Bestaande gipswand naisoleren, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Mijn vraag is hoe ik een bestaande gips-tussenwand in de woning kan naisoleren, zonder deze volledig te hoeven openen.
Dit voornamelijk voor geluid/privacy.

Ik heb overwogen dit met PUR te doen, maar dit vloeit denk ik te weinig en zet wel heel krachtig uit?

Is hier een product voor?
Het nadien wegwerken van de ‘boorgaatje’ vormt geen direct probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door AcIDeR op 14-09-2018 18:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:12
Dat wordt een zak piepschuimbolletjes leegschudden in een boorgaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat 2 componenten purschuim wat in de loop der jaren niet vergaat en die stopt met uitzetten bij teveel weerstand.

Geen idee hoe groot het oppervlak is maar als je voldoende gaatjes boort dan kom je een heel eind schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik neem aan dat het een gipswanden plaat betreft? Waarom wil je isoleren? Voor temperatuur of geluid?

Als je een paar gaten maakt kom je met pur best een eind hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-08 18:22

VW-Arjan

★★★★★

PUR kan allergische reacties geven! Let daar dus mee op!

Hoe dik is de wand nu?
Je kunt de wand evt verdikken en dan isoleren met Rockwool.
Dus framewerk ertegen aan, isolatie ertussen en weer gips erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-08 09:13
Watvoor tussenwand is het? Woningscheidend of binnen je woning? Zit er al isolatie in? Verder wat MikeyMan ook al vraagt...

Kortom er ontbreekt nogal wat informatie.
Als het om een simpel gipsplatenwandje in je eigen woning gaat, lijkt het me toch het makkelijkst die gewoon even los te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Excuses, ontbrekende info toegevoegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:27
Schroef er aan beide zijden nog een extra laag gips tegenaan zodat het muurtje wat meer massa krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:03
Vaste harde materialen zoals PUR of EPS bolletjes isoleren niet best qua geluid. Dekens van steenwol etc doen dat veel beter. Kortom, om een fatsoenlijk resultaat te halen zal de boel open moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:12
Dat wordt dan een glaswoldeken door de snijmolen halen en naar binnen blazen. Of je moet ergens een vrachtje supafil vandaan zien te halen

[ Voor 28% gewijzigd door Gebanned op 14-09-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor geluidsdemping heb je vooral ook gewicht nodig helaas. Dat ga je met allerlei wol/pur etc niet zomaar voor elkaar krijgen.
Het is een begin, maar ik denk dat je nog naar iets als een fermacell voorzetwandje moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-08 12:49
Easycell inblazen, dat is in jou situatie het enige wat werkt

Anders een zwevende voorzetwand maken waar je steenwol in doet, hou er dan wel rekening mee dat je met veerregels moet gaan werken

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb t zelfde: enkelsteense muur met wat gips erop. Bij mij gaat er fermacelplaat tegenaan met gips. Ik twijfel nog voor een tussenlaag van Rockwool 221 van 5 mm. Maar dan moet ik regelwerk maken en dat kost me weer ruimte.

De muur verdikken verzwaren moet t meeste uithalen. Je hebt ook gyproc DB platen, met eigen regels, die schroef je er tegen een klaar of Metford platen. OSB met daartussen geluidswerend materialen. Simpel regelwerk, wel ontkoppeld met de vloer uiteraard een die dingen er tegen schroeven. Klaar. Dat is wel n duur geintje maar t werkt wel!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:18

Amphiebietje

In de blubber

MikeyMan schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:57:
Voor geluidsdemping heb je vooral ook gewicht nodig helaas. Dat ga je met allerlei wol/pur etc niet zomaar voor elkaar krijgen.
Met de zwaardere types Rockwool (verkrijgbaar bij de professionele bouwmaterialenhandel) en wat ruimte achter de Rockwool kan je flinke demping krijgen, zeker als je er voor zorgt dat je voorzetwand akoestisch is ontkoppeld van de overige wanden... Let er wel op dat je het deel Rockwool tenminste 10 cm dik maakt.

PUR is inderdaad nutteloos.

[ Voor 5% gewijzigd door Amphiebietje op 15-09-2018 13:50 ]

Pagina: 1