[Win 10] Onderste deel scherm verdwijnt bij maximaliseren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Ik loop hier tegen een vreemd probleem aan waarop ik het antwoord niet kan vinden.

Het gaat hier om een laptop met Windows 10 Pro, waarop 2 beeldschermen zijn aangesloten middels een Dockingstation. Op een van de beeldschermen verdwijnt het onderste deel van het venster zodra je het scherm maximaliseert via de knop maximaliseren. Wanneer je het venster handmatig vergroot door de randen van het scherm te verslepen blijf alles wel zichtbaar, ook op de plek waar het venster niet zichtbaar is zodra deze gemaximaliseerd is.

Op onderstaand plaatje is goed te zien dat het onderste deel van het Explorer venster niet zichtbaar is.
Het vreemde is dus dat wanneer je het venster handmatig vergroot zonder te maximaliseren het gehele venster netjes zichtbaar is.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/oaogud.jpg

Het probleem beperkt zich overigens niet enkel tot Windows Explorer, maar het gebeurt ook met Chrome en Adobe Reader.

Onderstaande heb ik geprobeerd zonder resultaat:
  • gezocht op google
  • beeldschermen omgedraaid
  • andere kabel
  • drivers ge-update (dockingstation en videokaart)
Iemand een idee wat ik er nog meer aan zou kunnen doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-08 14:59
2 Snelle vragen:

Is het een Dell Laptop?
En zo ja, staat Dell DataSafe Local Backup er op geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
NLflyer schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:21:
2 Snelle vragen:

Is het een Dell Laptop?
En zo ja, staat Dell DataSafe Local Backup er op geïnstalleerd?
Nee het is geen Dell, het betreft een HP Zbook 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-08 14:59
Heb je je taakbalk al eens ontgrendeld, en omhoog (en weer terug) gesleept?
(En daarna, als je wilt natuurlijk weer gelockt)

En mogelijk hele domme vraag: Is je windows volledig up to date?

[ Voor 21% gewijzigd door NLflyer op 14-09-2018 15:27 ]

• Nixik
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb net hetzelfde probleem. En spijtig genoeg nog steeds geen oplossing gevonden. Bij mij gaat het over 3 hp laptops en een hp desktop. Allemaal met extern scherm (Dell) maar wel zonder docking. Ook Windows 10 Pro.

Soms is het onderaan het scherm, soms ook bovenaan dat de balk komt. Na een reboot werkt het een uurtje weer goed en dan komt het probleem terug.

Reeds alles mogelijk getest buiten een complete herinstallatie. Alle Windows updates, scherm drivers ge-update, alle “overbodige” software er af. Nu zelfs fsecure antivirus gedelete. Ook op aanraden met de scaling zitten spelen en dan lijkt met minder vlug te gebeuren, maar is het niet volledig weg.
Mijn gebruikers gaan volgende week opnieuw testen en als het dan nog voorvalt herinstallatie van scratch.

Alle hulp of advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 00:36
Geen oplossing helaas maar ik heb hetzelfde probleem gezien bij nuc's (gen7) i.c.m windows 10 pro, probleem komt iets minder vaak voor als de virtuele desktop gelijke verticale zijden heeft (dus alle schermen dezelfde resolutie in de hoogte), bij een verschillende verticale resoluties is het afgeknipte deel van het venster exact gelijk aan de extra verticale pixels.
In het stukje wat "wegvalt" daar kan ik met een rechterklik de instellingen van de desktop zien.

Ik kan het alleen reproduceren op windows (10), in linux geen problemen.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
NLflyer schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:24:
Heb je je taakbalk al eens ontgrendeld, en omhoog (en weer terug) gesleept?
(En daarna, als je wilt natuurlijk weer gelockt)

En mogelijk hele domme vraag: Is je windows volledig up to date?
Taakbalk instellingen wijzigen heeft helaas geen effect.
Windows is volledig up to date.
blouweKip schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:30:
Geen oplossing helaas maar ik heb hetzelfde probleem gezien bij nuc's (gen7) i.c.m windows 10 pro, probleem komt iets minder vaak voor als de virtuele desktop gelijke verticale zijden heeft (dus alle schermen dezelfde resolutie in de hoogte), bij een verschillende verticale resoluties is het afgeknipte deel van het venster exact gelijk aan de extra verticale pixels.
In het stukje wat "wegvalt" daar kan ik met een rechterklik de instellingen van de desktop zien.

Ik kan het alleen reproduceren op windows (10), in linux geen problemen.
Beide schermen hebben dezelfde resolutie.

Zojuist de laptop in een identiek dockingstation geprobeert met identieke laptop erop.
Ook hier ontstaat het wegvallen van het onderste deel terwijl de eigenlijke gebruiker dit probleem niet ervaart.

Nu na wat proberen er achter gekomen dat er iets in de combinatie Outlook en AutoCAD niet lekker gaat.
Zodra deze twee open staan ontstaat het probleem, mogelijk dus toch een driver issue?
Zal eens proberen om AutoCAD te verwijden en opnieuw te installeren, mogelijk dat dit het probleem verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixik
Hey skate master,

Nog succes gehad met de herinstallatie van auto-cad? Heeft dit geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Nixik schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:11:
Hey skate master,

Nog succes gehad met de herinstallatie van auto-cad? Heeft dit geholpen?
Tot nu toe lijkt het erop dat het probleem verholpen is door AutoCAD opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixik
Ok thx skate master.
Spijtig staat er bij ons geen autocad op. Maar het is alvast een piste om verder te zoeken.
Bedankt.
Pagina: 1