Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Dat kan toch echt wel onder W2K. Lijkt me meer een kwestie van instellingen
bla bla
In win98 zie ik in netwerkomgeving de 2 domeinen staan, maar in 2k niet.
Hoe stel ik dat in dan?
JA JIJ!!!
Euh... ik snap je tot zover dat je een PC hebt met 2 CPU's erin en dat je een OS wilt hebben wat hier gebruik van maakt, in tegenstelling tot 9X.Op donderdag 19 juli 2001 14:25 schreef Xtremelead het volgende:
Ik heb hier een machine staan met 2 cpu's.
Ik wil hier een Windows OS op hebben. Ik weet dat Win2k dit ondersteund, maar dan kan ik in netwerkomgeving geen andere domeinen zien vanwege de beveiliging. Dit kan in Win98 wel.
Wel OS biedt mij uitkomst. XP?
Daarna raak ik je een beetje kwijt...
Aannames zijn fataal.
edit: TCP/IP kan ook automagisch worden geconfigureerd als er een DHCP server op dat netwerk draait.
bla bla
Je dual CPU heeft hier helemaal niets mee te maken.
ik zou eens op www.ntfaq.com kijken.
Hail to the king baby!
tcp/ipOp donderdag 19 juli 2001 14:45 schreef Turtle het volgende:
Wat voor protocollen worden er op het netwerk gebruikt?
nee, ik wil, zeg maar, op 2 domeinen tegelijk inloggen.Op donderdag 19 juli 2001 14:47 schreef urk_forever het volgende:
Als ik het goed begrijp wil je je 2000 domain met je nt4 domain koppelen.
nee, maar in win98 lukt het en in 2k niet. 2k ondersteund 2 cpu's 98 niet.Op donderdag 19 juli 2001 14:47 schreef urk_forever het volgende:
Je dual CPU heeft hier helemaal niets mee te maken.
en dat wil ik nou net niet. (vergat ik te melden)Op donderdag 19 juli 2001 14:50 schreef urk_forever het volgende:
Waarschijnlijk moet je een trust relatie aanmaken tussen beide domeinen maar hoe dit werkt weet ik niet, kijk daarvoor maar op ntfaq.com
JA JIJ!!!
Hmz. als het in windows 98 wel lukt, dan meld je je vast niet aan met de optie "log on to Windows NT Domain"...Op donderdag 19 juli 2001 14:52 schreef Xtremelead het volgende:
nee, maar in win98 lukt het en in 2k niet. 2k ondersteund 2 cpu's 98 niet.
[..]
en dat wil ik nou net niet. (vergat ik te melden)
Maar gewoon met een user/pass die op beide domeinen bekend is ?
Aannames zijn fataal.
Hail to the king baby!
vervolgens kun je 2 dingen doen alle protocollen installeren of slechts
tcp/ip,ipx/spx,netbeui
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
2 domeinen a en b
beide domeinen hebben een gebruiker user met paswoord paswoord
domein a heeft een printer.
ik ben INGELOGD op domein b
windows 98 kan printen op domein a. win2k niet.
Om dit mogelijk te maken in win2k moet er een trust zijn. in 98 niet.
snappie?
JA JIJ!!!
Verwijderd
Ik wil hier een Windows OS op hebben.
JA JIJ!!!
Hail to the king baby!
Verwijderd
ik kreeg z'n secretaresse, hij zat ff te schijtuh
JA JIJ!!!
Dit kan ook met 2K, je kunt gewoon een usernaam/pass van domein A opgeven bij het connecten naar die printer, die op domein A authorized is om van die printer gebruik te maken.Op donderdag 19 juli 2001 15:12 schreef Xtremelead het volgende:
misschien als ik het zo stel:
2 domeinen a en b
beide domeinen hebben een gebruiker user met paswoord paswoord
domein a heeft een printer.
ik ben INGELOGD op domein b
windows 98 kan printen op domein a. win2k niet.
Als je dan een authentication window krijgt Op de vraag user + pass formuleer je het zo :
user : domeinnaam\usernaam
pass : password.
Hoeft dus niet.Om dit mogelijk te maken in win2k moet er een trust zijn. in 98 niet.
snappie?
Aannames zijn fataal.
En das nou net iets waar 98 moeite mee heeft..
Ik zie dus het probleem ook niet zo.
ik zie de machine wel, waar de share (de printer) is, maar als ik die machine probeer te browsen zegt ie access denied, dus kan ik geen verbinding maken met die printer.
JA JIJ!!!
Als je je met beter beveiligde OSen gaat bezig houden dan Win98 zal je het wel volgens de regeltjes moeten doen...
Je KAN natuurlijk ook gewoon om die printerser even de user van JOU machine toevoegen. Ik begrijp dat je je eigen domein draaid? Voeg om die printerserver de user jouwdomein\usernaam toe...
