Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• helbouch
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-11-2018
Ik zoek een?
55" 4K TV met de laatste technologieën

Wat is je budget?
1500-2000
op basis van cashback acties kom ik ongeveer in de buurt uit van die 1.500-1800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral digitale TV, voetbal, films, netflix en ik heb ook een gewone PS4

Wat heb je zelf al gevonden?
LG C8 Oled
Samsung Q9FN QLed
de rest lijkt me niet zo interessant behalve als iemand mijn ogen kan openen :-)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb al veel reviews gelezen, zelf in de winkel gaan kijken, maar is zeer moeilijk om te kiezen. momenteel lichte voorkeur voor de OLED:
- ik heb schrik voor burn-in, iemand hier concrete ervaringen mee? (zou zonde van het geld zijn)
- in de winkel zelf is het bijna onmogelijk om de beste image te kiezen (belichting, demo video's, etc..)
- hoe bright gaat HDR op de Oled (ik wil hem in de salon plaatsen, maar die is gericht naar het zuiden =zonlicht) ik had ook ergens gelezen van gele plekken, die eventueel werden veroorzaakt door direct zonlicht
- in de winkel vond ik de angles van de Q9 niet zo slecht als zou beweerd worden in de reviews (ofwel heb ik niet zo een getraind oog :)
- last but not least, OS, ik heb nu een Philips en ik heb soms de neiging om die uit het raam te gooien. Android werkt traag, freezt soms, etc... mensen die een philips android hebben, weten denk ik wel wat ik bedoel

Anyway ik zou graag wat verschillende meningen willen horen.

Alle reacties

• Roosjezhu
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:52
Heb zelf de 65c8. 1 ding waar je rekening mee moet houden is dat het scherm iets reflecteert als de ruimte niet verduisterd is. Overdag hebben wij hier lichtelijk last van, in de avond is het beeld onovertroffen.

Vind je beeldkwaliteit niet zo belangrijk zou ik voor de qled gaan anders voor de oled

Persoonlijk vind ik webos zeer prettig in omgang.

Roosjezhu wijzigde deze reactie 14-09-2018 11:10 (8%)

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-04 15:08
Met brightness tests scoort de c8 in de 700 nits en de q9 1600 nits.

Het OS zal bij beide modellen wel goed zitte. Over tien en web os heb ik nog geen klachten gelezen

• REDSD
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:28
Ik heb een LG 55B6, de reden waarom ik voor deze koos was de kijkhoeken, er word vanuit een vrij schuine hoek soms naar de tv gekeken, en ik wou dat hij altijd even goed toonde.

Van burn-in heb je bij TV kijken en gamen geen last, als je hem als PC gebruikt is de kans wel aanwezig dat je burn-in krijgt denk ik.

De samsung heeft geen last van burn-in, maar hoewel de kijkhoeken wat beter zijn tegenwoordig, vind ik het nog steeds storend, ik wil het beste beeld bij alle hoeken.

Rtings doet hele goede reviews van de modellen: YouTube: Rtings.com

Als je een Oled koopt raad ik aan om hier te kijken:
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Dan heb je een 55inch al voor minder dan 1.500 euro en een 65 inch voor minder dan 2.000

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:44

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zelf sinds 2 dagen een 55C8, mijn oude Samsung 55HU7500 (een wat ouder 4k LCD scherm) verkocht. Het zwart (wat echt zwart is) en het totaal niet hebben van backlight bleeding is zo'n enorm voordeel dat ik LCD nooit zou overwegen.

Enige reden om een LCD te kopen is in zeer lichte ruimtes; een LCD kan feller en heeft minder last van spiegeling. Voor de rest is een OLED subliem imo. Begreep ik de winkel waar ik hem opgehaald heb (zie topic waar @REDSD heen link) dat 9 van de 10 mensen die een beetje budget heeft een OLED koopt.
Kunt die LG 55C8 voor €1750 - 300 cashback = €1450 oppikken bij een bedrijf als Smits Arnhem (nee ik heb geen aandelen ;)).

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-04 13:51

Vickiieee

Kritische lezer.

Tortelli schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:21:
Zelf sinds 2 dagen een 55C8, mijn oude Samsung 55HU7500 (een wat ouder 4k LCD scherm) verkocht. Het zwart (wat echt zwart is) en het totaal niet hebben van backlight bleeding is zo'n enorm voordeel dat ik LCD nooit zou overwegen.

Enige reden om een LCD te kopen is in zeer lichte ruimtes; een LCD kan feller en heeft minder last van spiegeling. Voor de rest is een OLED subliem imo. Begreep ik de winkel waar ik hem opgehaald heb (zie topic waar @REDSD heen link) dat 9 van de 10 mensen die een beetje budget heeft een OLED koopt.
Kunt die LG 55C8 voor €1750 - 300 cashback = €1450 oppikken bij een bedrijf als Smits Arnhem (nee ik heb geen aandelen ;)).
Op dit moment staat hij daar (online) te koop voor €2.299... Zelf vorige week gekocht voor €1.595,- via Bol.com (Plaza), wat me een factuur van Bol.com oplevert. En drie keer raden welke webshop ook aangesloten is bij de LG Cashback actie voor €300,- voor deze Tv. :D
Ben wat dat betreft echt gigantisch te spreken over de C8, prachtig beeld, goed geluid, zeer helder en crisp op de hoge(re) tonen bij bijvoorbeeld stemmen. Lage (bas) tonen ontbreken natuurlijk, maar hiervoor gaan we een afzonderlijke soundbar kopen :)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• EeePC
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 02-03 15:48
Vickiieee schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:25:
[...]

