Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ping naar gateway slecht maar ping naar Google goed?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 14:24
Kan iemand mij het volgende uitleggen: Als ik onze gateway ping dan heb ik trage replies van tientallen tot honderden ms maar als ik vanaf dezelfde computer een ping naar 8.8.8.8 laat lopen blijft die stabiel op 1 ms. Ik had verwacht dat de ping naar 8.8.8.8 dan ook slecht zou moeten zijn want die loopt via die gateway (gecontroleerd met tracert) en dat is dan de traagste schakel maar kennelijk werkt dat niet zo? :?

We do what we must because we can.

Beste antwoord (via ResuCigam op 17-09-2018 09:03)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veel netwerkapparatuur geeft ICMP laagste prio. Oftewel die gateway geeft daadwerkelijk routeren van verkeer prio boven beantwoorden van een paar pings.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veel netwerkapparatuur geeft ICMP laagste prio. Oftewel die gateway geeft daadwerkelijk routeren van verkeer prio boven beantwoorden van een paar pings.

Oslik blyat! Oslik!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gokje:

Jouw gateway is een router die ontworpen is om pakketjes zo snel mogelijk door te geven. Hij kijkt dus naar de destination IP, en stuurt hem zo snel mogelijk de goede kant op, waarschijnlijk zelfs terwijl hij nog loopt.
Een ping pakketje is aan de gateway zelf gericht, en kan niet worden doorgeven. Aangezien de mogelijkheid 'niet doorgeven' een exceptie is die het doorgeven zou vertragen, vermoed ik dat hij wèl wordt doorgegeven naar een virtuele poort, waarachter een proces draait die hem op zijn dooie gemak afhandelt.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 14:24
@dion_b @Mijzelf Bedankt heren, dat klinkt heel logisch. Stom van mij dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

We do what we must because we can.