik 3x overstappen en ben ik ruim een uur onderweg en met de auto zou ik er iets minder dan half uur over doen.

Heeft er iemand misschien tips hoe ik ze hierop kan aanspreken of hoe te onderhandelen??

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:22
Als ik heel eerlijk ben, ik weet niet in welke branche je aan de slag gaat, maar ik zou verder kijken dan een werkgever die dit soort acties doet. (Er even vanuitgaande dat t allemaal klopt dat je zoveel eigen bijdrage hebt).

In de IT is het koehandel bij detacheerders maar dan nog kan je wel wat betere voorwaarden krijgen denk ik.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-11 10:14
For the record; bijna 45000 km in anderhalf jaar in een up kan. Prima.

Maar tegen de kosten die je omschrijft... Dan zou ik het ook betwijfelen. Reed 'm zelf alleen zakelijk dus zonder bijtelling of eigen bijdrage.

Verwijderd

Topicstarter
@JB076 hoeveel betaalde jij ervoor als ik vragen mag?

• JB076
Net wat ik zeg, exact 0,-

Maar dat werkt alleen als je bij de belastingdienst kunt aantonen dat je max 500 km/jaar privé rijdt. En je werkgever het wil aanbieden uiteraard.

Ik wilde vooral zeggen dat het niet per se bezwaarlijk hoeft te zijn om in zo'n gebakkie te rijden. Maar de kosten moeten dan wel kloppen met de baten.

Then again, zelf je vervoer kopen word je ook treurig van in dit land en OV kost je meestal een pak meer tijd zoals je geloof ik zelf ook al omschreef.

[ Voor 46% gewijzigd door JB076 op 16-09-2018 00:44 ]

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 22:52
JB076 schreef op zondag 16 september 2018 @ 00:41:
Net wat ik zeg, exact 0,-

Maar dat werkt alleen als je bij de belastingdienst kunt aantonen dat je max 500 km/jaar privé rijdt. En je werkgever het wil aanbieden uiteraard.
Het lijkt mij toch dat de werkgever een auto alleen aanbied als de werknemer dit nodig heeft voor zijn baan.
Dus zakelijk rijden moet dan toch ook geen probleem wezen 8)7

Anders toch echt even rondkijken voor een andere werkgever die niet met dit soort gekke praktijken komt

[ Voor 4% gewijzigd door TaZTeD op 16-09-2018 06:08 ]

• JB076
Nou ja, ik heb wel eens meegemaakt dat er altijd (ook bij geen privé gebruik) een eigen bijdrage werd gevraagd. Die bleek weg te onderhandelen en was verdwenen in de volgende update van het reglement, maar toch.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Het is op zich niet een hele ongebruikelijke constructie, hoewel deze meestal wat transparanter (= beter uitgelegd) is.

Wij hebben ook de keuze tussen een leaseauto (tegenwoordig mobiliteitsoplossing dus ook trein en ov-fiets enzo) en het mobiliteitsbudget er bruto er bij krijgen.
In het laatste geval is er nog steeds de mogelijkheid om treinkaartjes te declareren bij vreemde situaties (geen idee waarom precies, maar goed, niet zeuren natuurlijk).

Overigens kiest 90% van de mensen voor een leaseauto, dat is namelijk wel zo makkelijk.
Eigen bijdrage is er alleen als je het budget over gaat (en gemaximaliseerd op 10% van je bruto maandsalaris)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik zou nog wel even op mijn hoofd krabben om te kijken of je daar überhaupt wil werken.

Als de werkgever direct al met dit soort constructies probeert om je een hak te zetten zegt dat wellicht iets over de hele cultuur binnen het bedrijf.

Als ze zeggen dat je een x bedrag aan leasebudget hebt en je wil een duurdere auto, ja dan mag je bijbetalen maar dat lijkt me niet van toepassing hier. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:48
qadn schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:48:
Het is op zich niet een hele ongebruikelijke constructie, hoewel deze meestal wat transparanter (= beter uitgelegd) is.

Wij hebben ook de keuze tussen een leaseauto (tegenwoordig mobiliteitsoplossing dus ook trein en ov-fiets enzo) en het mobiliteitsbudget er bruto er bij krijgen.
In het laatste geval is er nog steeds de mogelijkheid om treinkaartjes te declareren bij vreemde situaties (geen idee waarom precies, maar goed, niet zeuren natuurlijk).

Overigens kiest 90% van de mensen voor een leaseauto, dat is namelijk wel zo makkelijk.
Eigen bijdrage is er alleen als je het budget over gaat (en gemaximaliseerd op 10% van je bruto maandsalaris)
Nog 500€ als je 5k verdient...
Bij ons is het simpeler. Lijst met auto’s icm optiebudget. Ga je erover (tot max 10% van catalogusprijs basisauto) tik je alles bij levering bruto af en dat recupereer je via je Voordeel alle aard. (Dus 2k over budget is netto 1k).