Op dit moment staat hij daar (online) te koop voor €2.299... Zelf vorige week gekocht voor €1.595,- via Bol.com (Plaza), wat me een factuur van Bol.com oplevert. En drie keer raden welke webshop ook aangesloten is bij de LG Cashback actie voor €300,- voor deze Tv. :D
Ben wat dat betreft echt gigantisch te spreken over de C8, prachtig beeld, goed geluid, zeer helder en crisp op de hoge(re) tonen bij bijvoorbeeld stemmen. Lage (bas) tonen ontbreken natuurlijk, maar hiervoor gaan we een afzonderlijke soundbar kopen :)
Dat klinkt wel interessant! Staat er echt alleen bol.com op factuur? Lees in de vragen op pagina bij bol namelijk wel dat cashback niet geldig is...

Sennheiser PXC 550 | OnePlus One | kobo glo HD | HP EliteBook 8540w | Thrustmaster T300 RS + TH8A

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 16:50

Richh

HODL

QLED is gewoon een fancy LCD'tje. Met een extra premium prijskaartje.

OLED is écht nieuw met écht andere beeldkwaliteit.
helbouch schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:02:
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb al veel reviews gelezen, zelf in de winkel gaan kijken, maar is zeer moeilijk om te kiezen. momenteel lichte voorkeur voor de OLED:
- ik heb schrik voor burn-in, iemand hier concrete ervaringen mee? (zou zonde van het geld zijn)
- in de winkel zelf is het bijna onmogelijk om de beste image te kiezen (belichting, demo video's, etc..)
- hoe bright gaat HDR op de Oled (ik wil hem in de salon plaatsen, maar die is gericht naar het zuiden =zonlicht) ik had ook ergens gelezen van gele plekken, die eventueel werden veroorzaakt door direct zonlicht
- in de winkel vond ik de angles van de Q9 niet zo slecht als zou beweerd worden in de reviews (ofwel heb ik niet zo een getraind oog :)
- last but not least, OS, ik heb nu een Philips en ik heb soms de neiging om die uit het raam te gooien. Android werkt traag, freezt soms, etc... mensen die een philips android hebben, weten denk ik wel wat ik bedoel

Anyway ik zou graag wat verschillende meningen willen horen.
- Burn-in is zwaar overdreven. Ik heb nog van niks last gehad op mijn C7 OLED (de C7/B7/B8/C8 hebben hetzelfde paneel) en ik game er ook op. Wel een keertje van direct zonlicht een paar lichte vlekken gehad, maar dan laat je de pixel refresher lopen en je paneel is weer als nieuw. LG schijnt prima te zijn met RMA's.
- Heb je een kamer met zeer veel omgevingslicht? Dan krijg je je OLED mogelijk niet fel genoeg en is LCD the way to go (dan zou ik gewoon een goede TV kopen voor de helft van het geld en QLED). Heb je minder omgevingslicht en kijk je vooral 's avonds? Dan zijn de diepere zwartwaarden van OLED wat je zoekt imho. Je haalt niet het maximale uit je OLED als je 'm in de zon zet en het is sowieso niet bevorderlijk voor het organische materiaal.
- Fel, maar niet ontzettend fel :P hoe kan je zoiets nou zeggen haha. HDR-ervaring is het contrast; niet dat je daadwerkelijk verblind wordt, imho.
- Kijkhoeken van QLED (en alle andere LCD's) zijn meer dan prima anno 2018.
- Zowel Tizen als WebOS zijn snel, vloeiend en gebruiksvriendelijk naar mijn mening.

Mijn PC

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15-04 13:51

Vickiieee

Kritische lezer.

EeePC schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:06:
[...]

Dat klinkt wel interessant! Staat er echt alleen bol.com op factuur? Lees in de vragen op pagina bij bol namelijk wel dat cashback niet geldig is...
Yes. Ik heb in mijn Bol.com account een factuur staan van Bol.com. De levering en bestelling van de Tv is bij een ander bedrijf gebeurd, daar heb ik ook een factuur van gekregen. Vervolgens via de website van LG Promotions gezien dat Bol.com in de lijst van deelnemende winkels staat, en dat vastgelegd. Ik heb namelijk eerder gezien dat ze er niet tussen stonden, toen wel, toen weer niet. Dus of ze wisselen met die lijst ofzo, ik weet het niet.. Maar ik heb nu screenshots :)

Ik maak me er gewoon hard voor en dan denk ik wel dat ik die €300,- cashback wel krijg :D

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• freaky
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-03 19:57
Wat is het geworden als ik vragen mag?

Sta voor dezelfde keuze. Enige waar ik mee zit is dat ik een autistisch zoontje heb dat als ie maar enigszins de kans krijgt erg veel mario speelt en ik kan zelf redelijk wat zelda spelen met periodes.

Heel weinig behoefte aan burn-in op een TV van 2k (ga voor 65")

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:04
Ik heb na uren Netflix, YouTube, MarioKart enz geen enkele burn-in op mijn C7. Ik zou er niet zo heel bang voor zijn.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True