Tweedehands (snelle) stadsfiets gezocht

Pagina: 1
Acties:

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-11 19:41
Ik ben voor woon-werkverkeer op zoek naar een soepele fiets met de volgende eisen:

- Aandrijfriem
- Geen derailleur, maar liever een Nexus 7 versnelling
- Handremmen
- Tweedehands maximaal 400-500 euro
- Het liefst een aluminium frame en weinig onderhoud of makkelijk zelf te onderhouden

Per dag ga ik ongeveer 10-15 kilometer fietsen

Waar heb ik naar gekeken?

- Van Moof Smart S - Vind ik een goede optie, maar lange levertijd, en ik vind 19,- per maand als subscription toch best veel

Verwijderd

Levertijd op een tweedehands fiets :?

Verder: sportieve fietsen met tandriem zijn er nog niet zo lang, dus het aanbod zal niet zo groot zijn en als het er al is zullen de prijzen waarschijnlijk nog boven jouw budget liggen, denk ik.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Nexus 7 is best wel een onding. Mijn fiets heeft er een en ik sta versteld van hoeveel makkelijker ik hard ga op m'n mountainbike of de Koga van m'n vrouw.

https://www.fietsersbond....snaaf-is-onzekere-factor/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

steveman schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:01:
Nexus 7 is best wel een onding. Mijn fiets heeft er een en ik sta versteld van hoeveel makkelijker ik hard ga op m'n mountainbike of de Koga van m'n vrouw.

https://www.fietsersbond....snaaf-is-onzekere-factor/
Dito hier.

Misschien niet een juiste keus, maar ik ben ooit van een Koga Myata World Traveller, naar een Sparta herenfiets gegaan met versnellingsnaaf (met ketting weliswaar).

Wat een miskoop. Als je een vlotte fietstijl hebt, dan is het echt sleuren met zo'n fiets. Ook de rollerbrakes die er op zitten zijn levensgevaarlijk en vertragen echt te weinig voor iemand met een vlotte rijstijl.

Voor mij nog een reden om nooit meer een stadsfiets te kopen; het gebrek aan een uitvalnaaf. Als je eens een achterband wil vervangen zie je direcht het voordeel van een uitval naaf. Een klusje die in een regenbui in een paar minuten doet, duurt nu bijna een uur met allerlei kleine schroefjes die je lost moet halen (voor de kettingkast en voor de achterrem).

Ik ben in ieder geval aan het orienteren voor een nieuwe fiets, maar dan een Cyclocross racefiets. Deze heeft een wat comfortabelere zit, omdat je wat rechterop zit en heeft wat dikkere banden (28-32 mm). Ik krijg snel last van mijn polsen op een stuur waar ik niet kan afwisselen met mijn handen en derhalve vind ik persoonlijk een racestuur prettig. Ik zal er additioneel een bagagedrager en spatborden op zetten.

Vriend van mij heeft een Bulls trekkingbike voor zijn woon-werkverkeer (30 km per dag) en hij zweert bij een belt-drive. Hij heeft wel een ander type naaf dan de Nexus, welke weet ik even niet.

De Van Moof is een nette fiets, maar de one-size-fits-all van Van Moof ben ik het niet mee eens. Ik ben 1.90 en vind de Van Moof een kinderfietsje, maar met 1,75-1.80 zal het wellicht prima zijn.