Wie gaat nu bijna 600€ bruto betalen voor een VW up... ik betaal voor een VW Arteon R-line met de belangrijkste opties 275€ bruto (totaal).

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Engineer Stewie schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:16:
[...]

Nog 500€ als je 5k verdient...
Een extra 500 euro bruto maandelijks aan auto uitgeven is ook wel extreem toch?

In weze is het bij ons gewoon direct loon, behalve dat het mobiliteitsdeel (i.e. je leasebudget) als je geen leaseauto hebt ook het maximum is wat je naar netto kan omzetten (gewoon 19ct / zakelijke kilometer).

Op zich best ok, zeker als je wat vreemdere wensen hebt, maar een reguliere leaseauto kan gewoon uit natuurlijk. Althans daar rijd je niet iets vergelijkbaars voor.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:48
qadn schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:57:
[...]

Een extra 500 euro bruto maandelijks aan auto uitgeven is ook wel extreem toch?

In weze is het bij ons gewoon direct loon, behalve dat het mobiliteitsdeel (i.e. je leasebudget) als je geen leaseauto hebt ook het maximum is wat je naar netto kan omzetten (gewoon 19ct / zakelijke kilometer).

Op zich best ok, zeker als je wat vreemdere wensen hebt, maar een reguliere leaseauto kan gewoon uit natuurlijk. Althans daar rijd je niet iets vergelijkbaars voor.
Zeker. Elke € die naar een leaseauto gaat is er mij al 1 teveel... Maar zeker in België kan je voor die 140€ netto niks rijden. Als je de auto weigert heb je netto een 200€ meer, kom je op 340€/maand. Heb je zeker geen volledig onderhouden, volgetankte en afgeschreven gezinswagen van.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Engineer Stewie schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:34:
[...]

Zeker. Elke € die naar een leaseauto gaat is er mij al 1 teveel... Maar zeker in België kan je voor die 140€ netto niks rijden. Als je de auto weigert heb je netto een 200€ meer, kom je op 340€/maand. Heb je zeker geen volledig onderhouden, volgetankte en afgeschreven gezinswagen van.
Nee, zeker niet.

Lijkt vooral in zwang te zijn bij collega's die of iets vreemds hebben wat sowieso niet handig te leasen is (icm zoveel mogelijk OV nemen) of de mensen die toevallig al een fatsoenlijke auto hebben en de verkoop zonde vinden. Eén kerel heeft een oudere Prius en zegt dat die 19ct/km ongeveer uitkan. Maar, zonder aanschaf natuurlijk, hij had hem al.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PROnline schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:32:
't wordt steeds gekker brutaler met de leaseauto van de zaak. met 300 euro bruto inleveren kost je baas 't niks en heb jij alle kosten. En jij rijdt voor hem 't hele land door (sneller en voordeliger dan met OV).

je levert ongeveer 175 euro netto in per maand voor de auto.Eigen bijdrage is het niet want hij bied je ook echt lager bruto loon.

[...]

Daarnaast vermeldt je niet of 't als eigen bijdrage wordt verrekend of gewoon als minder loon. Aangezien eigen bijdrage netto is, en je 300 euro bruto wordt ingehouden vermoed ik dat je gewoon keihard salaris inlevert welke niet te verrekenen is met de bijtelling.

Dan heb je nog een kleine 100 euro netto bijtelling zoals TomsDinner zegt voor een Up van 12.000 euro.
ben je ruim 250 euro kwijt netto per maand aan een autootje waar je baas de meeste vruchten van plukt. (geen verdere reiskosten, 300 euro minder personeelskosten, sneller en flexibeler)

Nog even los van de boetebedingen als je eerder weg denkt te gaan.

@Arjan90 @Verwijderd het is een smerige constructie om de auto vrijwel volledig op kostenloos voor de werkener te laten rijden:
Eeen Up van 12k met 20kkm voor vijf jaar doet 323 excl. btw.incl. brandstof.
https://directlease.nl/le...options~[optionsRemoved]=
Ik neem aan dat hier tegenover staat dat hij reistijd doorbetaald krijgt :+

Ik zou als ik de ts was toch eens verder gaan kijken voor een baan!

Youtube: DashcamNL

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hi,

Dus bijvoorbeeld:

Wisselt per werkgever.

Jouw werkgever zegt gewoon eerlijk "kost je bruto loon", andere werkgevers verrekenen het op een andere manier met je salaris maar zijn daar minder transparant over. Weer anderen kost het je indirect salaris, maar heb je niet de keuze de leaseauto niet te nemen en een hoger salaris te krijgen.

