Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/edit desktop 2350/2400 euro incl. beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DanielChopin
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-11 11:32
Na meer dan 2/3 jaar te hebben gedroomd, uitgesteld, gespaard, m'n eigen onderzoek te hebben gedaan (ik wist niks van computers), en gewacht op de (teleurstellende) nieuwe generatie videokaarten van Nividia (we wachten de benchmarks nog even af), wil ik graag ergens volgende maand al mijn onderdelen gaan bestellen om mijn eerste eigen pc in elkaar te zetten. Als ik oude topics van mezelf bekijk is het wel erg duidelijk dat ik volledig niks afwist van wat dan ook binnen een pc. Nu heb ik een lijstje samengesteld, en wil ik toch nog graag feedback van mede-tweakers, omdat ik mezelf nog erg beschouw als een beginner en graag zekerheid wil wanneer ik alle onderdelen aanschaf. Ook heb ik nog enkele (kleine vragen) met betrekking tot mijn samengestelde built :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan editen in 1140/4K, in programma's zoals photoshop en premiere. Ik doe dit echter als hobby en dus zal het geen dagelijkse kost zijn en zal ik ook nog veel met 1080p materiaal werken. Games wil ik graag spelen op hoge resolutie, bij voorkeur 1440/4K, de fps hoeft echter niet boven de 60 uit te komen (waar ik ook het beeldscherm op heb geselecteerd). Ik heb altijd op de PS4 gespeeld met 30fps en een stabiele 60fps met een wat hogere resolutie vind ik prima. Met m'n beeldscherm geef ik dan wat meer de voorkeur aan mooiere kleurweergave (ips, voor het editen) en een hoge resolutie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximum prijs heb ik de afgelopen maanden constant naar boven bijgesteld. De absolute max ligt nu toch wel op 2350/2400 inclusief beeldscherm wat al ver boven mijn oorspronkelijke budget ligt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb echter wel een simpele muis en toetsenbord. Een nieuwe muis en toetsenbord wil ik pas later aanschaffen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met een 2tb hdd en een 500gb ssd zit ik wel goed. M'n ram is ook prima en ik heb niet het gevoel alsof 1 van de onderdelen in mijn samenstelling de andere gaat bottlenecken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mede voor het gamen en omdat mijn budget het wel trekt gaat mijn voorkeur voor de cpu toch uit naar intel. Hetzelfde geldt voor nvidia omdat ik daar al vertrouwd mee ben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik weet dat je voor evenveel geld niet-rgb onderdelen hebt die beter zijn, maar zolang er niet veel verschil inzit wil ik toch wel een mooi uitziend systeem. De rgb ram is volgensmij meer dan prima. Op het moederbord van msi zit wat rgb maar daar geef ik weinig om. Ik heb nu een rgb fan, maar indien die het niet trekt met de cpu dan kan ik er misschien beter een andere fan erop zetten en later een fanguard met rgb erop zetten?

Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst, wil graag de optie openhouden.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb momenteel de nieuwe 2080 RTX als een soort placeholder in het lijstje gezet, misschien vervang ik hem later voor een oude generatie kaart, afhankelijk van benchmarks. Zouden er misschien andere upgrades beter zijn voor het verschil in geld als ik een oude generatie kaart neem?
Is de cpu fan goed of is het noodzakelijk dat er een ander op gaat? Volgens m'n berekeningen heb ik met 650w aan voeding wel genoeg. Klopt dit? Tevens heb ik thermal paste in het lijstje gezet, maar zie ik dat er ook al thermal paste bij de cpu koeler zit, is dit goed genoeg en voldoende of kan ik dit beter los aanschaffen?

Alvast bedankt voor het antwoorden! Ik leer elke dag weer wat bij..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 361,88€ 361,88
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 162,95€ 162,95
1Gigabyte GeForce RTX 2080 Windforce OC€ 879,-€ 879,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 57,68€ 57,68
1Fractal Design Define C TG€ 84,91€ 84,91
1AOC U2777PQU Zwart€ 399,-€ 399,-
1Cryorig H7 Quad Lumi RGB€ 49,79€ 49,79
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 177,49€ 177,49
1Corsair RM650x (2018)€ 85,-€ 85,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 84,90€ 84,90
1Thermal Grizzly Kryonaut (1 gram)€ 5,58€ 5,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.348,18

Alle reacties

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Als gamen je prioriteit heeft dan ben je naar mijn mening beter af met een 1440p 144hz scherm... vlottere game ervaring en minder zwaar voor de GPU. Je kan nog steeds 4K videobewerking doen en dit dan afspelen op een 4K TV ofzo... , dat is niet echt een reden op een 4K PC monitor te kopen. Let op, een 1440p 144hz scherm dat dan liefst met Gsync komt kost ook wat geld, maar dan heb je wel een knappe monitor die 10jaar mee kan.

Je kan dan al starten met een GTX 1080, véél goedkoper en misschien meer in lijn met je originele budget... Daar kan je alle huidige games en games in de pipeline op high/ultra mee spelen op 60-100 for, zeker genoeg dus. Binnen 2-3j doe je een upgrade naar een mid to high end maar van die toekomstige generatie, die is veel sneller dan de GTX2080 dan en veel goedkoper. Zo blijft je systeem langer up to date voor minder...

Als je niet direct gaar overclocken dan doe je dat nooit, dat kan ik je nu al garanderen. Mono kan wat minder dan, die pasta is zo goed als nutteloos, 3000mhz RAM is snel zat, ...

Die CPU koeler ken ik niet.

