Nieuwsbericht waarderen

Pagina: 1
Acties:

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Zojuist was ik een item onder geeks aan het lezen (geek: Programmeur maakt ide met MS Paint) en het viel me op dat dit echt een slecht artikel is. Leuk geschreven hoor, maar qua inhoud is het nu niet iets om over naar huis te schrijven. sterker nog, ik vraag me af waarom het bericht gepost is...

Ik vroeg me toen af, is het misschien een idee om dergelijke posts/nieuwsberichten een waardering te kunnen geven. Dan wordt de redactie ook beter omdat ze feedback krijgen op wat er geplaatst wordt. beetje net als de waardering die een reactie krijgt.

It's me Mario

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:22
Dan wordt de redactie ook beter omdat ze feedback krijgen op wat er geplaatst wordt. beetje net als de waardering die een reactie krijgt.
Zonder onderbouwing is een upvote of downvote natuurlijk niet veel waard, want je weet niet waarom mensen +1 of -1 geven.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Lijkt me geen goed idee. Ik voorzie favouritism voting bij bijvb. berichten over Apple, Android, Nintendo, Sony, etc.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is sowieso een .geek artikel. Die zijn vaak niet per se heel nieuwswaardig, maar gewoon leuk om te zien/lezen. Net zoals dit, een auto gebouwd van Lego of een speedrunrecord op een 20 jaar oude game.

Als je dat niet zo boeiend vindt, kun je dan niet beter de hele .geek overslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:25

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@mmniet
Nu de hamvraag. Wat vind je er slecht aan? Misschien dat de redactie meeleest.

Zomaar roepen dat het een slecht artikel is zonder opbouwende kritiek lijkt mij nutteloos.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mmniet schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:39:

Ik vroeg me toen af, is het misschien een idee om dergelijke posts/nieuwsberichten een waardering te kunnen geven. Dan wordt de redactie ook beter omdat ze feedback krijgen op wat er geplaatst wordt. beetje net als de waardering die een reactie krijgt.
Goed idee!

Natuurlijk zou het ook handig zijn om zulke feedback te kunnen onderbouwen, dus niet enkel een 'up-vote' of 'down-vote'-systeem, maar eigenlijk een soort van mogelijkheid om onder artikelen bepaalde teksten te kunnen plaatsen waarin je dan uitlegt of bepaalde informatie die in het artikel staat verkeerd weergegeven is en eventueel ook verbeteringen kunt aangeven, of aanvullende informatie.

Vervolgens zou het misschien interessant kunnen zijn als andere gebruikers dan de commentaren die lezers kunnen achterlaten onder T.net nieuwposts, zelf ook kunnen becommentarieren of juist die een up- of down-vote geven.

Dat idee zou eigenlijk op T.net al twintig jaar terug doorgevoerd moeten zijn ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mmniet schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:39:
Dan wordt de redactie ook beter omdat ze feedback krijgen op wat er geplaatst wordt.
Maar voor feedback op artikelen hebben we toch gewoon 'Geachte Redactie'? Daar kan je alle feedback kwijt die je wilt.

Edit: @RM-rf en ook de informatie of er fouten in het artikel staan of niet.

Een plus/min systeem gaat waarschijnlijk geen eerlijke vergelijk worden, aangezien de meeste zullen stemmen over de inhoud en of ze het leuk vinden of niet. Daar heeft de redactie weinig aan.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 13-09-2018 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:52

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
oke, jullie hebben me overtuigd :)

Ik ben ermee eens dat enkel voten niet geschikt is, daarom dacht ik even aan een stemsysteem net als wat je bij reacties kan geven (daar geef je een +/0/- op basis van wat criteria), maar daar geef je reacties op mensen die reageren en niet of jij het een geschikt artikel vind of niet.

Mee eens dat geek wat apart moet zijn, maar ik vond de inhoud van dit artikel heel erg tegenvallen. Misschien beter plaatsen in de geachte redactie deel van het forum.

Waarom vond ik het slecht? Vooral inhoudelijk. Er werd gepretendeerd dat een persoon een IDE van paint had gemaakt, maar nergens uit het artikel of het bijgevoegde filmpje blijkt dat uit.

Maar bottomline ben ik overtuigd dat het stemmen op artikelen waarschijnlijk niet het beoogde resultaat gaat halen. Case/question/suggestion closed wat mij betreft.

It's me Mario

Pagina: 1