Ziggo 2de tv - bij gebruik Mediabox XL als modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
Aangezien het advies wat ik van de Ziggo helpdesk krijg, regelmatig achteraf onjuist blijkt te zijn ben ik even benieuwd naar jullie suggesties.

Meest recente voorbeeld (vorige week): ik bel om te vragen of een 3de mediabox OOK via utp aangesloten kan worden aangezien de 2de mediabox op die locatie ook via UTP is aangesloten. Ja hoor dat is geen probleem. Nou ja je voelt hem al aan komen, na binnenkomst van de box bleek dit helemaal niet meer mogelijk. Aansluiten via UTP leverde te veel problemen en daar is ZIGGO dus mee gestopt.

Ik heb best wat ervaring met Ziggo aansluitingen maar wel alleen waarbij er een los modem gebruikt wordt en niet wanneer de Mediabox XL als modem dient.

Mijn vraag is: hoe sluit ik een 2de tv aan als de coax kabel vanuit AOP direct de mediabox XL in gaat?
Is dat een kwestie van een (goedgekeurde) splitter er tussen zetten? Bijvoorbeeld een Hirschmann DFC 2104. De kabels die ik meestal gebruik zijn Koka 9ts.

Ik vraag dit omdat wanneer er een los modem gebruikt wordt er al een splitter(bijvoorbeeld Technet ESX-02) zit na AOP om tv / internet te scheiden. En bij 2de tv plaats je dan NA die splitter een 2de splitter dan wel een versterker (bijvoorbeeld een Teleste OV-8420) op de tv kant van de splitter.
Maar in deze situatie zit die eerste splitter er dus niet.

De afstand naar de 2de tv zal ongeveer 20 meter zijn. Dat is een afstand waarbij het zou kunnen dat je ipv een splitter een versterker moet gebruiken als het signaal niet sterk genoeg is toch?

Als ik geen mediabox wil gebruiken maar een DVB-C module, dan heb ik exact dezelfde mogelijkheden (qua zenders) als met een mediabox toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 13-09-2018 23:04 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Je kan een Tratec fra-752 antenne versterker (staan genoeg ervan op marktplaats) daar achter hangen. Kabel uit de media xl box halen en die in de input doen van tratec en pak de 0 db uitgang naar je media xl en sluit op de tratec de andere coax aan voor je 2e tv.

[ Voor 11% gewijzigd door bt1441 op 14-09-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48
@bt1441 ik zie er inderdaad 2 staan op MP (voor 25 euro).

Poort 4 geeft aan 0 -20 meter, ik neem dat ik die poort zou moeten hebben voor de 2de tv? (In de geschetste situatie)

En de overige poorten moet je afdekken met een dopje toch? Ik lees hier en daar als je dat niet doet dat je dan storing krijgt.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Poort 0 db moet je gebruiken als bv media box of modem dichter dan 5 meter afstand is anders komt signaal te hard in het desbetreffende apparaat. Andere poorten gebruik je als bv coax kabel 5 of 10 of 15 meter meter lang is. Er staat er een op mp zag ik al voor 22.50 waar alle verloop connectoren erbij zitten. Succes.

[ Voor 17% gewijzigd door bt1441 op 14-09-2018 11:38 ]

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:29
Het hangt er ook vanaf welk type mediabox je krijgt toegestuurd. Het was namelijk zo dat als je de Mediabox XL (Horizon) had je automatisch een Horizon client box kreeg. Dit zijn kleinere Horizon boxjes zonder tuner. Deze kunnen worden aangesloten op 3 manieren; wifi (alleen 5ghz en zeer af te raden), MoCa (coax) en UTP. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij kan de helpdesk niet altijd zeker weten welke box jij gaat ontvangen omdat dat in een later proces pas wordt besloten. De helpesk medewerker had dus ergens wel gelijk.

Heb je gewoon een box ontvangen zoals een philips cisco etc. die gewoon zelf een tuner heeft dan kan deze uitsluitend via coax worden aangesloten. Ik zou dan aanraden het eerst zonder versterker te proberen omdat ik altijd begrepen heb dat overversterken (zeker bij digitaal signaal) ook voor problemen kan zorgen.

Pas als je het beeld onvoldoende vindt of de mediabox problemen geeft zou ik naar versterken gaan kijken.

In principe kan je dezelfde zenders ontvangen met een CI+ module. Echter on demand etc. werkt alleen met een mediabox voorzover ik weet.

Kasper