Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Upgrade iPhone 6S naar XR of XS?

Pagina: 1
Acties:

• Vic83
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 31-10 08:44
Idee is om mijn 6s te vervangen. Wat is jullie idee, is de XS de 300 Euro extra waard, of zou de XR ook een waardige opvolger zijn? Is in het dagelijkse gebruik bijv. een OLED-scherm zoveel mooier dan een LCD-display? En ga je een 2e camera missen?

Bedankt voor het meedenken!

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:41
Ja.

Wij kunnen echter niet in jouw portomonnee kijken..

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

• pretraket
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 05-11 14:02
Ik zou zeker voor de Xs gaan.

OLED>LCD ( beter zwart en wit)

De resolutie op de Xr is dan ook echt ondermaats voor een telefoon in 2018 ( 720p)

Die van de Xs is wel hoog

• PakoeDIEP
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:33
pretraket schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:01:
Ik zou zeker voor de Xs gaan.

OLED>LCD ( beter zwart en wit)

De resolutie op de Xr is dan ook echt ondermaats voor een telefoon in 2018 ( 720p)

Die van de Xs is wel hoog
Hoewel dit waar is, hebben de 6s en Xr hetzelfde pixel density.

• jgsr
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14-11 22:38
Ik ga ook van een 6s (welke eigenlijk nog heel goed bevalt) naar een Xs, gezien de specificaties heb ik de Xr nooit overwogen.

• pretraket
Maarja dan ga je er dus niet echt op vooruit op 1 van de meest belangrijke punten. Xr is al erg duur. dan kan je beter nog iets duurder gaan en wel gewoon een volledig pakket krijgen
PakoeDIEP schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:55:
[...]

Hoewel dit waar is, hebben de 6s en Xr hetzelfde pixel density.

• TheMandroid
  • Laatst online: 15:39
Ik zou zelf voor de XR gaan. Camera is hetzelfde, behalve de zoom lens. Die ontbreekt.

Ik ben van een Samsung oled naar iPhone 6S gegaan destijds. En moet zeggen, je mist niet veel. Uiteraard is oled mooier zwart etc. Maar het blijft een telefoon, waar (ik) het grootste gedeelte van de tijd op whatsapp, Facebook, Internet, etc. Daar heb ik geen oled voor nodig 😅

Ondertussen heb ik een Samsung S8, maar ik ga straks voor de XR. Bij Samsung kan je de resolutie zelf aanpassen en deze heb ik dan vaak op 286 dpi staan. Dat is veel lager dan de iPhone XR en zelfs dat irriteert mij niet.

Belangrijker vind ik een goede accuduur en camera. Daarnaast is de helderheid van een scherm voor mij belangrijker dan diepzwarte whatsapp letters.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:32

Geronimous

Moderator Spielerij

Lenny?

resolutie is ondergeschikt aan de pixeldichtheid. Ik heb nu ook een Samsung en merk bijna geen verschil als ik de resolutie terugzet. zeker niet tussen 1080p en 1440p...

Ik denk dat het dus wel gaat meevallen, dat XR scherm...

FT-17 FTW!

• pretraket
1080p en 1440p is een heel ander verhaal dan 720p en 1080p. Bij de hands-on gaven veel mensen al aan dat het scherm er niet scherp uitziet.
Onthoud ook dat alle grote streaming-services 1080p als een standaard hebben ( youtube, Netflix, enz)
Edit: pixeldichtheid is ook laag door de lage resolutie + een aardig groot scherm
Xr: 326 ppi
Iphone 8 plus: 401 ppi
Geronimous schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:32:
resolutie is ondergeschikt aan de pixeldichtheid. Ik heb nu ook een Samsung en merk bijna geen verschil als ik de resolutie terugzet. zeker niet tussen 1080p en 1440p...

Ik denk dat het dus wel gaat meevallen, dat XR scherm...

pretraket wijzigde deze reactie 14-09-2018 16:50 (8%)

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13:06

Richh

Zeg maar Richard

Geronimous schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:32:
Eens, het verschil tussen 1440p en 1080p is niet zo erg. Zichtbaar, maar verre van erg.

