• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-10 22:17
Ik ben op zoek naar de beste smartphone die je voor 300 euro kunt kopen, maar er zijn zo veel opties in deze prijsklasse dat de keuze lastig wordt.

Goede opties zijn volgens mij: LG G6, Nokia 6.1, Moto X4, Moto Z2 Play, Xaomi Mi A2 en de HTC U Ultra
Maar welke het beste is durf ik niet te zeggen.

Ik gebruik mijn mobiel op het moment enkel af en toe (slechts een paar keer per week ofzo). Ik gebruik hem ook alleen voor simple apps (whatsapp, internet, authenticator software, etc). Ik game niet op mijn telefoon. Ik maak af en toe foto's, maar dat gebeurt eigenlijk zo weinig dat ik niet echt een goede camera nodig heb. Een vrij redelijke is goed genoeg.

Ik zou het liefste wel 64GB opslagruimte hebben zodat mijn telefoon meer futureproof is. Ik wil dat hij zo lang mogelijk meegaat.

Is het trouwens zo dat Android One toestellen ook langer beveiligingsupdates krijgen dan andere Android toestellen, of is dat niet het geval? Ik hoef niet per se de nieuwste versie van Android te hebben, maar als ik over 3 jaar (of over 4 - 5 jaar zelfs) nog beveiligingsupdates krijg dan is dat wel mooi.

Belangrijkste punten voor mij in een telefoon:
- Dat hij lang beveilingsupdates krijgt
- Hij moet genoeg opslagruimte hebben
- Kleurweergave van het scherm
- Software moet stabiel zijn (geen regelmatige app crashes o.i.d)
- Bouwkwaliteit moet goed zijn (ik heb liever een aluminium achterkant dan een glazen achterkant, maar als dat niet kan moet ik gewoon een hoesje gebruiken om de achterkant te beschermen.)
- Accu moet lang meegaan

Tegenwoordig kun je voor dit bedrag makkelijk een telefoon krijgen die snel is en de meeste camera's in deze prijsklasse zijn voor mij al goed genoeg omdat ik niet zo vaak foto's maak en niet zo kritisch ben w.b.t de camera.

Toevoeging: Ik heb liever stock Android dan een Androidschil met veel bloatware. Huawei/Honor telefoons vallen wat mij betreft af omdat ik de interface niet fijn vind en Samsung telefoons vallen ook af omdat ze te veel bloatware bevatten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tech_SSD op 14-09-2018 19:23 ]

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Pak dit artikel eens: reviews: Telefoons rond 300 euro - Twee stappen naar voren, een stapje terug

Er is in een maand tijd weinig veranderd, dus prima uitgangspunt.

Ps; mijn persoonlijke voorkeur gaat voor de Samsung a6. Maar de rest is ook prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Luchtbakker op 14-09-2018 18:17 ]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou de Nokia 6 prefereren vanwege Android One.
De Xiaomi Mi A2 ontbreekt nog in dat overzicht.

• Tech_SSD
sambalbaj schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:19:
Klopt, dat bedacht ik me net ook. Ik was net van plan om de Xiaomi Mi A2 toe te voegen, nog voordat ik je post las. Een tijdje geleden leek de Xiaomi Mi A1 ook een goede optie in deze prijsklasse te zijn (toen de Mi A2 nog niet bestond), maar ik kon hem niet fysiek in een winkel bezichtigen. Het probleem was dat het scherm op Youtube slecht leek te zijn. Ik weet niet hoe goed het scherm van de Mi A2 is.

De Nokia 6.1 lijkt mij ook een goede optie, maar de camera is niet echt goed.
sambalbaj schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:19:
Klopt, dat bedacht ik me net ook. Ik was net van plan om de Xiaomi Mi A2 toe te voegen, nog voordat ik je post las. Een tijdje geleden leek de Xiaomi Mi A1 ook een goede optie in deze prijsklasse te zijn (toen de Mi A2 nog niet bestond), maar ik kon hem niet fysiek in een winkel bezichtigen. Het probleem was dat het scherm op Youtube slecht leek te zijn. Ik weet niet hoe goed het scherm van de Mi A2 is.

De Nokia 6.1 lijkt mij ook een goede optie, maar de camera is niet echt goed.
michelsoe12 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:16:
Pak dit artikel eens: reviews: Telefoons rond 300 euro - Twee stappen naar voren, een stapje terug

Er is in een maand tijd weinig veranderd, dus prima uitgangspunt.

