Toon posts:

Funderingsrand isoleren

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik vraag mij eigen af of het effect heeft en of negatief, als ik de vloerplaat tegen de gevel buiten onder het maaiveld isoleer, zeggen eps of tempex heb geen kruipruimte namelijk, dus denk dat dit oplossing is .

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Mischien eerst eens wat duidelijker uitleggen wat je bedoelt. Voordat wij eventueel een antwoordt kunnen geven. Het is mij totaal niet duidelijk wat jij bedoelt.

PSN - M4uSzi // -

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Hoewel @M4uSzi gelijk heeft dat je wat meer informatie moet geven verwacht ik dat het zonde is van je werk. De oppervlakte die je gaat isoleren is denk ik veel te klein dat het effect gaat hebben.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:44:
Hallo, ik vraag mij eigen af of het effect heeft en of negatief, als ik de vloerplaat tegen de gevel buiten onder het maaiveld isoleer, zeggen eps of tempex heb geen kruipruimte namelijk, dus denk dat dit oplossing is .
Je hebt geen huis op funderingspalen ( heipalen ) neem ik aan dan?

Ik heb zelf mijn voor- en achtergevel wel geisoleerd aan de buitenzijde, het effect daarvan is ook zichtbaar op warmtebeeldfoto's.

Als je niet 100% zeker weet of je huis op heipalen staat dan zou ik er absoluut niet aan beginnen. Als je de voorkant van je fundering open legt dan loop je het risico dat je huis verzakt. Dat klinkt raar maar er zijn hier op GoT mensen geweest die dat hebben gehad!

Heb er ook een blogposting over geschreven, in menu 2012 en dan fundering isolatie :)

Eerst 100% zeker weten of je huis op heipalen staat voordat je de stabiliteit van je woning verdwijnt, dan ben je verder van huis.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Ja palen en hole betonblokken ofzo? l staat op tekening, maar als ik stuk voor stuk open haal moet wel kunnen toch,🤔 zal nog eens goed op tekenning kijken, bedankt voor de feedback alvast.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:47
Welkom op GoT. We verwachten wel enig eigen onderzoek voordat hier een topic geopend wordt. Wij kunnen niet raden hoe de situatie is, dus je zal zelf (eventueel bij de gemeente) achter bouwtekening aanmoeten om te zien hoe e.e.a. gebouwd is. Pas dan kan je eventueel met details erbij je vraag stellen mocht je er dan nog niet uitkomen. Tevens is je vorige topic gesloten InFamous in "Isolatie vloer zonder kruipruimte" met de opmerking meer eigen inzet te tonen. Die eigen inzet houdt niet in om elders hetzelfde topic te openen.

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 14-09-2018 11:41 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.