Toon posts:

Macro VBA vraag celwaarde aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
In een Excel werkblad moeten de waarden van cellen automatisch aangepast worden. In de cellen staan nu getallen die allemaal bestaan uit 7 cijfers, bijv. 1801234. Dat moet omgezet worden naar DO-18-01234. Ik ben niet zo handig in VBA scripts, dus wie kan mij daarbij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Dragon2, bedankt voor je reactie. Ik heb je links geopend, ik kan nu met een Excel formule de getallen gemakkelijk uit elkaar halen, dus 1801234 splitsen in 18 en 01234, maar hoe ik daar dan DO-18-01234 van moet maken is mij nog (steeds) niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
2e link legt dat uit.

Maar, is er ineens een hele klas met excel huiswerk op tweakers actief ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In een paar stappen kun je dit doen...
Stap 1: tekst naar kolommen
Stap 2: kolom er voor zetten met D-
Stap 3: kolom tussen de getallen zetten met een -
Stap 4: kolommen samenvoegen

Of dit met een VBA zou moeten of met standaard excel functies durf ik niet te zeggen.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:40:
Mijn vraag
In een Excel werkblad moeten de waarden van cellen automatisch aangepast worden. In de cellen staan nu getallen die allemaal bestaan uit 7 cijfers, bijv. 1801234. Dat moet omgezet worden naar DO-18-01234. Ik ben niet zo handig in VBA scripts, dus wie kan mij daarbij helpen?
Is het eenmalig? Dan zou ik zeker geen VBA gaan gebruiken als je niet thuis bent in VBA. Omzetten met werkbladformules en dan knippen en plakken is vele malen sneller en je snapt wat je aan het doen bent.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Die vraag is er niet voor niets. We willen graag meedenken, maar niet voor je denken. Omdat in je topicstart nu essentiële informatie ontbreekt (waarom VBA, wat heb je geprobeerd, waar loop je vast?) gaat dit topic dicht. ga aan de slag met de gegeven tips en open, als je nog ergens vastloopt, gerust een nieuw topic. Lees dan wel eerst wat we verwachten van een topicstart. in Het algemeen beleid #quickstart

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.