Network activity ledje voor op kast?

Pagina: 1
Acties:

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Voor op mijn kast zitten 3 LEDs: power, HD activity en network activity.

Nu heb ik dus ook gewoon zo'n kabeltje met klein zwart stekkertje eraan, net als die voor de HD LED.

Hoe/waar sluit je zo'n ding aan zodat die voor network activity ook werkt :?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01
zelf solderen

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Vaak wil dit al werken (scheelt veel werk) :)

Je zoekt het network-activity-lampje op je netwerkkaart op (desnoods even kijken welke je moet hebben als je PC aanstaat).
Dan knip je het ledje af, laat de pootjes ruim op de kaart staan. Daar kun je nu zo je stekkertje overheen schuiven. Als 't lichtje niet werkt moet je 't stekkertje even omdraaien :).
Bekijk van te voren wel even of de LED-pootjes de goeie afstand hebben om zo'n stekker er overheen te schuiven, past niet altijd, maar vaak wel :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• rb338
Op donderdag 19 juli 2001 14:54 schreef Tony Vroon het volgende:
Vaak wil dit al werken (scheelt veel werk) :)

Je zoekt het network-activity-lampje op je netwerkkaart op (desnoods even kijken welke je moet hebben als je PC aanstaat).
Dan knip je het ledje af, laat de pootjes ruim op de kaart staan. Daar kun je nu zo je stekkertje overheen schuiven. Als 't lichtje niet werkt moet je 't stekkertje even omdraaien :).
Bekijk van te voren wel even of de LED-pootjes de goeie afstand hebben om zo'n stekker er overheen te schuiven, past niet altijd, maar vaak wel :).
Dat gaan we eens proberen 8-)

[edit]
Kan ik ook niet zeg maar gewoon de draadjes van dat LEDje in m'n kast aan dat andere LEDje vastmaken? Dat ik dus m'n NIC nog helemaal intact hou ;)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 19 juli 2001 15:00 schreef rb338 het volgende:

[..]

Dat gaan we eens proberen 8-)

[edit]
Kan ik ook niet zeg maar gewoon de draadjes van dat LEDje in m'n kast aan dat andere LEDje vastmaken? Dat ik dus m'n NIC nog helemaal intact hou ;)
Nee.
Twee led's parallel trekt de weerstand niet op je netwerkkaart die in serie staat met de led.

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 15:03 schreef HBM het volgende:

[..]

Nee.
Twee led's parallel trekt de weerstand niet op je netwerkkaart die in serie staat met de led.
weerstandje tweaken 8-)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op donderdag 19 juli 2001 15:07 schreef Belegen_Kaas het volgende:

[..]

weerstandje tweaken 8-)
Dan nog is het de vraag of de driver-IC wel 2x de benodigde stroom kan leveren.
SMD is leuk maar alles is tegenwoordig maar krap berekend :)

• rb338
Nouja ik ga zometeen dus ff m'n NIC op de operatietafel leggen. We zullen zien wat ie doet ;)

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

je kan het signaal naar het ledje aftappen, dan met transistortje versterken, en dan evt er een looplichtje van maken (zoals ik heb gedaan. :7)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Pagina: 1