Probleem: Ik heb een terratec x-fire. Daarvan gebruik ik de optische uitgang, om naar mijn stereoset te gaan.
Maar als ik de versterker heel hard zet, en niets afspeel, dan hoor ik constant een ruis, met zo nu en dan piepjes. Als ik de verbindings kabel eruit trek houdt het op. Het ligt dus aan de kant van de pc. Met muziek aan is de ruis ook hoorbaar, dat is dus niet goed.
Om even te vermelden: Ik gebruik geen optische kabel, maar gewoon coax: Dit gebruikt hetzelfde (s/pdif) formaat.
Dus heb ik bij de led van de uitgang even een beetje gesoldeerd, en het werkt
Dit is naar mijn mening onmogelijk de oorzaak van de ruis, waarschijnlijk zit het in de hardware.
De ruis begint zodra mijn versterker het digitale signaal ontdekt (Win2k boot scherpje als er 15 blokjes geladen zijn
)
Het ligt dus ook niet aan winamp ofzo, want daarvan is dag (nog) geen spake.
Het signaal bevat dus informatie met ruis.
Wie kent dit probleem, is het op te lossen of ben ik een }:O-neuker
Maar als ik de versterker heel hard zet, en niets afspeel, dan hoor ik constant een ruis, met zo nu en dan piepjes. Als ik de verbindings kabel eruit trek houdt het op. Het ligt dus aan de kant van de pc. Met muziek aan is de ruis ook hoorbaar, dat is dus niet goed.
Om even te vermelden: Ik gebruik geen optische kabel, maar gewoon coax: Dit gebruikt hetzelfde (s/pdif) formaat.
Dus heb ik bij de led van de uitgang even een beetje gesoldeerd, en het werkt
Dit is naar mijn mening onmogelijk de oorzaak van de ruis, waarschijnlijk zit het in de hardware.
De ruis begint zodra mijn versterker het digitale signaal ontdekt (Win2k boot scherpje als er 15 blokjes geladen zijn
Het ligt dus ook niet aan winamp ofzo, want daarvan is dag (nog) geen spake.
Het signaal bevat dus informatie met ruis.
Wie kent dit probleem, is het op te lossen of ben ik een }:O-neuker
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!