Maar naar 720p/320ppi? Dat is wel echt een klasse lager hoor. Plus dat het LCD is in plaats van OLED.

@Vic83 het is imho echt het scherm waarop je inlevert. Persoonlijk vind ik de tweede camera, het slappere metaal en 3D touch geen echte dealbreakers... en 300 euro een flinke smak geld.

Mijn PC

• Bpow
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16-11 15:04
Zat ook te denken om over te stappen van 6S naar XR. Maar mijn principiele dealbreaker is het weghouden van 3D touch wat sinds de 6S ingebakken is in de iPhones. Niet dat ik 3D touch veelvuldig gebruikt, maar na 3 jaar ga je er toch als standaard beschouwen. Dus dit voelt dan ook als een downgrade.

En 300 euro bovenop voor een XS is mij te gortig. Sowieso zal ik uit principe nooit een telefoon gaan aanschaffen van 1000+ euro, dat gaat nergens meer over. Dus ik blijf nog wel even bij de 6S. Doet het nog steeds uitstekend, dus eigenlijk ook niet noodzakelijk om te upgraden. :P

• Vic83
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 31-10 08:44
Klinkt heel herkenbaar! Maar nu krijg je nog een schappelijke prijs voor je 6s, ik ben bang dat het volgend jaar verwaarloosbaar zal zijn..
Bpow schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:49:
Zat ook te denken om over te stappen van 6S naar XR. Maar mijn principiele dealbreaker is het weghouden van 3D touch wat sinds de 6S ingebakken is in de iPhones. Niet dat ik 3D touch veelvuldig gebruikt, maar na 3 jaar ga je er toch als standaard beschouwen. Dus dit voelt dan ook als een downgrade.

En 300 euro bovenop voor een XS is mij te gortig. Sowieso zal ik uit principe nooit een telefoon gaan aanschaffen van 1000+ euro, dat gaat nergens meer over. Dus ik blijf nog wel even bij de 6S. Doet het nog steeds uitstekend, dus eigenlijk ook niet noodzakelijk om te upgraden. :P

• TZC-T1-FX
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:47
Is een X anders geen optie?

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:59
Waarom overweeg je de X niet?

Ik heb ook een 6S Plus gehad en nu een OnePlus 6. Ik wil echter weer een iPhone, maar ik vinde prijs van de XS absurd. De X kun je vanaf ¤870 krijgen bij bepaalde webshops en vanaf ¤960 bij meer bekende webshops.

Het is tenslotte niet voor niets dat ze de X uit het assortiment hebben gehaald; ze zijn bang voor kannibalisatie vanwegen de kleine verschillen...

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:51
TheMandroid schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:13:
Ik zou zelf voor de XR gaan. Camera is hetzelfde, behalve de zoom lens. Die ontbreekt.

Ik ben van een Samsung oled naar iPhone 6S gegaan destijds. En moet zeggen, je mist niet veel. Uiteraard is oled mooier zwart etc. Maar het blijft een telefoon, waar (ik) het grootste gedeelte van de tijd op whatsapp, Facebook, Internet, etc. Daar heb ik geen oled voor nodig 😅
Je hebt ook niet bepaald een telefoon van ¤1000 nodig om te Whatsappen. Dat je er dan toch eentje koopt kan een hoop redenen hebben, maar ik zou dan niet OLED afschrijven omdat je het niet nodig hebt, want je koopt die hele telefoon dus niet omdat je hem nodig hebt, maar omdat je hem wil.

• atvokado
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 10-11 19:29
ik ben zelf voor de iphone 8 gegaan vandaag

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:17
Vic83 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:56:
Idee is om mijn 6s te vervangen. Wat is jullie idee, is de XS de 300 Euro extra waard, of zou de XR ook een waardige opvolger zijn? Is in het dagelijkse gebruik bijv. een OLED-scherm zoveel mooier dan een LCD-display? En ga je een 2e camera missen?