Ps; mijn persoonlijke voorkeur gaat voor de Samsung a6. Maar de rest is ook prima.
Er staan wel maar 4 telefoons op de lijst. Ik vraag me toch af of de Moto X4 niet beter is dan de G6 Plus.
Ik ga sowieso niet voor de Huawei P20 Lite of Galaxy A6 omdat ik stock android prefereer. Samsung telefoons bevatten altijd veel bloatware en ik vind de EMUI interface slecht.

Omdat ik niet per se de nieuwste versie van Android hoef te hebben vraag ik me toch af of Android One je ook de garantie geeft dat je langer beveiligingsupdates blijft krijgen dan bij de meeste Android toestellen. Dit heb ik nergens op internet terug kunnen vinden.

[ Voor 55% gewijzigd door Tech_SSD op 14-09-2018 19:21 ]

• Tech_SSD
Update: Ik denk dat ik voor de Nokia 6.1 ga. Ik heb op internet gevonden dat Android One toestellen gegarandeerd 3 jaar beveiligingsupdates krijgen. Die garantie heb je niet met toestellen van andere fabrikanten. Daarnaast is de achterkant gemaakt van aluminium, wat ook een pluspunt is. Tegenwoordig hebben veel telefoons een glazen achterkant, maar dat vind ik gewoon nergens op slaan.

De Xiaomi Mi A2 is wat mij betreft ook gewoon te groot, en dat geldt ook voor sommige andere toestellen die ik in de OP heb gezet. De Nokia 6.1 is een beter formaat. (Ik heb naar de afmetingen van het toestel gekeken, niet naar het schermformaat.)

De camera van de Nokia 6.1 valt wat tegen als het donker is, maar eigenlijk maak ik toch maar zelden foto's. Ik maak eigenlijk zo goed als nooit foto's in het donker.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:12
Op de Nokia 7 Plus zit nu een cashback actie waardoor je die ook voor 300 euro kunt hebben. Is dat nog een optie?

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
coenox schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:56:
Op de Nokia 7 Plus zit nu een cashback actie waardoor je die ook voor 300 euro kunt hebben. Is dat nog een optie?
Je kan de 7 Plus wel vaker voor rond de €300 kopen en deze is toch wel beter dan de Nokia 6.1

En de Nokia 6.1 Plus kun je ook nog bekijken

• Tech_SSD
coenox schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:56:
Ik kan de Nokia 6.1 kopen voor €210,- met de cashback actie. Ik gebruik mijn mobiel slechts sporadisch, dus mijn eisen zijn niet al te hoog. Daarnaast is de Nokia 7 Plus toch een stuk groter dan de 6.1. De 7 Plus kost €318,- met cashback actie en dat is toch 100 euro duurder dan de 6.1

Ik denk dat de 7 Plus qua formaat voor mij ook niet fijn zal zijn.

Ik wil zo goedkoop mogelijk uit zijn maar toch een fatsoenlijke mobiel kopen.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:12
Tech_SSD schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:35:
[...]

Ik kan de Nokia 6.1 kopen voor €210,- met de cashback actie. Ik gebruik mijn mobiel slechts sporadisch, dus mijn eisen zijn niet al te hoog. Daarnaast is de Nokia 7 Plus toch een stuk groter dan de 6.1. De 7 Plus kost €318,- met cashback actie en dat is toch 100 euro duurder dan de 6.1

Ik denk dat de 7 Plus qua formaat voor mij ook niet fijn zal zijn.

Ik wil zo goedkoop mogelijk uit zijn maar toch een fatsoenlijke mobiel kopen.
Ach ja, die cashback zit natuurlijk ook op de Nokia 6.1. Veel plezier met je nieuwe toestel.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
De Nokia 6.1 (de non-plus) variant met 4GB/64GB is bij EglobalCentral voor 180 te krijgen. * Heb ik de mijne ook vandaan *

[ Voor 15% gewijzigd door EcoR op 17-09-2018 15:07 ]

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10 14:43
pricewatch: Oppo A3 Zwart
Is dit niks? Ik kwam er zelf telaat achter heb toen een 2dehands Oneplus 5T voor 350 kunnen scoren (ook misschien optie aangezien de 6T eraan komt).

