Nieuw moederbord voor relatief oud systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tomvandendop1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01 08:53
Hallo computerhelden,

In 2013 heb ik met hulp van jullie mijn eerste pc in elkaar gezet. Helaas vertoonde deze week de computer voor de eerste keer echte hardware kuren en raadde de reparateur mij aan om een nieuw moederbord te kopen.

Nu ben ik voornemens om de het moederbord uit de BBG van juli te kopen. Uit eigen onderzoek zou het prima moet werken op de specs onderaan deze post.

Kunnen jullie dit voor mij bevestigen? Alle hulp zou ontzettend gewaardeerd worden! Immers doe ik het liever dan dat ik het door een dure reperateur moet laten doen ;)

Ik zoek een?
Moederbord wat ik moeiteloos in mijn huidige systeem in kan bouwen. En vervolgens als vanouds weer verder WOW kan spelen. Dat is het ook enige doel van de pc.

Wat is je budget?
Rond de 80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2400€ 0,-€ 0,-
1ASRock Z77 Pro3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Thermaltake V3 Black Edition€ 54,44€ 54,44
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 57,-€ 57,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 111,44

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Alle reacties

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Nieuw mobo betekent ook nieuw ram en een nieuwe processor.
Moederborden zijn voor de 2e generatie nauwelijks tot niet verkrijgbaar meer, wellicht dat je tweedehands iets kunt vinden.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuw ga je niets meer vinden. Maar 2e hands kun je nog wel wat dingen op de kop tikken: categorie: Moederborden

Het bord uit de huidige BBG hierin zetten gaat niet lukken zonder de helft van de onderdelen te vervangen. Da's gelijk weer een stuk duurder.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:24
Dit moet dan tweedehands, nieuw zijn deze niet meer te krijgen ( tegen een normale prijs ).
Maar tweedehands ook nog best aan de prijs, tweedehands betaal je ongeveer net zo veel als voor eentje van de nieuwste generatie en die dan echt nieuw is.
Het is ook maar de vraag hoe lang zo'n tweedehands het vol houd, die is namelijk ook gebruikt en kan net zo goed kapot gaan.

Tweedehands heb ik deze voor je kunnen vinden: V&A aangeboden: ASRock Z77 Extreme4
Komt het meest overeen met je oude mobo, dit is dan de betere versie daarvan dus heb je uiteindelijk nog een kleine upgrade :)
Maar mocht je ook wel verlangen naar wat extra performance is dit ook wel een goed moment om je hele systeem een upgrade te geven ( mobo, ram, processor ), uiteraard ga je het dan niet met €80 redden.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Tomvandendop1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01 08:53
Bedankt voor de reacties. Dan heb ik toch een inschattingsfout gemaakt.

Dan is het misschien toch beter om het systeem naar 2018 te trekken en het moederbord/geheugen/graphic kaart/processor uit de BBG te gebruiken.

De huidige SSD (splinternieuw)/behuizing/voeding kan ik dan herbruiken uit de huidige set-up.

Heb ik voor het weekend gelijk weer wat te doen 👀

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:41
Wat dan weer de vraag opwerpt; is dat de investering waard. Kijken we naar 2e hands zal je al snel naar een DDR4 systeem moeten; maar pas bij de meest recente generatie heeft Intel, door de hete adem van AMD, pas moeite gedaan om echt snelheid erbij te kweken. Bijv:

http://cpu.userbenchmark....l-Core-i5-2500/3514vsm517

Zijn 24/2500 vs een vrij nieuwe 6600; performance maar iets hoger. Tja; om daar nou een DDR4 set, met mobo en dus duurdere cpu voor aan te schaffen. Afhankelik van het gebruik TS, zou ik lekker een 2e hands mobo zoeken van jouw generatie :)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
Zonder alles weer op z'n kop te willen gooien..maar uit aangeboren onbedwingbare nieuwsgierigheid.. Is het zeker dat het je mobo is? Wat voor een symptomen vertoont ie ?
Pagina: 1