Vraag

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een 4K TV. Liefst groter dan de huidige.

Wat is je budget?
400 euro klinkt prima.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Af en toe Netflix of 4K MKV kijken via de Xbox One S. Regulier TV kijken via Humax DVR. En dingen bekijken via de Chromecast. Verder game ik ook af en toe met PS4 en Xbox One S.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat voor de grap eens te kijken naar 4K televisies en kwam deze tegen. pricewatch: HKC 50B9 Zwart

Deze TV klinkt best geinig. Het is 4K, is 50 inch en de prijs is schappelijk. Verder zie ik vergelijkende TV's maar dan met een 40/43 inch modellen. Denk aan pricewatch: LG 43UK6300PLB Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu een Sony KDL-40WE5B. Negen jaar lang in de famillie geweest en ik heb deze TV al heel wat jaartjes in mijn eigen kamer. Dit is nog een LCD TV. Ik ben ondertussen wel toe aan iets als LED en 4K met een grotere TV dan de huidige die ik nu heb.

Ik heb een HDMI switch. Dus de 3 HDMI ingangen zijn genoeg.

Ik heb een home cinema set. Hiermee hoef ik nauwelijks het slechte geluid van de TV aan te horen. Verder wil ik kwijt dat ik redelijk dichtbij mij TV zit. Ongeveer 2-3 meter. Zie ik iets over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
polopolo150 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:08:
(..)
Welke vragen heb je hier nog over?
[i]Ik heb nu een Sony KDL-40WE5B. Negen jaar lang in de famillie geweest en ik heb deze TV al heel wat jaartjes in mijn eigen kamer. Dit is nog een LCD TV. Ik ben ondertussen wel toe aan iets als LED en 4K met een grotere TV dan de huidige die ik nu heb.
(..)
'LED'-TV's zijn ook gewoon LCD-TV's he dus daar win je niet zoveel. Op 3 meter 50', ik weet het niet maar denk of je dan 4K heel erg terug ziet.. Gezien de topicstart krijg ik een beetje het gevoel te willen upgraden om maar wat nieuws te hebben, maar niet om erop vooruit te gaan ?

• polopolo150
Ik snap wat je bedoeld. Is een 43 inch een beter idee om 4K op die afstand te bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
polopolo150 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:15:
Ik snap wat je bedoeld. Is een 43 inch een beter idee om 4K op die afstand te bekijken?
Lees je eerst maar eens in over wat 4k inhoud, want zo heeft het geen zin je te helpen als je er de ballen verstand van hebt (of lees: niet ingelezen in je wensen). Ik zal je alvast verklappen dat 4K wel de laatste 'beeld eis' zou moeten zijn voor je (net als voor 90% van de overige consumenten).

[ Voor 15% gewijzigd door ToFast op 13-09-2018 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je maximaal 400 euro wilt uitgeven en rond de 40 inch denkt, is een 4K tv absoluut onzin.

Je krijgt betere beeldkwaliteit op een degelijke FHD voor dat geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

polopolo150 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:15:
Volgens bepaalde grafieken en logische berekeningen (stukje biologie en wiskunde), zou je op een afstand van 3 meter (uit je startpost) een betere koop hebben aan een TV die (aanzienlijk) groter is dan 60".

Zoals @Verwijderd aangeeft; op die afstand en met die gewenste maat, ga je 4K niet zien en is een FHD een beter idee.

Ik heb vorig jaar een TV gekocht voor in de slaapkamer. Afstand is 2 meter om naar te kijken. Prijstechnisch had ik een enorme meevaller dus toen een 43" 4K gekocht. Maar heel eerlijk: dat zie je dus niet bij "gewoon" TV kijken, gewoon een "oudere" console (want zowel jouw Playstation als One S doen geen native 4K) en voor die anderhalve keer in de maand dat je een 4K-film kijkt; dat ben je nu al niet gewend en je gaat het alleen merken in de helderheid/HDR maar absoluuut niet in de scherpte.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• polopolo150
@MAX3400 Daar heb ik wat aan! Een 4K TV heeft dus eigenlijk niet zo heel veel zin voor me begrijp ik.

Ik zit snel te kijken naar grotere tv's te kijken die Full HD zijn en het ziet er interessant uit. Het jammere is dat ik vooral zie dat de modellen 2 HDMI poorten hebben. Dan heb ik een grotere HDMI switch nodig. Wat geen groot ramp is.

Ik denk dan aan zo'n model: pricewatch: Sony KDL-50WF660 Zwart

HDR lijkt me dan interessant om te hebben.

Edit: Weet je. Ik zie het zo te bekijken maar deze TV is niet perse een verbetering op wat ik nu heb. Ik denk dat ik beter een nieuwe TV kan kopen in een volgende levensfase.

[ Voor 14% gewijzigd door polopolo150 op 13-09-2018 19:45 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In plaats van een grotere hdmi-switch kan je tzt beter een uitgebreidere receiver kopen. Kost in verhouding een stuk minder en je krijgt er meer voor. Een deftige switch is eigenlijk altijd duur.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1