In alle gevallen, bedenk wat het je waard is. Met jouw regeling kost je een leaseauto heel rap rond de €500, €600 per maand maar krijg je wel een tankpas en onbeperkt privé kilometers. Plus, zorgenvrij. Geen onderhoud en als er onderhoud is, zul je waarschijnlijk een leenauto mee krijgen. (Privé bij een eigen garage is dat lang niet altijd het geval of moet je er voor betalen.)

Leaseauto is redelijk zorgenvrij maar ik zou niet snel voor een leaseauto kiezen als je een vaste werkplek hebt. Alleen bij regelmatig wisselde werkplekken of heel grote woon/werk afstand kan het interessant zijn. (Grote woon/werkafstand = meer slijtage aan je auto = sneller voordeliger een leaseauto te rijden.)

Leaseauto is zeker niet altijd goedkoper dan een eigen auto. Wel rij je een nieuwe auto en heb je geen onverwachte kosten zoals je altijd wel hebt met een eigen auto. Het is vooral zorgenvrij.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

qadn schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:48:
Bij ons kan je bij mobiliteitsbudget ook e.e.a. declareren, en dat is ook verstandig om te doen. Want het gedeclareerde deel wordt bij ons dan netto uitgekeerd ipv bruto. Dus het maandelijkse bedrag blijft bruto gelijk, maar door het 'gebruikte deel' netto aan de werknemer uit te keren krijgt die werknemer uiteindelijk meer nettoloon.

De standaard woonwerk-reis wordt overigens sowieso al netto uitgekeerd, dus je hoeft dan alleen de uitzonderingen te declaren. Mocht je zoveel extra reizen dat al dat declareren alsnog onhandig is, dan was een leaseauto waarschijnlijk toch al de betere keus geweest :P
unezra schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:10:
In alle gevallen, bedenk wat het je waard is. Met jouw regeling kost je een leaseauto heel rap rond de €500, €600 per maand maar krijg je wel een tankpas en onbeperkt privé kilometers.
500-600 per maand voor een auto is op zich geen gek bedrag, maar voor een Up is het best veel geld.
Plus, zorgenvrij. Geen onderhoud en als er onderhoud is, zul je waarschijnlijk een leenauto mee krijgen. (Privé bij een eigen garage is dat lang niet altijd het geval of moet je er voor betalen.)
Een leenauto bij onderhoud is vziw helemaal niet zo standaard bij een leasecontract. Dat gold bij mij in ieder geval vooral als er verwacht werd dat het langer dan een dag ging duren. Met wat moeilijk doen kon het vaak alsnog wel, maar het was niet helemaal de bedoeling.
In mijn geval was er gelukkig met de dealer afgesproken dat ze de auto kwamen halen en brengen, en ik had toch een vaste standplaats, dus het maakte weinig uit. Met mijn priveauto brengen en halen ze mij, dus uiteindelijk weinig verschil met de leaseauto.
Leaseauto is redelijk zorgenvrij maar ik zou niet snel voor een leaseauto kiezen als je een vaste werkplek hebt. Alleen bij regelmatig wisselde werkplekken of heel grote woon/werk afstand kan het interessant zijn. (Grote woon/werkafstand = meer slijtage aan je auto = sneller voordeliger een leaseauto te rijden.)
Ook bij een vaste werkplek kan het natuurlijk interessant zijn, het hangt er vooral van af wat het je kost ivt een eigen auto en of je natuurlijk een auto wilt.
Leaseauto is zeker niet altijd goedkoper dan een eigen auto. Wel rij je een nieuwe auto en heb je geen onverwachte kosten zoals je altijd wel hebt met een eigen auto. Het is vooral zorgenvrij.
Eens dat dat de grootste voordelen zijn :)
't Is erg handig om even met de leasemaatschappij te bellen als je wielen gestolen zijn en binnen een paar uur de auto is afgevoerd, een vervangende auto is gebracht en je alleen nog even de aangifte zelf moet regelen (wat online kan)... Bij sommige verzekeraars kan dat ook, maar het is vaak wat wat meer gedoe dan dat.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:14
Hi,

Dus bijvoorbeeld:

Aannames:
1. een Up heeft een cataloguswaarde van 12.000 euro;
2. je hebt 8% vakantiegeld en geen 13e maand.

Eerst het effect op de loonheffing. Je belastbaar inkomen daalt met 3888 euro (12*300 + 8% vakantiegeld). Maar aan de andere kant stijgt het door de bijtelling: 22% * 12k = 2640. Onder de streep dus een daling van 1248. Dat scheelt dik 500 euro aan loonbelasting per jaar.

Netto kost de auto je: 260 per maand, 280 als je het lagere vakantiegeld meerekent.

Verder bouw je minder pensioen op en ben je voor een lager inkomen verzekerd bij werkloosheid of arbeidsongeschiktheid.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Voor een VW Up vind ik het veel te duur. Dat zou ik niet gedaan hebben.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Pagina: 1