Toon posts:

leeftijd en in en uitdienst berekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag weten hoe je in excel kan berekenen
dat iemand in 1-1-2013 40 jaar is of ouder en hij moet tussen 1-1-2010 en 1-1-2018 in dienst geweest zijn.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:56
Je vraag is super onduidelijk.

Welke gegevens heb je, en welke output verwacht je? Met de gegevens die je nu geeft zou ik niet weten hoe je een uitdienst kan berekenen. Dan heb je immers ook nodig wanneer hij in dienst is gegaan en/of hoe veel jaar hij in dienst is..?

Wat heb je zelf al gevonden?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 12:41

lasharor

7 december 2004

Dit kan met een combinatie van de ALS en EN functies in excel.

Denk dat er genoeg documentatie is om het dan zelf verder uit te vogelen. Anders moet je concreter zijn met je dataset. Op deze manier weten wij natuurlijk ook niets.

Daarnaast, gaat het hier om je huiswerk ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom. :)

Dit klinkt als vrij basale Excelfunctionaliteit, inderdaad een en() functie in combinatie met een als(). Indien nodig aangevuld met zoeken bij google naar 'excel leeftijd berekenen'. Ik begrijp de vraag anders ook niet.

Je lijkt bij openen van het topic een boel info te hebben verwijderd die standaard aanwezig is bij aanmaken van een topic. Ik stel voor dat je zonodig een nieuw topic opent met wat meer info over de huidige geprobeerde functies en de structuur van de sheet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.