• DanielChopin
Inrage schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:31:
Als gamen je prioriteit heeft dan ben je naar mijn mening beter af met een 1440p 144hz scherm... vlottere game ervaring en minder zwaar voor de GPU. Je kan nog steeds 4K videobewerking doen en dit dan afspelen op een 4K TV ofzo... , dat is niet echt een reden op een 4K PC monitor te kopen. Let op, een 1440p 144hz scherm dat dan liefst met Gsync komt kost ook wat geld, maar dan heb je wel een knappe monitor die 10jaar mee kan.

Je kan dan al starten met een GTX 1080, véél goedkoper en misschien meer in lijn met je originele budget... Daar kan je alle huidige games en games in de pipeline op high/ultra mee spelen op 60-100 for, zeker genoeg dus. Binnen 2-3j doe je een upgrade naar een mid to high end maar van die toekomstige generatie, die is veel sneller dan de GTX2080 dan en veel goedkoper. Zo blijft je systeem langer up to date voor minder...

Als je niet direct gaar overclocken dan doe je dat nooit, dat kan ik je nu al garanderen. Mono kan wat minder dan, die pasta is zo goed als nutteloos, 3000mhz RAM is snel zat, ...

Die CPU koeler ken ik niet.
De i7-8700 is echter zeer slecht beschikbaar en scheelt maar 40 euro met de 8700K, dus dan kan het geen kwaad als ik niet overklok neem ik aan? Het moederbord ben ik dan misschien wat meer geld aan kwijt maar ook dat scheelt niet veel.. De monitor ga ik me nog even verder in verdiepen. Bedankt in ieder geval!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Dat van die CPU klopt zeker (prijsverschil is wel 70€ als je naar beschikbaarheid kijk wat procentueel best wel al veel is...). Maar dan kan je net zo goed de AMD Ryzen 7 2700X nemen, octacore beestje voor 320€ ;) Met als extra dat die al met een goede CPU koeler komt. Dan wordt het prijsverschil ineens nog een beetje groter. Intel is misschien iets sneller, maar prijs/performance doet AMD weer helemaal mee. (kwa high end GPU's weer helemaal niet uiteraard, das ineens ook de reden dat Nvidia kan vragen wat ze wil voor hun high end kaartjes)

[ Voor 26% gewijzigd door Inrage op 13-09-2018 22:44 ]

• DanielChopin
Inrage schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:33:
Dat van die CPU klopt zeker (prijsverschil is wel 70€ als je naar beschikbaarheid kijk wat procentueel best wel al veel is...). Maar dan kan je net zo goed de AMD Ryzen 7 2700X nemen, octacore beestje voor 320€ ;) Met als extra dat die al met een goede CPU koeler komt. Dan wordt het prijsverschil ineens nog een beetje groter. Intel is misschien iets sneller, maar prijs/performance doet AMD weer helemaal mee. (kwa high end GPU's weer helemaal niet uiteraard, das ineens ook de reden dat Nvidia kan vragen wat ze wil voor hun high end kaartjes)
Na wat meer research naar Ryzen heb ik besloten toch voor de Ryzen 2700x te gaan, scheelt me inderdaad een hoop geld en scheelt maar een paar fps in games, daarnaast zijn de 2 extra cores handig voor het gebruik van zware programma's die ik wil draaien :D. Tevens ook handig dat er meteen een goede cooler bij zit en dan ook nog eens met rgb.. Mijn ogen waren alleen gericht op intel maar Ryzen had ik nooit bekeken.

• Umamiplayer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-11 11:05
Ik heb zelf deze build gemaakt een paar maanden geleden. Ben er zelf erg blij mee, en de computer is capabel in bijna alles wat ik ermee zou willen doen. Mocht je ver willen overclocken zou ik wel een betere CPU cooler erin zetten, voor mij was deze overigens wel voldoende

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 361,88€ 361,88
1ASRock Z370 Extreme4€ 155,-€ 155,-
1Nvidia GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 57,68€ 57,68
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1AOC AG271QX Zwart, Rood€ 419,-€ 419,-
1Cryorig H7€ 34,89€ 34,89
1Corsair Gaming Strafe RGB Cherry MX Silent (US layout)€ 148,50€ 148,50
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 59,-€ 59,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 166,15€ 166,15
1Corsair RM750x (2018)€ 97,50€ 97,50
1Samsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.641,55

[ Voor 3% gewijzigd door Umamiplayer op 14-09-2018 12:09 ]

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17:19
Eerst moet je beslissen wat je wilt als scherm, daar build je je systeem omheen. Ik zelf heb erg goede ervaringen (ook gehoord) om een 21;9 3440x1440 34" scherm te nemen voor video editing, dit zorgt dat je veel beter kan multitasken.
2700x is een goede keuze, moet je wel rekening houden dat je geheugen van 2933+ mhz wilt, want ryzen houdt van snel geheugen.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Met zo'n hardware is het gewoon zonde om op 60Hz te blijven hangen. Je wilt echt wel minimaal 100fps hebben en het liefst nog met G-Sync of Freesync. Maakt de ervaring gewoon zoveel beter.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:13
Mijn ervaring is dat 144hz(+) wel leuk is omdat alles net even wat vloeiender is en zeker ook de in de meeste gevallen net wat lagere latency, maar 60hz voldoet ook in de meeste gevallen, als je het verschil niet kent dan mis je het ook niet echt.
Wat ik wel zou nemen is een monitor die Freesync ( in geval van een AMD videokaart ) of Gsync ( in geval van een nVidia videokaart ) ondersteund.

Ik zou eens kijken naar deze monitoren, beide met g-sync:

60hz 4K: pricewatch: Acer Predator XB281HK Rood, Zwart
165hz 1440P: pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart

In vino veritas, in aqua sanitas

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vaak is het zo dat als je eenmaal aan de 100Hz+ bent begonnen, je ook niet meer terug wil. Voor het budget dat jij hier vermeld zou ik zeker voor een 144Hz monitor gaan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Pagina: 1