Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik zoek er eentje met een numeriek toetsenboord, maar waarbij ik wel de mogelijkheid heb om gebruik te maken van web Whatsapp. Volgens mij is hiervoor de eis dat de telefoon is voorzien van WiFi maar hier zou ik me in kunnen vergissen. Budget liefst onder de 150eu. Andere features maken niet zo veel uit, zou leuk zijn als ik er ook een GPS applicatie op zou hebben zitten maar ik wil er eentje met een klein scherm.
Hoor het graag. :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-09-2018 16:18)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:42:
@rens-br
Ik heb op dit moment een smartphone en dus whatsapp web. Ik zou graag een iets simplistischer apparaat willen, ik had het idee dat je daarmee ook via wifi van whatsapp web gebruik zou kunnen maken. Heb ik het daar mis?
Nee hoor, via WhatsApp web maak je verbinding met je smartphone die je nu al hebt. Dus zolang je een telefoon koopt met Wifi, 3G of 4G en een browser zou het in principe gewoon moeten werken.

Het is overigens dus niet zo dat WhatsApp Web een stand-alone versie van WhatsApp is, je zal altijd een smartphone moeten koppelen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 20:07
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jugger naut
Ik vond zelf de Ruggear RG160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Verwijderd welkom op Tweakers.

Je openingspost is al erg compleet, maar er ontbreken toch nog wat kleine dingen. Zie ook: Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons

Zou je dus het volgende toe willen voegen:
- Schermformaat
- Welk besturingssysteem?
- Voorkeur voor andere specificaties
- Waarom je twijfelt over het gevonden toestel?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Dat gezegd hebbende. Voor het gebruik maken van WhatsApp Web heb je een browser en een internetverbinding nodig, dus wifi of 4G. Daarnaast heb je ook een apparaat nodig waar WhatsApp al op draait, heb je al zoiets?

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 14-09-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Caterpillar B30 is eventueel een optie. Die heeft een 3G mogelijkheid, geen wifi helaas. Is wel iets goedkoper dan de Ruggear. :)

Ik snap alleen de eis voor Whatsapp Web niet zo.
Hier heb je dan namelijk een ander mobiel met nummer voor nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br
Ik heb op dit moment een smartphone en dus whatsapp web. Ik zou graag een iets simplistischer apparaat willen, ik had het idee dat je daarmee ook via wifi van whatsapp web gebruik zou kunnen maken. Heb ik het daar mis?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:42:
@rens-br
Nee hoor, via WhatsApp web maak je verbinding met je smartphone die je nu al hebt. Dus zolang je een telefoon koopt met Wifi, 3G of 4G en een browser zou het in principe gewoon moeten werken.

Het is overigens dus niet zo dat WhatsApp Web een stand-alone versie van WhatsApp is, je zal altijd een smartphone moeten koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br
Oke volgens mij begin ik hem te snappen. Dus eigenlijk is wat ik wil niet mogelijk: enkel een toestel met wifi en dan web whatsapp? De smartphone die ik nu heb is namelijk geleend dus die heb ik dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:44:
@rens-br
Oke volgens mij begin ik hem te snappen. Dus eigenlijk is wat ik wil niet mogelijk: enkel een toestel met wifi en dan web whatsapp? De smartphone die ik nu heb is namelijk geleend dus die heb ik dan niet meer.
Klopt. WhatsApp web is geen losstaande applicatie. Ga nu maar eens naar www.web.whatsapp.com, dan zal je zien dat hij vraagt om koppeling met je smartphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:44:
@rens-br
Kijk eens naar de Nokia 8110 "banana" phone.

Basic telefoon met 3/4G en Wifi, en Whatsapp als app was een tijdje geleden in de maak. Weet niet of het inmiddels beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Uit een heel andere hoek: heb je al eens naar BlackBerry-foons gekeken? Oa. de Passport, Priv, KeyOne, Key2 (van goedkoop naar duur). In NL zijn ze vrij prijzig, uit het buitenland (oa Amazon) goedkoper te vinden.

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 12:44
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:25:
[...]

Kijk eens naar de Nokia 8110 "banana" phone.

Basic telefoon met 3/4G en Wifi, en Whatsapp als app was een tijdje geleden in de maak. Weet niet of het inmiddels beschikbaar is.
Dat wou ik ook net zeggen
Pagina: 1