Bedankt voor het meedenken!
Ga voor de iPhone X, goedkoper dan de Xs en beter dan de Xr.

• koen0s
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:40
NotSoSteady schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:41:
[...]

Ga voor de iPhone X, goedkoper dan de Xs en beter dan de Xr.
Dat dacht ik ook al. Er zullen best wat gesealde X'en tekoop komen op tweakers en MP voor een lagere prijs nu de Xr en Xs er zijn.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar ikzelf ga nog twee jaar door met mijn 6s. :) vorige maand voor 39,- de batterij laten vervangen en de telefoon is weer als nieuw (op de buitenkant na dan, ik gebruik geen hoesjes). Als je het geld ook anders kan gebruiken, en je geen high-performance taken vervult met je telefoon zou de 6s nog prima voldoen. De software support loopt iig nog wel even.

Daarnaast mijn mening: koop nooit een nieuw model op release! Heb ik drie keer gedaan, iedere keer met kinderziektes in het toestel. Je kunt beter een half jaar wachten, dan weet je zeker dat de (mogelijke) grote problemen in het productieproces zijn opgelost.

• mjl
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-11 07:36

mjl

Ugh

Als je 6s het nog goed doet zou ik nog een rondje wachten op de iPhone 11. Hooguit je batterij een keer vervangen. Die dingen zijn duur zat, ik zie zelf nog geen meerwaarde om een nieuw model te kopen...

-------

• TheMandroid
  • Laatst online: 15:39
Sissors schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 21:26:
[...]

Je hebt ook niet bepaald een telefoon van ¤1000 nodig om te Whatsappen. Dat je er dan toch eentje koopt kan een hoop redenen hebben, maar ik zou dan niet OLED afschrijven omdat je het niet nodig hebt, want je koopt die hele telefoon dus niet omdat je hem nodig hebt, maar omdat je hem wil.
Klopt inderdaad. Het is ook allemaal persoonlijk. Waarschijnlijk zijn er ook mensen die voor de XS gaan vanwegen de roestvrijstalen behuizing ipv aluminium. De vraag was echter of oled 300 euro meer waard is tegenover de lcd. En dan vind ik (persoonlijk) niet. De lcd's van Apple zijn toch wel goed genoeg. Ik wissel tussen ipad en samsung s8, maar ik kan niet zeggen dat ik denk 'wow een oled' als ik m'n s8 pak. Het enige waarbij ik merk dat ik een oled vast heb, is met low light fotos. Die zien er een stuk beter uit op oled, terwijl ze er op lcd niet eens het tonen waard zijn en de kwaliteit van de foto belabberd blijkt te zijn. (nu kan het ook zijn dag samsung bij het weergeven het ren rn ander oppoetst)

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou absoluut voor de XR gaan. Er is een prijsverschil van 300 euro en daarvoor ga je slechts de volgende dingen missen:

- LCD ipv OLED
- Geen tweede camera
- Net wat minder luxe materialen (aluminium ipv roestvrij staal)

Maar als voordelen wel:
- Een groter scherm
- Langere accuduur

Het grootste nadeel is dat je natuurlijk geen OLED scherm hebt. Je krijgt een LCD scherm met een lagere pixeldichtheid (maar nog steeds zeer scherp voor heel veel mensen). Vergeet echter niet: de LCD schermen die Apple gebruikt zijn over het algemeen erg goed. Ook zou je nog kunnen meenemen dat het scherm van de XR groter is dan dat van de XS.

Verder mis je de tweede camera, maar er is wel een portretmodus. Wat betreft de materialen: geen roestvrij staal, maar de combinatie van aluminium en glas ziet er nog steeds heel goed en luxe uit.

Misschien nog een puntje om mee te nemen: de accuduur van de XR is langer dan die van de XS.

• pretraket
Ik zou gewoon een iphone X halen ipv een Xr.
OLED 458 ppi vs LCD 326 ppi ( voor referentie, in ppi staat de Xr gelijk aan een iphone 4..)