Kan XP Personal dit misschien?
JA JIJ!!!
Want ik snap er nu helemaal geen ene reet meer van ?)
Hail to the king baby!
Binnen een domein met WinNT4/Win2k moet een zowel de machine als de gebruiker een account hebben...
Door een goede wederzijdse trust op te zetten tussen 2 domeinen wisselen deze hun accounts onderling uit.
Als je een Win2k machine aan het netwerk wil hangen maar geen lid van het bestaande domein (WinNT4) wil maken, maak jou machine dan lid van een werkgroep met dezelfde naam als het WinNT4 domein. Zorg dan dat je een useraccount die met dezelfde naam en wachtwoord bestaat in beide omgevingen. Je moet dan mogelijk met servermanager nog steeds een computeraccount voor jou machine toevoegen in het WinNT4 domein.
voor de duidelijkheid:
domein b (test domein) is van mij, domein a van de systeembeheerder hier, en die wil geen trust.
JA JIJ!!!
JA JIJ!!!
Als die systeembeheerder van domein A geen trust wil wordt het allemaal een stuk lastiger. Moet jij echt iets testen met een andere domein naam? Of ben je gewoon wat aan het vogelen met een Win2k bak?
Het wordt wat duidelijker als je precies meld aan wat voor eisen jou setup moet gaan voldoen. Mogelijk is dat niet mogelijk zonder die trust.
Dus graag dingen zoals:
Moet jij een eigen domein draaien of kan werkgroep ook?
Moet jij die printer in domein A gebruiken of was dat gewoon een test?
Heb je in beide omgevingen een user met exact dezelfde naam en wachtwoord?
Heb je met server manager jou computernaam toegevoegt in domein A?
Wat voor rechten heb je uberhaubt in domein A?
Wil je naar een share connecten kan dat in win2k gewoon met map networkdrive. Daar kan je gewoon username en password geven of in de commandprompt:
1
| net use x: \\server\share paswoord /USER:domein\user |
Met win2k kan je alles benaderen! Maakt niet uit of je op dit of dat domein bent aangelogd. Je moet er echter wel een beetje verstand van hebben
Of is het mogelijk win2k op lowsecurity ofzo te draaien?
En XP komt toch met een huis tuin en keuken versie?
Iemand ervaring daarmee in dit verhaal?
Misschien nog wat opheldering:
Ik werk bij een bedrijf dat oa servers verkoopt. Die staan in een testruimte. Daar ben ik oa mee bezig. Wil daar dus op in kunnen loggen. Maar tegelijkertijd wil ik bronnen op het hele netwerk van het bedrijf zelf kunnen gebruiken. (ik wil niet telkens in en uitloggen) Ik wil bv kunnen printen op een laserprinter op dat netwerk.
Als ik in 98 (ingelogd op testdomein) in verkenner browse naar een machine (op net a) met daarop een share kan ik 'm gebruiken.
Doe ik hetzelfde in w2k krijg ik access denied....
JA JIJ!!!
Zonder die trust wordt het erg lastig. Opnieuw uit/aan loggen hoeft niet ZO lastig te zijn. Zorg er voor dat je user geen inlogscript draaid, gaat het veel sneller...
Lees nou eens wat ik boven jou reply heb neergezet. Het kan gewoon, absoluut geen probleem! We hebben hier een aantal verschillende domeinen hier en ik kan met me win2k bak over al bij! zonder trusts etc.Op donderdag 19 juli 2001 17:01 schreef Xtremelead het volgende:
Is er een besturingssysteem (windows) wat net zo (slecht) beveiligd is als 95/98/me en meedere cpus ondersteund?
Of is het mogelijk win2k op lowsecurity ofzo te draaien?
En XP komt toch met een huis tuin en keuken versie?
Iemand ervaring daarmee in dit verhaal?
Misschien nog wat opheldering:
Ik werk bij een bedrijf dat oa servers verkoopt. Die staan in een testruimte. Daar ben ik oa mee bezig. Wil daar dus op in kunnen loggen. Maar tegelijkertijd wil ik bronnen op het hele netwerk van het bedrijf zelf kunnen gebruiken. (ik wil niet telkens in en uitloggen) Ik wil bv kunnen printen op een laserprinter op dat netwerk.
Als ik in 98 (ingelogd op testdomein) in verkenner browse naar een machine (op net a) met daarop een share kan ik 'm gebruiken.
Doe ik hetzelfde in w2k krijg ik access denied....
Als het je niet lukt, post dan ff hier. (of mail me) je moet alleen ff de truukjes weten! btw: het is het makkelijkst als je op beide domeinen dezelfde username en [password hebt, dat scheelt weer wat werk..
JA JIJ!!!
Ik kan het fout hebben maar volgens mij niet...