Commerciële accounts toestaan in Zero tolerance prijstopic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:42
In dit topic gaat het over prijzen van LG OLED TV's.
Er is geen discussie gewenst want gaat het over actuele prijzen en de winkels of webshops waar de TV verkrijgbaar is.

Webshops en fysieke winkels concurreren met elkaar waarbij er soms scherpe prijzen worden aangeboden.
De webshops/winkels mogen echter zelf NIET reageren terwijl dit wel in het belang van de Tweaker/consument kan zijn.

De vraag is dus of (beperkte) toegang voor commerciële accounts in een dergelijk topic toegestaan kan worden en zo niet waarom niet.

Als voorbeeld dit topic.
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je haalt een paar dingen door elkaar. Het ging hier om verkapte "user(s)" die als spamaccounts diende en heel toevallig dezelfde winkels aan het promoten waren. Dat is een valse manier van reclame maken. Topic gaat er ook niet beter van worden als diverse winkels constant hun prijzen promoten met 1 cent verschil om zo de goedkoopste te zijn. Dat geeft een stortvloed aan reclame. Users dumpen hun vraag en winkels gaan daar op reageren. Het belang ligt voornamelijk bij de winkels, die ook per Direct Message koopjes gaan rondspreiden. De winkels die met regelmaat in het topic voorbij komen kennen het topic maar al te goed, ernaar refereren bij contact geeft ze de kans om de beste prijs te geven. Nemen ze de gok om niet hun laagste prijs door te geven, kunnen ze wellicht te duur zijn. Dat zet de winkels meer op scherp dan ze laten posten in het topic.

[ Voor 37% gewijzigd door Fietsbel op 14-09-2018 17:22 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-06 23:43
Ik denk dat je zo ook verkapte prijsafspraken in de hand werkt waardoor je uiteindelijk duurder uit bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBdV1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:23
In de Pricewatch bieden de winkels al tegen mekaar op (omlaag eigenlijk) Hier zouden ze hun "echte" beste prijzen alleen voor leden zichtbaar kunnen maken ….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

HoppyF schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:08:
In dit topic gaat het over prijzen van LG OLED TV's.
Er is geen discussie gewenst want gaat het over actuele prijzen en de winkels of webshops waar de TV verkrijgbaar is.
Klopt, staat ook duidelijk in de TopicWarning waardoor ik ook jouw oproep aldaar heb getrasht. Volgens mij staat men er niet bij stil hoe veel werk wij hebben en hebben gehad aan dat topic. Waarom dan toch weer de Topic Warning negeren? Dat maakt de kans alleen maar groter dat het topic alsnog op slot gaat en verpest het dus voor de anderen. Maar goed, dat is een andere discussie.
Webshops en fysieke winkels concurreren met elkaar waarbij er soms scherpe prijzen worden aangeboden. De webshops/winkels mogen echter zelf NIET reageren terwijl dit wel in het belang van de Tweaker/consument kan zijn.
En die scherpe prijzen worden in het genoemde topic gepost zodat anderen er gebruik van kunnen maken. Dat is het idee achter een community. Het gaat tegen het gehele beleid van Tweakers / GoT in om bedrijven zelf prijzen te laten posten. Sowieso was deze user "anoniem" reclame aan het maken voor zijn (haar?) bedrijf/werkgever. Overigens is dit niet het eerste bedrijf wat zo wordt ontmaskert en de consequenties zal moeten dragen. Reclame maken als bedrijf valt op GoT onder spam en is simpelweg niet toegestaan, zie Het algemeen beleid #verbodenspam. Ook al zou en user een bedrijfsaccount aanvragen en uit naam van dat account posten, zodat het niet meer anoniem is, is het niet toegestaan. Een bedrijfsaccount is puur en alleen voor support. GoT is niet het medium op op deze manier je bedrijf te verkopen of te stunten met prijzen.
De vraag is dus of (beperkte) toegang voor commerciële accounts in een dergelijk topic toegestaan kan worden en zo niet waarom niet.
Ik zeg "nee" wegens bovenstaande redenen, of kort: het valt onder spam.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 14-09-2018 19:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tweakers moet, als je het mij vraagt, alle accounts die primair een commercieel doel dienen en secundair reclame maken voor hun eigen bedrijf van een slotje voorzien.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@FeaR
Bedankt voor je reactie.
Ik waardeer jouw inzet en van de mede moderatoren.
Een discussie in het prijs topic wil ik ook niet.
Daarom het topic hier.
Ik wil zeker GEEN anonieme users promoten die reclame maken voor hun bedrijf.
Ik zie echter niet in waarom een legaal bedrijfsaccount geen prijzen zou mogen noemen of zou mogen reageren als hun bedrijf genoemd wordt.
Het bedrijfsaccount moet wel duidelijk te onderscheiden zijn van gewone Tweakers.
Iedere Tweaker kan dan zelf beoordelen of een genoemde prijs een interessant aanbod is of niet.
Er moet inderdaad voorkomen worden dat bedrijven elkaar onderling gaan lastigvallen.
Zoiets van bij mij krijg je 3 jaar garantie en bij X maar 2 jaar.

Spammen is niet nodig als een bedrijf de ruimte krijgt om zelf een bericht te plaatsen.
Het lijkt erop dat Tweakers te angstig is om dit toe te laten.

Heel Tweakers is overigens commercieel dus het is krom te zeggen dat de commercie geen invloed mag hebben op Tweakers want dat hebben ze al jaren.
Tweakers hebben daarmee leren leven. Tweakers bestaat al lang niet meer uit nerds op een zolderkamertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij de reactie van @FeaR.

Als een bedrijf openlijk hun laagste/beste prijs wil aanbieden, kunnen ze dat in de Pricewatch doen; laten we daar vooral niet op het forum aan beginnen. Enkelen proberen het wel met een spam-account maar dat valt doorgaans vrij snel op. Het prijzentopic is sowieso een lastig topic met veel gebruikers die zich niet aan de forum regels houden. Persoonlijk zou ik er eerder defintief de stekker uit willen trekken dan de weg in slaan dat er een commerciële draai aan gegeven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Precies zoals @FeaR het al mooi verwoord. Ik zou overigens geen kromme vergelijkingen gaan trekken of ‘het lijkt erop als..’-statements maken, wanneer een collegamod eerder duidelijk aangeeft wat de achterliggende gedachte is bij een (in dit geval zeer specifiek) topic met een flink verleden. Er is met reden voor een bepaald beleid gekozen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• HoppyF
Bedankt voor jullie reacties. 👍
Geen commerciële accounts dus.
Het bewuste LG prijstopic voorziet overigens wel in een behoefte want alleen de Pricewatch voldoet in dit geval zeker niet.
Dit komt omdat er met adviesprijzen geadverteerd wordt deze komen ook in de Pricewatch te staan.
De werkelijke prijzen liggen echter veel lager en wisselen vrijwel dagelijks.
Vandaar dat het melden waar je een TV voor een lage prijs kunt kopen erg nuttig is.
De Pricewatch kan dit nooit voor elkaar krijgen.
Discussies die niets met de prijzen te maken hebben horen inderdaad thuis in andere topics.
Het modereren van een dergelijk topic is lastig.
Pagina: 1