Windows 10 geeft geen internet, maar toch wel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Vreemd probleem Windows 10.

Komende vanaf Linux, heb ik na dit 2 jaar Windows-10 weer eens geïnstalleerd ivm bepaalde games met name. Ik alle updates gedraaid.
In eerste instantie had ik het netwerk via DHCP staan, maar ik kreeg telkens de melding dat er geen internet was bij het browsen via Edge, Store, Xboxlive en Skype. Pingen ging echter wel, dus er is een connectie.
Goed DHCP uit en een vaste IP ingezet die buiten de DHCP range van het modem ligt. Eerste keer opstarten en internet functioneert. Firefox geïnstalleerd en VPN geïnstalleerd en verder. Edge geeft ineens weer aan geen internet.. Windows store geeft aan geen internet en ook Skype zegt weer geen verbinding.
Firefox geprobeerd en internet gaat als een tierelier, maar Edge en vrienden zegt resoluut dat er geen verbinding is. Pingen gaat ook goed verder.
VPN geactiveerd en nu zegt ook Edge dat er internet is, maar de store blijft melden geen internet.
VPN zo ingesteld dat die bij het opstarten direct actief is.
Eerste keer opnieuw opstaren Egde doet het, FF doet het, Skype ook, Store niet, deze geeft melding geven geen internet.
VPN uit, alles werkt muv Edge en Store.
VPN weer aan en nu werk eindelijk alles….. tot aan een reboot.

- Statisch IP of Dynamisch (incl. een renew) maakt geen resultaat
- VPN actief of niet maakt geen resultaat
- Alleen MS eigen programma’s lijken last te hebben
- Status icoon geeft aan internet.

Iemand hier ervaring mee en een oplossing weten te vinden? Ik zoek me wezenloos maar vind niets hierin.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Welke versie van Windows 10 is geinstalleerd? Is windows 10 helemaal up to date en staat 1803 erop?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:12

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat heb je als DNS ingesteld staan? (probeer die van google eens: 8.8.8.8)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:58

nelizmastr

Goed wies kapot

De huidige build van Windows 10 geeft voorkeur aan IPv6 verkeer indien mogelijk. Werkt het wel als je IPv6 uitschakelt op de netwerkkaart?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
@Standeman
DNS staat ingesteld (8.8.8.8 en 8.8.4.4 al geprobeerd zowel als primair en als secondair (naast modem DNS). Maar los daarvan zou mijns inziens ook Firefox moeten weigeren en zou ik niet moeten kunnen pingen als het een DNS probleem is en zou dit toch ook niet moeten lukken? Het is dus alleen Edge en de store die nog problemen geven dat er geen internet zou zijn.

@Ronker
Ja alle updates die er waren zijn geïnstalleerd.

@nelizmastr
Dat nog niet geprobeerd en ook niet aan gedacht eerlijk gezegd, omdat mijn provider en modem nog puur IPv4 hanteren (en dus ook daarop ingesteld staan). Ga ik zeker straks thuis ff proberen

[ Voor 19% gewijzigd door Slaiter op 14-09-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke foutcode geeft de store?

Hou je er rekening mee dat Brits Engels niet hetzelfde is als Amerikaans Engels?
Hier had ik onlangs wat gedoe mee en heb uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd, maar dan met Amerikaans Engels en toen ging de Store en Xbox goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik vind met name de benadering van je probleem vreemd.

Programma's kunnen om allerlei redenen beweren dat ze geen internet hebben
Bijv. op mijn laptop draait een programma waar een hard-coded IP-adres in zit. Als de sessie met dat IP-adres verbroken wordt of niet gemaakt kan worden zegt het programma "geen internet" (om meteen daarna te crashen; rete-irritant)

Kennelijk heb jij in het mechanisme waarmee Edge vaststelt of er internet is, iets kapotgemaakt. Al dan niet bewust. Maar dat moet je eerst troubleshooten. En pas daarna ga je complexiteit toevoegen, zoals een statisch IP-adres of een vpn-client.

'k Bedoel, wie weet heb je wel een piHole draaien in je netwerk en die iets te strak afgesteld. Of je publiceert via RAD een black hole router

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:21:
[...]

Ik vind met name de benadering van je probleem vreemd.
Netwerk pingen en kijken of het algemeen is of programma gericht is een vreemde benadering?
Programma's kunnen om allerlei redenen beweren dat ze geen internet hebben
Bijv. op mijn laptop draait een programma waar een hard-coded IP-adres in zit. Als de sessie met dat IP-adres verbroken wordt of niet gemaakt kan worden zegt het programma "geen internet" (om meteen daarna te crashen; rete-irritant)
Voor specifiek ingestelde programma's zou dat kunnen, maar na een schone installatie en een Browser die in het systeem is meegeleverd? Naah don't think so.
Kennelijk heb jij in het mechanisme waarmee Edge vaststelt of er internet is, iets kapotgemaakt. Al dan niet bewust. Maar dat moet je eerst troubleshooten.
Edge en Store dus in dit geval en dat zonder aan de instellingen gezeten te hebben of software geïnstalleerd te hebben buiten wat Windows standaard al meegeleverd heeft. Bewust of onbewust is geen sprake van in dit geval. Mij lijkt dat bij netwerk problemen je eerst kijkt of pingen lukt en of je geen package lost heb. Je kijkt naar ik aanneem ook of de DSN geen roet in het eten gooit of de firewall, dergelijke zaken zijn wel gedaan, ,maar dan nog zie ik daarin niet de relevantie waarom alle browsers (heb ook Opera geprobeerd) en alle andere programma's die van internet gebruik maken gewoon connecten met uitzondering van Edge en Store.
En pas daarna ga je complexiteit toevoegen, zoals een statisch IP-adres of een vpn-client.
Statisch IP stel ik standaard in, dat staat los van een troubleshoot hetzelfde geld voor VPN.
'k Bedoel, wie weet heb je wel een piHole draaien in je netwerk en die iets te strak afgesteld. Of je publiceert via RAD een black hole router
Nope en Nope, dergelijke zaken check je vooraf en heeft ook weinig relevantie in dit geval, omdat het specifiek is. Daarnaast zou een package lost ook bij de ping opvallen en zou dit betekenen dat ook andere internet zaken zoals FF last moeten ondervinden dunkt me. Hier is het dus specifiek Edge en Store en dat bevreemd me.
CH4OS schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:57:
Welke foutcode geeft de store?

Hou je er rekening mee dat Brits Engels niet hetzelfde is als Amerikaans Engels?
Hier had ik onlangs wat gedoe mee en heb uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd, maar dan met Amerikaans Engels en toen ging de Store en Xbox goed.
De error is 0x800704cf

zal ff een screenshot plaatsen, dat maakt denk ik al wat duidelijker.

troub

overigens een scan now geeft ook niets aparts aan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\WINDOWS\system32>sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

[ Voor 17% gewijzigd door Slaiter op 15-09-2018 07:56 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de foutcode al eens gezocht, ze worden niet voor niets gegeven. ;)

https://windowsreport.com/error-0x800704cf-pc-fix/ - eerste hit met Google.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2018 13:25 ]

Pagina: 1