Hoi.. Ik kan jullie inzicht en ervaringen gebruiken bij de samenstelling van een stille 4K video / 3d Modelling+Rendering systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Ik wil 4K video Codec 264/265 / 30fps gaan bewerken met Adobe PR / AE.. Bewerkingen colorgrading / stabilisatie / en 'standaard edits crossovers, slo-mo etc etc. Daarnaast wil het systeem gaan gebruiken voor 3D visualisaties/Rederen. Met name de verwerking en bewerking van Point Cloud data.(3ds max)[i/]
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken, (AE PR), Geluid edit (AU) 3D modelling,(3ds max) Beeldbewerking (PS) Photogrammetry (Agisoft)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van plus/min € 2000 gereserveerd Videokaart staat hier los van
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1x Nvidia 1080Ti is reeds aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Droom systeem is een "Stil" systeem
Ik heb geen merken/type lijst…
-Processor tien tot twaalf cores.
Ik denk aan I9 maar sluit AMD niet uit. Idealiter hebben de processors een hoge single core snelheid
-Voorlopig 1x videokaart Nvidia 1080TI , wellicht later een tweede in SLI.
-Snelle HDD (WD barracuda 7200 rpm 10 of 12gb HDD
- 32Gb snel geheugen (met moeglijkheid dit eventueel uit te breiden naar 64Gb )
- USB 3.x
-Mobo met M2 geheugen sloten (intel 256gb 600p m2)
-HDD 7200rpm 10/12 TB
-Goede en stille koeling voor processor en kast (ik heb niets met LED;s in kasten etc.. mag dus best wel sober zijn, als ie maar stil is en zorg tvoor goede koeling)
-Efficiënte 800w tot 1000w voeding?
Mobo met voldoende USB 3.0 connecties, (Als mogelijk extra on board video?) goede kwaliteit onboard geluidskaart. Wfi?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk. Belangrijkste is dat de afzonderlijke componenten goed en degelijk zijn. Ik las bijvoorbeeld ergens dat Intel + PR bv slimmer met een h.265 coded om kunnen gaan…
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een belangrijke eis is een stille PC.
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overclocken
Wat verwacht je van ons?
*Ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn met Intel i9 vs AMD Ryzen in relatie tot 4k video editing en 3d modeling /rendering. Ik lees zoveel verschillende verhalen.
* Ik lees veel dat 6 cores nu beste waar voor geld is core/$
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Ik wil 4K video Codec 264/265 / 30fps gaan bewerken met Adobe PR / AE.. Bewerkingen colorgrading / stabilisatie / en 'standaard edits crossovers, slo-mo etc etc. Daarnaast wil het systeem gaan gebruiken voor 3D visualisaties/Rederen. Met name de verwerking en bewerking van Point Cloud data.(3ds max)[i/]
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken, (AE PR), Geluid edit (AU) 3D modelling,(3ds max) Beeldbewerking (PS) Photogrammetry (Agisoft)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een bedrag van plus/min € 2000 gereserveerd Videokaart staat hier los van
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1x Nvidia 1080Ti is reeds aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Droom systeem is een "Stil" systeem
Ik heb geen merken/type lijst…
-Processor tien tot twaalf cores.
Ik denk aan I9 maar sluit AMD niet uit. Idealiter hebben de processors een hoge single core snelheid
-Voorlopig 1x videokaart Nvidia 1080TI , wellicht later een tweede in SLI.
-Snelle HDD (WD barracuda 7200 rpm 10 of 12gb HDD
- 32Gb snel geheugen (met moeglijkheid dit eventueel uit te breiden naar 64Gb )
- USB 3.x
-Mobo met M2 geheugen sloten (intel 256gb 600p m2)
-HDD 7200rpm 10/12 TB
-Goede en stille koeling voor processor en kast (ik heb niets met LED;s in kasten etc.. mag dus best wel sober zijn, als ie maar stil is en zorg tvoor goede koeling)
-Efficiënte 800w tot 1000w voeding?
Mobo met voldoende USB 3.0 connecties, (Als mogelijk extra on board video?) goede kwaliteit onboard geluidskaart. Wfi?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk. Belangrijkste is dat de afzonderlijke componenten goed en degelijk zijn. Ik las bijvoorbeeld ergens dat Intel + PR bv slimmer met een h.265 coded om kunnen gaan…
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een belangrijke eis is een stille PC.
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overclocken
Wat verwacht je van ons?
*Ben erg benieuwd wat de ervaringen zijn met Intel i9 vs AMD Ryzen in relatie tot 4k video editing en 3d modeling /rendering. Ik lees zoveel verschillende verhalen.
* Ik lees veel dat 6 cores nu beste waar voor geld is core/$
[ Voor 0% gewijzigd door paulbeumer op 14-09-2018 19:04 . Reden: aanpassen layout ]