Vraag

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
TL;DR - Ik ben op zoek naar een miniatuur conveyer.

Binnenkort hebben wij een hackathon op het werk waarbij wij 1 van onze producten in miniatuur tot leven willen wekken. Het doel is om een miniatuur conveyer belt aan te sturen door middel van een Raspberry Pi. Nu heb ik me al scheel gezocht op sites zoals AliExpress, maar ik heb niks kunnen vinden behalve echte industriële toepassingen. Ik heb al ergens een tutorial gevonden om een mini conveyer te bouwen, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een kant en klare set die ik aan kan sturen met twee stepper motoren die ik heb. Is er iemand bekend met zulke miniatuur conveyers?

per aspera ad astra

Alle reacties

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 16:30

Pos

LEGO?

Als ik zoek op Lego conveyor komen er behoorlijk wat resultaten.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Pos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:46:
LEGO?

Als ik zoek op Lego conveyor komen er behoorlijk wat resultaten.
Hier heb ook over nagedacht, maar ik heb helaas niet genoeg LEGO om dit te regelen. Toch bedankt voor het meedenken!

per aspera ad astra

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:36
LAD93 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:49:
[...]

Hier heb ook over nagedacht, maar ik heb helaas niet genoeg LEGO om dit te regelen. Toch bedankt voor het meedenken!
Je hebt neem ik aan ook niet genoeg mini conveyer belts om dit te regelen... kijk eens wat je nodig hebt qua lego en voer deze onderdelen in op bricklink en kijk wat de kosten zijn.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-12 11:38

TheBorg

Resistance is futile.

Een rechte transportband stelt niet zo voor. Het zijn twee rollen met daar tussen een met nylon versterkte rubber band.

Dus pak drie plankjes. Maak aan één kant de stappenmotor met daaraan een as. Aan de andere kant alleen een as en span daar tussen een opengeknipte oude fietsband. Op maat te maken door te plakken met Simson bankdenplak lijn. Als er wat gewicht op moet dan kun je de fietsband ondersteunen met nog een plankje. Dan sleept de band over het hout maar dat maakt niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fn1z2gW5MKSkHB9rYCAmZKvO/full.png