Twee laptops verbinden om bestanden over te zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masihi
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-07-2021
Mijn vraag
Hallo, ik probeer bestanden over te zetten van mijn oude laptop naar mijn nieuwe. Het leek me niet handig om steeds met een USB stick te werken. Heb een HDMI kabel tussen beide geplaatst maar dat levert geen netwerk op, merk ik. Doe ik iets verkeerd of kan het helemaal niet op deze manier?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 en 8.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie in "netwerken" wel de andere laptop staan, vreemd genoeg. Maar hij vraagt dan om een gebruikersnaam en wachtwoord.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
Netwerkkabel wellicht een optie? Als beide computers al met hetzelfde netwerk verboden zijn moet het ook al kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Masihi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:30:
[...]

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zie in "netwerken" wel de andere laptop staan, vreemd genoeg. Maar hij vraagt dan om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Hoe is dat vreemd te noemen? :? Had je verwacht dat je zomaar toegang krijgt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Je neemt een netwerkkabel en stop deze in de netwerkadapter van beide computers en volgt daarna deze handleiding:

https://techwiser.com/how-to-connect-pc-to-pc-lan-cable/

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Zijn thuis toch beide al met je WIFI of LAN verbonden neem ik aan. Dus die "kabel" stap kan je overslaan, ze zijn in principe al verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:58

dragonhaertt

@_'.'

HDMI kabels zijn om beeldschermen aan te sturen, niet om netwerkverbinding te maken

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:19
dragonhaertt schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:44:
HDMI kabels zijn om beeldschermen aan te sturen, niet om netwerkverbinding te maken
Dus als ik een HMDI van laptop 2 naar laptop 2 aansluit krijg je dan elkaars scherm te zien? :?

netwerk zoals gezegd gewoon met een utp kabeltje ertussen en gaan met die banaan

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30
Als men denkt met een HDMI kabel een netwerkverbinding op te kunnen zetten lijkt me het configureren van 2 nics met de juiste ip adressen en daarbij behorende file sharing services een brug te ver. Wellicht kan men beter met een usb harddisk en/of usb stick aan de gang - dat is nl. veel intuitiever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 19:34
Ik moet heel erg lachen van dit topic haha. Het voelt een beetje alsof je gras aan het zaaien bent, terwijl je bloemen verwacht.

TS heeft al een verbinding via het netwerk met beide laptops. Het enige wat hij/zij moet doen is de gebruikersnaam en wachtwoord van de andere laptop in te vullen.

Laptop 1 verbindt met Laptop 2. Ofwel, blader via het netwerk van de ene naar de andere.
Op Laptop 2 vul je gebruikersnaam en wachtwoord in van Laptop 1.
Tadaa! opgelost!

De vraag is alleen of al je bestanden juist zijn gedeeld of niet. Maar dat is les 2 haha.

Overigens denk ik dat vai de USB-stick/hdd een stuk sneller gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even afgezien van het feit dat TCP over HDMI mogelijk is, heb je hier wel "converters" voor nodig. Andersom, HDMI kan je ook extenden over Cat5 cables maar een kastje moet dan wel de signalen aan beide kanten omzetten.

Kijk je trouwens wel uit; over HDMI gaan meerdere Volts. En bij niet-geaarde machines kan dat een vrij irritante en mogelijk schadelijke lekspanning opleveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Voor een leek kan de beschrijving van sommige HDMI kabels natuurlijk wel voor verwarming zorgen.
High Speed with Ethernet kabels (HDMI 1.4 & 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:43
razorhead schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:49:
Als men denkt met een HDMI kabel een netwerkverbinding op te kunnen zetten.
Want Ethernet-over-HDMI bestaat niet?

Deze laptops zullen het native niet ondersteunen (denk ik) maar zo heel wereldvreemd is het ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
HDMI netwerk is wel mogelijk. Gebruiken het zelf ook voor Narrowcasting.
Echter zullen de meeste laptops etc dit niet ondersteunen, alleen bij Enterprise producten.

Maar OT: antwoord is al gegeven, share aanmaken en de betreffende login van de laptops hebben.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30
eric.1 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:36:
[...]

Want Ethernet-over-HDMI bestaat niet?

Deze laptops zullen het native niet ondersteunen (denk ik) maar zo heel wereldvreemd is het ook weer niet.
Jawel dat bestaat, maar daar is hdmi niet primair voor bedoeld. Puur voor data transfer is dat dan ook een redelijk wereldvreemde gedachte. Iemand die als wens heeft 'data overzetten van ene laptop naar de andere' zal -mits hij weet waar hij over praat- niet beginnen bij ethernet-over-hdmi.
Pagina: 1