Deze heeft een veel beter scherm, zal ondertussen in prijs gezakt zijn en voelt niet als budget aan.
De cpu upgrade is verwaarloosbaar. De X gaat voor een hele lange tijd niet langzaam aanvoelen

• Jackssonss
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 20:59
pretraket schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:37:
Ik zou gewoon een iphone X halen ipv een Xr.
OLED 458 ppi vs LCD 326 ppi ( voor referentie, in ppi staat de Xr gelijk aan een iphone 4..)

Deze heeft een veel beter scherm, zal ondertussen in prijs gezakt zijn en voelt niet als budget aan.
De cpu upgrade is verwaarloosbaar. De X gaat voor een hele lange tijd niet langzaam aanvoelen
Inderdaad. Dat is toch een no-brainer?! Ik vind de XR er ook behoorlijk 'goedkoop' uitzien en die bezels vind ik veel te dik. Dat mensen genoegen nemen met een telefoon met de PPI van een iPhone 4 zegt wel heel veel over de kracht van het merk.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:02
Uniciteit schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 04:30:

Maar als voordelen wel:
- Een groter scherm
Voor mij juist een dik nadeel. Als ik over een maand of 1-2 een nieuwe haal neig ik nu nog het meest naar de Xs, ondanks de hoge prijs. Wil graag bij Apple blijven maar het liefst met het kleinst verkrijgbare scherm van de nieuwe generatie.

Voor mij was 4,7" edge to edge ideaal geweest eigenlijk. Heb nu de 6s en de schermgrootte vind ik goed. Als de bezels daarvan weg zouden zijn zou hij ook nog eens nóg beter in de hand (en broekzak :P) liggen.

• Daanoo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 14-11 17:52

Daanoo

Ryuu Ga Waga Teki Wo Kureau!

Het is maar net hoe groot je portemonnee is. Persoonlijk zou ik geen van de nieuwe generatie kopen, en gewoon voor de iPhone X gaan. Is nogsteeds een goed toestel, en inmiddels flink goedkoper dan de Xs/Xs Max.

i7 4790 - Gigabyte G1.Sniper B6 - 16GB HyperX Fury DDR3 - GTX 1060 6GB

• Tessa vd Heide
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13-11 17:51
pretraket schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:37:
I ( voor referentie, in ppi staat de Xr gelijk aan een iphone 4..)
De PPI (pixels per inch) van de Xr is inderdaad 326, net zoals de iPhone 4. Maar ook net zoals de iPhone 5, 6, 7 en 8. Dus om het scherm van de Xr (6.1") gelijk te stellen aan die van de iPhone 4 (3.5") is wel een erg grote stap. Daarnaast is resolutie / ppi niet het enige wat een goed scherm maakt.

Ik zou zeggen: ga naar de Apple store, bekijk de Xs en de Xr, vergelijk dit met je 6s en beslis zelf of de Xs die ¤300 extra (plus camera, en 3d touch maar kortere batterij duur) waard is.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:37

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

Ik snap niet dat mensen hier zeggen dat hij/zij de 2de camera gaat missen als die voor de Xr gaat vanaf een 6S

De 6S heeft ook maar 1 lens, als je nou van een 7Plus afkomt ok dan snap ik enigzins het gemis.

Qua hardware specs op de lens na en het normale lcd paneel is de Xr identiek aan de Xs

De resolutie is niet je van het maar is wel hoger dan degene waar je van afkomt. Daarbij maar dat is mijn mening zie je het op een scherm van 5,8” niet.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Rico
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:56

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik ga van een 6 naar de XR maar dat komt ook omdat mijn baas geen 1159euro wil betalen en ik ga er geen 300euro bijleggen.
Vind de XR wel mooi alleen het gewicht vind ik wat hoog....als ik een 8 in mijn handen heb vind ik die ook veel zwaarder aanvoelen ipv mijn 6.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True