Internet via het electriciteitsnet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Rond het jaar 2000 (meen ik), toen breedband internet langzaam op gang kwam, werden door elektriciteitsbedrijven geëxperimenteerd met Internet via het elektriciteitsnet.

Waarom is dit toen de tijd weer snel gestopt? Ik kan hierover niks terug vinden op het Internet. Weet iemand hierover iets meer te vertellen (waarom kan het uberhaupt niet)?

Beste antwoord (via robertpNL op 13-09-2018 22:43)

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
Energiebedrijf Nuon stopt met de proef in de Arnhemse wijk Rijkerswoerd waarbij internet wordt aangeboden via het stopcontact.
De 180 deelnemers zijn daarover geïnformeerd. De proef wees uit dat het meesturen van een internetsignaal over het elektriciteitsnetwerk mogelijk is, maar dat technische beperkingen grootschalige toepassing in de weg staan. Ook commercieel is internet via het stopcontact vooralsnog niet winstgevend, zo liet Nuon via een persbericht weten......

[ Voor 79% gewijzigd door diefightdie op 13-09-2018 21:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 00:10
Energiebedrijf Nuon stopt met de proef in de Arnhemse wijk Rijkerswoerd waarbij internet wordt aangeboden via het stopcontact.
De 180 deelnemers zijn daarover geïnformeerd. De proef wees uit dat het meesturen van een internetsignaal over het elektriciteitsnetwerk mogelijk is, maar dat technische beperkingen grootschalige toepassing in de weg staan. Ook commercieel is internet via het stopcontact vooralsnog niet winstgevend, zo liet Nuon via een persbericht weten......

[ Voor 79% gewijzigd door diefightdie op 13-09-2018 21:35 ]

• robertpNL
  • Niet online
Ah dank. Digistroom :)

Waarom zou het technisch niet haalbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

robertpNL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:40:
[...]

Ah dank. Digistroom :)

Waarom zou het technisch niet haalbaar zijn?
Heel simpel omdat het stroomnetwerk gewoon niet constant genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:42:
[...]

Heel simpel omdat het stroomnetwerk gewoon niet constant genoeg is.
Om nog maar te zwijgen over de eigen/interne stabiliteit. Kijk maar eens naar het aantal topics over powerline-plugjes waar meer bagger uit komt dan stabiel internet.

Als hetin 1 huis al amper goed te regelen is, kan ik me voorstellen dat het "over het publieke stroomnet" helemaal een crime kan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• robertpNL
  • Niet online
Ok helder. Dank jullie wel.
Pagina: 1