Lader-dilemma Macbook Air 2011

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag zit ik met een klein dilemma waarbij ik de nodige input kan gebruiken. Ik denk al een tijdje na over het vervangen van mijn MacBook Air (mid 2011) naar een nieuwer model. Tot op heden heb ik dit uitgesteld omdat hij a) nog prima functioneert, weliswaar met een verouderde accu, en b) ik hem nog slechts een paar maanden wilde houden om mijn studie af te ronden.

Nu heeft vandaag de oplader van m’n MacBook Air het begeven. Dit brengt me in een tweestrijd. Enerzijds gebruik ik liefst enkel laders die door Apple zelf gemaakt zijn (ben op de hoogte van de risico’s), anderzijds vind ik het als student veel om nog 90 euro uit te geven aan een originele oplader voor een 7 jaar oude MacBook die naar verwachting nog maar een paar maanden gebruikt zal worden...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je goedkoper uit wil zijn maar toch enige kwaliteit wil hebben, kijk dan even bij een toko als Replacedirect. Scheelt je ongeveer de helft.

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 14-09-2018 16:19 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zelf heb slechte ervaringen met namaak macbook opladers. Een keer een logicboard swap moeten doen voor iemand nadat die kapot was gegaan vlak na aanschaf van een namaak lader. Misschien kan je een lader lenen van iemand of koop een tweedehandse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zou een genuine refurbished lader kopen. Bijvoorbeeld op eBay:
https://www.ebay.nl/itm/G...-A1343-A1278/283016870821

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het meedenken! Ik zal me eens verdiepen in het tweedehands aanbod, goede tip.
In hoeverre kun je er op eBay vanuit gaan dat dit inderdaad genuine refurbished is en niet namaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier: Orignele MagSafe 2 adapter.

Een accu wordt een ander verhaal. De MagSafe kun je prima tweedehands kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

sypie schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:08:
Hier: Orignele MagSafe 2 adapter.

Een accu wordt een ander verhaal. De MagSafe kun je prima tweedehands kopen.
Een MacBook Air (mid 2011) heeft MagSafe, geen MagSafe 2 :>

Maar tweedehands (via V&A, Marktplaats e.d.) is inderdaad ook een goede optie.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daedalus schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:59:
[...]
Een MacBook Air (mid 2011) heeft MagSafe, geen MagSafe 2 :>
Crap, dacht dat mijn vrouw een 2011 model had, blijkt een 2014 model te zijn...en die hebben wél de 2e versie.

My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:45:
In hoeverre kun je er op eBay vanuit gaan dat dit inderdaad genuine refurbished is en niet namaak?
Niet. Is per verkoper verschillend hoe betrouwbaar het is. Maar als er groot "genuine" in de advertentie staat en het blijkt toch niet te kloppen, dan kun je via PayPal relatief makkelijk je geld terugkrijgen. eBay heeft een goede policy op namaakartikelen die voor echt verkocht worden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Pagina: 1