Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• youngroger
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-09 08:45
Ik ben bezig met het installeren van een eGPU op mijn Macbook Pro "13 Touch Bar 2016; het betreft een NVIDIA Titan XP in een XG Station Pro eGPU enclosure en MacOS 10.13.6. Helaas krijg ik de eGPU niet aan de praat.

Ik heb verschillende soorten installatie technieken geprobeerd, waaronder `purge-wrangler en automate-eGPU. Als ik de eGPU aansluit via TB3 gaat het lichtje branden in de behuizing, maar de fans enz. gaan niet draaien.

Tijdens het installatie proces van automate-eGPU leek het er kort op alsof de kaart herkend werd (er verscheen een push-notification dat er een externe GPU aangesloten was (zelfs dat het een Titan XP was) en dat ik die diende te ontkoppelen voordat de installatie verder kon gaan. Na dit gedaan te hebben en geboot te zijn op de EFI partitie wordt de kaart echter niet weergegeven bij systeeminformatie noch in de menubalk.

Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met het installeren van een NVIDIA eGPU op een MBP en of hij of zij mij zou kunnen helpen met troubleshooten of al een idee heeft wat er mis gaat...

Alle reacties

• Yannick-ski
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-09 19:03
Ik weet niet of het nog zin heeft dat ik reageer.
Ik wil niet vervelend doen maar een Nvidia GPU en een MBP gaan helaas niet samen. een MBP zal alleen AMD kaarten ondersteunen. De Nvidia kaart zal het soms wel en soms niet doen, maar je systeem zal nooit stabiel draaien.

Het leven is geen ponnykamp

• youngroger
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-09 08:45
De kaart draait tot nu toe eigenlijk zonder problemen. De crux was een reinstall van het OS en dan purge-wrangler installeren.

Helaas is er geen andere mogelijkheid dan NVIDIA aangezien ik volledig afhankelijk ben van CUDA. Het is dus (gelukkig) wel mogelijk en tot nu toe draait het stabiel...

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True