Voordelen van de Oppo A3 vind ik:
- 128GB (is nog uitbreidbaar)
- 4GB Ram
- Strak design (ookal ben ik niet heel erg van de notch)
- Android 8
- Goede accu om de dag door te komen (misschien wel 2 dagen ivm verbruik TS)
- Prijs

Nadelen:
- Geen fingerprintscanner
- Glazen achterkant (volgens mij)
- Onduidelijk over patches, updates etc.

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-11 18:38
Xiaomi Pocophone F1 niks?

• Tech_SSD
EcoR schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:03:
De Nokia 6.1 (de non-plus) variant met 4GB/64GB is bij EglobalCentral voor 180 te krijgen. * Heb ik de mijne ook vandaan *
Op diezelfde website kun je de 6.1 Plus voor maar 20 euro meer kopen (€200,-). En hij is schijnbaar kleiner dan de Nokia 6.1 doordat de bezels kleiner zijn.

Ik vraag me alleen wel af of die site betrouwbaar is aangezien de prijzen zo veel lager zijn.
Hij kost 360 euro, terwijl ik voor minder dan 250 euro al een telefoon kan kopen die voor mij goed genoeg is.

[ Voor 20% gewijzigd door Tech_SSD op 18-09-2018 15:42 ]

• EcoR
  • Niet online
Tech_SSD schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:41:
[...]

Op diezelfde website kun je de 6.1 Plus voor maar 20 euro meer kopen (€200,-). En hij is schijnbaar kleiner dan de Nokia 6.1 doordat de bezels kleiner zijn.

Ik vraag me alleen wel af of die site betrouwbaar is aangezien de prijzen zo veel lager zijn.
Het gaat om modellen voor internationaal gebruik, dus niet specifiek EU of NL-model. Maar ik had de mijne binnen 1 week binnen. Garantie is dan natuurlijk wel een dingetje, zeker nu de Brexit gaat spelen (ze leveren vanuit GB), maar verder leveren ze wel gewoon. Oh, en je zit dus met een niet-europese stekker aan je lader, hoewel ze er wel netjes een verloopje bij leveren.

• Tech_SSD
EcoR schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:05:
[...]

Het gaat om modellen voor internationaal gebruik, dus niet specifiek EU of NL-model. Maar ik had de mijne binnen 1 week binnen. Garantie is dan natuurlijk wel een dingetje, zeker nu de Brexit gaat spelen (ze leveren vanuit GB), maar verder leveren ze wel gewoon. Oh, en je zit dus met een niet-europese stekker aan je lader, hoewel ze er wel netjes een verloopje bij leveren.
Kan je op die website de Nokia 6.1 EU versie wel kopen voor 180 euro?

Zo niet, dan kan het zijn dat ik een hoop gezeik krijg en dan kan ik misschien beter wat meer uitgeven.

• EcoR
  • Niet online
Nee, ze leveren een internationaal unlocked model, maar die heeft exact dezelfde specs als de eu-versie.

• Tech_SSD
EcoR schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:49:
Nee, ze leveren een internationaal unlocked model, maar die heeft exact dezelfde specs als de eu-versie.
Ja, en ik krijg er een buitenlandse stekker met een ander voltage bij. Er is een kans dat dat problemen gaat veroorzaken, ook met een verloopstuk erbij. Ik geef liever een paar tientjes meer uit.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Tech_SSD schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:13:
[...]

Ja, en ik krijg er een buitenlandse stekker met een ander voltage bij. Er is een kans dat dat problemen gaat veroorzaken, ook met een verloopstuk erbij. Ik geef liever een paar tientjes meer uit.
En hier kopen is ook hier terug voor garantie en geen lange wachttijden op levering.

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:08
De Nokia 7 plus, Nokia 6.1, Nokia 6.1 plus (komt als het goed is binnenkort uit) of een goedkopere Nokia 5.1 lijken mij een goede keuze. Je moet bij de Nokia 6.1 realiseren dat het om een 16:9 scherm gaat en bij de andere om een 19:6. 16:9 is uiteraard beter voor het kijken van video, maar de vraag is of je dat het meeste doet. 19:16 is beter voor tekst etc.

Verwijderd

Als je maar 2 keer in de week gebruik maakt van je telefoon, waarom zou je dan EUR300,- over de balk smijten als je dan ook af kan met een el-cheapo CHina phone van EUR100.
Kan je met die EUR200,- nog iets nuttigs doen....

• Tech_SSD
Ik heb de Nokia 6.1 32GB besteld. Bedankt allemaal.
Pagina: 1