Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lenovo Ryzen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Windows 10 (Pro), Internet Explorer, Outlook, MS Office 2016.

Wat is je budget?
Maximaal 700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop komt op een vaste plaats in huis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Lenovo Thinkpad:)

Ik zoek een laptop met een 15,6 inch beeldscherm, waarbij ik het RAM geheugen en de SSD makkelijk van kan vervangen. Verder voorkeur voor een stevige en solide Thinkpad. Ook het liefst minimaal 4 cores om de komende jaren geen laptop meer te hoeven kopen.

Voorkeur:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo ThinkPad E585 20KV0008MH€ 679,54€ 679,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 679,54

Zijn er mensen die ervaring hebben met de E-serie Thinkpad en/of met de Ryzen 2500U CPU?

Alle reacties

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 05:10
Gezien je budget denk ik dat je tussen de ryzen en een i5 8250u richt kwa laptop processor.

Volgens deze benchmarktest site:(http://cpu.userbenchmark....-5-2500U/m338266vsm378273)
Is een i5 8250u (vergelijkbare processor) ongeveer 10-15% beter dan de ryzen.
De igpu van ryzen (radeon vega 8 ) is echter gemm 100-120% beter dan de intel 620 in de I5:(http://gpu.userbenchmark....zen-iGPU/m320744vsm441833)

Het is dus afhankelijk van wat je belangrijker vindt; iets meer processor power of een stuk meer grafische kracht om bijv. (oudere) games te kunnen spelen.

Thinkpads staan doorgaans bekend om hun betrouwbaarheid en stevige constructie mijn advies: als je de kans hebt zou ik hem ergens gaan bezichtigen.

Edit: Aangezien je van plan lijkt om hem weinig te verplaatsen is stevigheid minder belangrijk en zou je ook deze vergelijkbare laptop kunnen overwegen: pricewatch: Medion Akoya P6685-i5-256F8 (30024075, NL model)
Afhankelijk vd mx150 versie zal de dedicated gpu ongv evengoed zijn als de vega8 of een stuk beter. (Dit is niet zichtbaar in de pricewatch er zijn 2 versies op de markt) in mijn ervaring zijn medion laptops net als ideapads een stuk minder stevig gebouwd.

[ Voor 28% gewijzigd door Darksequence op 16-09-2018 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback. Voorkeur gaat echt uit naar een Thinkpad. Ik heb nu een laptop met een I5 7300U, dus beide CPU’s zullen wel een (lichte) vooruitgang zijn.

• Darksequence
Mag ik vragen waarom je een nieuwe zoekt?
Voor de taken die je wilt gaan uitvoeren (office windows en IE) zou een i5 7300u nog wel moeten voldoen. Een nieuwe is idd maar een lichte upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Die laptop is helaas tijdens een verhuizing gesneuveld:(

• Darksequence
Ai nu snap ik je voorkeur voor een thinkpad beter ;)
Na een korte check lijkt me jouw keuze de beste prijs kwaliteit verhouding te hebben met een15.6 inch scherm. Komt ongetwijfeld omdat ryzen nog vrij nieuw is in de laptop markt. Je krijgt feitelijk ongv een i5 met beter gpu. Over het algemeen zijn Thinkpads goed up te graden maar voor 80,- meer zou je deze (pricewatch: Lenovo Thinkpad E580 20KS003GMH) nog kunnen overwegen. Persoonlijk zou ik voor de ryzen versie gaan.
Wat je uiteindelijk ook beslist iig heel veel succes!
Pagina: 1