Mac Keyboard aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• JochemJ
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-12-2020
Door de aankoop van een nieuwe macbook met een Qwerty-toetsenbord ben ook op zoek naar een nieuw extern toestenbord. Momenteel gebruik ik een azerty Apple toetsenbord met numeriek klavier (nog de versie met de draad). Maar omdat de combinatie azerty/qwerty niet ideaal is zoek ik een vervanger hier voor. Dit toetsenbord zal vele uren per dag gebruikt worden om te programmeren.

Heeft iemand hier ervaring met niet Apple keyboards voor Mac? Ik weet dat er een paar Logitech toetsenborden zijn die veel mac functionaliteiten overnemen. Of raden jullie toch de Apple toetsenborden aan?

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
JochemJ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:05:
Door de aankoop van een nieuwe macbook met een Qwerty-toetsenbord ben ook op zoek naar een nieuw extern toestenbord. Momenteel gebruik ik een azerty Apple toetsenbord met numeriek klavier (nog de versie met de draad). Maar omdat de combinatie azerty/qwerty niet ideaal is zoek ik een vervanger hier voor. Dit toetsenbord zal vele uren per dag gebruikt worden om te programmeren.

Heeft iemand hier ervaring met niet Apple keyboards voor Mac? Ik weet dat er een paar Logitech toetsenborden zijn die veel mac functionaliteiten overnemen. Of raden jullie toch de Apple toetsenborden aan?
Er is ook eentje van Matias, maar die komt gelijk op 105 euro. Bij appelhoes verkopen ze die bijvoorbeeld. Ze verkopen ook een bedrade versie voor 75 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 13-09-2018 13:53 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Veel functies van een "Mac toetsenbord" werken op elk regulier toetsenbord, uitgezonderd helderheid en volume, dat moet meestal apart ondersteund worden. Je kan ook een remap programma gebruiken waarmee je zelf dingen aan de F-toetsen kan toewijzen. Ook altijd even Option en CMD omwisselen want dat gaat altijd mis op niet-Apple toetsenborden.

De software die je hiervoor zoekt heet Karabiner

I reject your reality and substitute my own