Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Multimedia/Game PC, max budget: 900 €

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iCloudd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik (Huis, Tuin & Keuken). Gamen en wat videobewerking hier en daar.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst richting de 800, mag maximaal 900 kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur: Toetsenbord, Muis, Beeldscherm: BenQ Zowie XL2411 (1080p / 144hz)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In de toekomst wil ik nog uitbreiden met een HDD en RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia namelijk door solide prestaties. Ryzen is naar mijn mening nog niet genoeg ondersteund om er echt profijt van te hebben. (Ik kan het verkeerd hebben, maar toch blijf ik liever bij intel / nvidia)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gebasseerd op het "compacte" idee van de BBG, heb ik zelf ook een redelijk compact systeem samengesteld.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies! De laatste keer dat ik een build heb samengesteld is ruim 8 jaar geleden en daarom heb ik dit topic gestart. Ik weet nog niet zeker wat ik precies allemaal met de computer ga doen maar dit leek mij de beste "bang for your buck". Ik ben niet echt meer een hardcore gamer die de nieuwste games op 1440p 144hz 60fps moet kunnen draaien. Alhoewel ik wel een 1080p scherm heb wat op 144hz kan dus daar zou ik daar wel gebruik van willen maken.

Mochten jullie mankementen zien of betere onderdelen kennen dan huidig in mijn lijst dan hoor ik dat graag!

En natuurlijk alvast bedankt! :D :*)
Build #1
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 199,65€ 199,65
1MSI B360M Mortar€ 95,-€ 95,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 282,50€ 282,50
1Fractal Design Define Mini C€ 69,50€ 69,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D26BFSB€ 74,90€ 74,90
1Corsair CX550M€ 55,-€ 55,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 81,90€ 81,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 858,45

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 22:22
Ik heb gehoord (o.a. reviews, vrienden) dat de fans van de Gigabyte (WINDFORCE) heel snel stuk gaan.

Verder, waarom heb je een NVMe SSD gekozen? Het levert niet echt snellere laadtijden in games op.

Don't let perfect be the enemy of good.

• iCloudd
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-11 13:33

iCloudd

U 'MIRIN?

Topicstarter
Oh wat jammer om te horen! Is de normale variant beter dan de Windforce editie?

Heel eerlijk gezegd, geen idee ik zag bij de BBG ook een NVMe SSD staan dus ik dacht ik doe hetzelfde. Is er een betere optie?

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 22:22
iCloudd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:19:

Heel eerlijk gezegd, geen idee ik zag bij de BBG ook een NVMe SSD staan dus ik dacht ik doe hetzelfde. Is er een betere optie?
Je zou anders ook nog voor een MSI, EVGA, ASUS. kaart ofzoiets kunnen gaan.

2. Ik zou een gewone SSD nemen. (Bijv. de 850 / 860) van Samsung. Of je kunt een Crucial nemen. :)

Don't let perfect be the enemy of good.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
iCloudd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:19:

In de BBG staat een M.2 SATA SSD, M.2 is hier de format. Je kan deze dus gewoon op je mobo prikken maar heeft een snelheid gelijkaardig aan een 2.5" SATA drive. Een M.2 NVMe SSD is dus nog iets anders, sneller (in een beperkt aantal toepassingen) en duurder.

Eentje zoals deze dus:
pricewatch: Crucial MX500 m.2 500GB

2x de opslagruimte voor dezelfde prijs en het snelheidsverschil merk je NIET.

Verder zou ik er nog een leuke CPU koeler tegenaan gooien. De Intel stock koeler is niet echt top.
pricewatch: Arctic Freezer 33
Kost niet zo heel veel, is wel wat stiller en gaat mssn ook langer mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Inrage op 13-09-2018 17:02 ]