Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC ~2000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst aan het kijken om zelf een desktop in elkaar te zetten. Ik heb hiervoor eigenlijk alleen laptops gehad om mee te gamen omdat mobiliteit een must was. Inmiddels is mobiliteit niet meer nodig (voor de paar keer dat het dat wel is heb ik nog een goede laptop), en wil ik een desktop samenstellen.

Ik heb genoeg vertrouwen in mijn kunde om een PC in elkaar te knutselen als ik de onderdelen bij elkaar heb, maar het selecteren van onderdelen is waar mijn kennis te kort schiet. Met name welke onderdelen het beste bij elkaar tot een goede prestatie komen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral op hoge settings kunnen gamen. Ik speel veel verschillende games, maar games die sowieso op hoge settings moeten kunnen draaien: WoW, Civ 6, Witcher 3, GW2 en Planet Coaster.
Voor WoW raid ik veel, en merk ik dat mijn laptop naar de 12 fps of lager schiet op de laagste settings in een raid van 30 man en een boss met veel adds. Indien mogelijk zou ik graag kunnen streamen/opnames maken tijdens het gamen zonder te veel prestatieverlies.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De PC mag rond de 2000 euro gaan kosten. Ik verwacht 2500-2600 euro kwijt te zijn inclusief beeldschermen (ik wil 2 beeldschermen).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen componenten die in de PC moeten. Muis, keyboard e.d. heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- 2 beeldschermen, waarvan 1 144hz aan kan. Beiden moeten even groot zijn
- 500GB SSD
- 2TB HDD (7200 rpm)
- Goede luchtkoeling (ik heb gehoord dat waterkoeling niet beter is voor wat ik uit het systeem wil halen)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd intel en Nvidia producten gehad. Verder heb ik gehoord dat AMD minder goed presteert doorgaans, maar ik weet niet in hoeverre dat nu nog steeds waar is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn intentie is om nu te investeren in een systeem waar ik makkelijk 5 jaar of meer mee kan doen zonder te hoeven investeren in upgrades. Verder heb ik mijn wensen hier boven al redelijk duidelijk gemaakt denk ik.

Ga je overklokken?
Ben ik in eerste instantie niet van plan, dus ik verwacht niet dat ik dat ooit ga doen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het een en ander bij elkaar gezocht aan onderdelen, maar ik mis nog het een en ander, en sommige onderdelen kunnen denk ik ook door een goedkopere variant vervangen worden, maar ik heb geen idee of ik daarmee te veel van de performance verlies, of betrouwbaarheid/levensduur.

Daarnaast hoop ik nog op antwoord op de volgende vragen:
- Wat voor bekabeling moet ik (bij)bestellen om alle onderdelen aan te kunnen sluiten? Of wordt dit bij de onderdelen meegeleverd?
- Wat voor kast is aan te raden? Ik geef niet zo veel om hoe het er uit ziet, ik heb liever een functionele kast.
- Is het aan te raden om 2 identieke schermen aan te schaffen, of kan ik met een goedkoper 2e scherm wegkomen?
- Ik heb mij laten vertellen dat de koelpasta en ventilator van intel processoren tegenvallen, en dat het verstandig is om deze te vervangen. Is dat nog steeds waar?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 344,85€ 344,85
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 162,95€ 162,95
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 697,99€ 697,99
1Seagate Barracuda, 2TB€ 57,68€ 57,68
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 379,-€ 379,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 49,90€ 49,90
1Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm€ 86,90€ 86,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 154,90€ 154,90
1Corsair RM650x (2018)€ 85,-€ 85,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.110,12

Ik zie dat ik RGB fans er bij heb gedaan. Die kan ik waarschijnlijk vervangen door goedkopere niet RGB fans. Het scherm heb ik uit een ander topic hier gehaald als aanrader, omdat hier G-sync op zit. Momenteel gaat de volledige set echter over mijn budget heen, dus ik hoor graag waar ik nog op zou kunnen besparen.

Mocht ik info vergeten zijn, of ik meer info/onderzoek moeten doen naar iets, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: MSI B360 Gaming Pro Carbon
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB
pricewatch: be quiet! Pure Rock
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT Gray BLS2C8G4D26BFSBK

welke kast wil je ?

hier zitten al gekleurde fans in pricewatch: Sharkoon TG5 Glass Red

kabels zitten bij de voeding

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 14-09-2018 22:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.