Verzoek gebruik 3D printer - PC of Nylon

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreazzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06-2020

Andreazzz

You owe me a buck

Topicstarter
Hallo allemaal,
Het is lang geleden dat ik voor het laatst een topic heb aangemaakt, maar nu heb ik een goede reden:
Een tijdje geleden was ik wat aan het tekenen, wat soms uitloopt op digitaal tekenen, gewoon om wat te doen te hebben. Deze keer was het een ordinair filterkoffie apparaat. Toen een vriend over mijn schouder keek, was hij gelijk enthousiast en vroeg of ik het zou kunnen maken voor hem. Geen probleem, dacht ik.
Daarna ben ik wat onderzoek gaan doen naar 3D printen en de eisen die heet water stellen aan plastic.

Lang verhaal kort: zou iemand voor mij een paar stukken willen printen in PC (of nylon)? De kosten voor het filament worden vanzelfsprekend vergoed.

---
Waarom vraag ik het hier? Ik heb al een paar bedrijven benaderd met het studenten-niet-veel-geld verhaal en het goedkoopste was 200 euro, wat nogal een bedrag is natuurlijk :o

Waarom per se PC of nylon? Sommige stukken van het model komen in aanraking met water van 95 graden of stoom (boven het filter). Zover mogelijk wordt alle warmte zo veel mogelijk weggehouden van het plastic, maar niet overal is dat mogelijk.

Als het goed is zijn alle parameters in mijn model aanpasbaar met een paar klikken.

De grootste print heeft een oppervlak van 200x300mm, als dat te groot is, heb ik ook een versie die in 2 stukken is geknipt. Daarna is de grootste print 200x265 (die wil ik het liefst niet splitsen).

---
Oude versie:
Afbeeldingslocatie: https://24h.rip/SrpmkS7

Heel erg bedankt allemaal voor de hulp alvast en zeg het alsjeblieft als iets niet duidelijk is!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:29
3d hubs misschien een idee? dat hoeft niet persee iemand van hier te zijn, maar dan kun je kijken naar iemand met een printer bij jou in de buurt.

Maar als ik de grootte van je ontwerp zie (plaatje werkt niet) dan zou die 200 euro nog helemaal niet zo gek zijn. waarschijnlijk is het een print die lang duurt

[ Voor 36% gewijzigd door WeeDzi op 14-09-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

3D hubs of onze V&A categorie is hiervoor de aangewezen plaats. We doen niet aan dergelijke requests op het forum. Daarom sluit ik het topic.

Dit topic is gesloten.