Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wijthoef
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-08 21:51
Hey mede tweakers ik zit te kijken voor een leuke school laptop.
ik ga calculatie's en offerte's op deze laptop maken ook ga ik met het programma autocad werken

ik wil de laptop ook gebruiken als backup systeem mocht ik een reparatie uit moeten voeren op mijn deskop
er word niet op gegamed of iets

een pre is dat de laptop ook kan dubbelen als tablet. zag deze in de BBG voorbij komen
de laptops van de BBG zijn alleen vaak niet leverbaar meer. wil vandaag wat gaan bestellen namelijk

zelf had ik deze laptop op het oog. maar als jullie een betere suggestie hebben hoor ik die graag

pricewatch: Lenovo Yoga 530-14IKB (81EK00DXMH)

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

ik ga er voornamelijk mijn opleiding op doen. autocad is een van de programma's die hij wel goed moet kunnen draaien

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
max 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

1x per week ga ik er mee de deur uit dit valt dus mee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

heb niet perse merkvoorkeuren.
had wel begrepen dat HP en asus de betere merken zijn

Beste antwoord (via wijthoef op 15-09-2018 15:29)

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12
Ik heb er nog eens over nagedacht en gelezen....
Dit artikel doet benchmarks met autocad op de ryzen 5: https://techgage.com/arti...zen-7-2700x-processors/3/

Die doet het niet zo slecht en zit in de lenovo yoga : pricewatch: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001PMH)

Die valt ongeveer binnen budget en kan ook omklappen .. Misschien is dat wat?

Edit: daarnaast ga je van 4gb intern en 128gb ssd naar 8gb intern en 256gb ssd in vergelijking met de Yoga die je zelf voorstelde.

Ik heb een review gevonden van deze versie van de Yoga en die komt er erg goed uit: https://www.notebookcheck...re-i7-8550U.323076.0.html

[ Voor 26% gewijzigd door terracide op 14-09-2018 09:51 ]

Alle reacties

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:06
Ik denk niet dat het een goed idee is om AutoCAD te draaien op een low-power i3.
De technische universiteiten bieden hun studenten een laptopdeal aan met laptops die vrijwel altijd een quadcore i7 hebben evenals een professionele Quadro/FirePro videokaart.

Verwijderd

Medion Akoya S6425-i5-256F8 (BE, AZERTY) mischien is dit iets voor je ik gebruik hem zelf ook

• terracide
AutoCAD gebruikt hardware acceleratie op je GPU, dus een snelle GPU (die wordt ondersteund check autodesk website) is zeker aan te raden. Wil je het op alleen een CPU draaien dan is een i5 toch eigenlijk wel je minimum met een echt zoveel mogelijk intern geheugen. Waarom moet je dat ding kunnen dubbel klappen, ziet er interessant uit maar ik ken niemand die met AutoCAD werkt op die manier.

• wijthoef
Zouden jullie wat laptops kunnen linken? De hardware die jullie vragen gaat niet lukken denk ik met mijn budget. De medion die hier gelinkt word bijvoorbeeld heeft ook alleen een onboard videokaart.
Het dubbelklappen is een pre, geen noodzaak had wel lekker geweest om netflix op de bank te kunnen kijken in tablet modus. Mijn zoon heeft een low-budget laptop en werkt daar ook mee met autocad. Hij klaagt wel over de traagheid van de laptop tijdens het draaien van het programma

In deze sheet van autocad zijn de systeem eisen staat dat de systeem eisen niet erg hoog zijn
https://knowledge.autodes...nts-for-AutoCAD-2018.html

[ Voor 19% gewijzigd door wijthoef op 13-09-2018 17:43 ]

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 22:22
Je zou bij BTO zelf een laptop kunnen samenstellen.

(Kijk voor workstations)

https://bto.eu/

[ Voor 14% gewijzigd door iCore op 13-09-2018 17:44 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-11 19:28
wijthoef schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:26:
Hey mede tweakers ik zit te kijken voor een leuke school laptop.
ik ga calculatie's en offerte's op deze laptop maken ook ga ik met het programma autocad werken

ik wil de laptop ook gebruiken als backup systeem mocht ik een reparatie uit moeten voeren op mijn deskop
er word niet op gegamed of iets

een pre is dat de laptop ook kan dubbelen als tablet. zag deze in de BBG voorbij komen
de laptops van de BBG zijn alleen vaak niet leverbaar meer. wil vandaag wat gaan bestellen namelijk

zelf had ik deze laptop op het oog. maar als jullie een betere suggestie hebben hoor ik die graag

pricewatch: Lenovo Yoga 530-14IKB (81EK00DXMH)

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

ik ga er voornamelijk mijn opleiding op doen. autocad is een van de programma's die hij wel goed moet kunnen draaien

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
max 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

1x per week ga ik er mee de deur uit dit valt dus mee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

heb niet perse merkvoorkeuren.
had wel begrepen dat HP en asus de betere merken zijn
Welke opleiding ga je doen? Er zijn ook sommige opleidingen bij waarbij je maar een i5 4core en een 960/970/mx150/1050 nodig hebt. Dit komt omdat er maar met kleine tekeningen wordt gewerkt.

• terracide
Oficieel worden de AMD FirePro en de Nvidia Quadro kaarten aangeraden omdat deze gecertificeerd zijn: https://knowledge.autodesk.com/certified-graphics-hardware

Maar er zijn veel meer kaarten die werken, alleen binnen jouw budget wordt het lastig. De GTX kaarten van nvidia werken sowieso alleen krijg je een melding met het inschakelen van hardware acceleratie dat de kaart niet ondersteund is (en je problemen kan ondervinden) maar dat is een standaard berichtje...

[ Voor 30% gewijzigd door terracide op 13-09-2018 21:24 ]

• wijthoef
ik moet wel zeggen dat ik er geen zware 3d tekeningen mee moet maken
gewoon wat simpele dingen

doe een opleiding voor werkvoorbereider

[ Voor 18% gewijzigd door wijthoef op 13-09-2018 21:35 ]

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
wijthoef schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:35:
ik moet wel zeggen dat ik er geen zware 3d tekeningen mee moet maken
gewoon wat simpele dingen

doe een opleiding voor werkvoorbereider
Mag ik vragen waar je deze doet?

• wijthoef
ROCVA

Acties:
  • Beste antwoord

• terracide
Ik heb er nog eens over nagedacht en gelezen....
Dit artikel doet benchmarks met autocad op de ryzen 5: https://techgage.com/arti...zen-7-2700x-processors/3/

Die doet het niet zo slecht en zit in de lenovo yoga : pricewatch: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001PMH)

Die valt ongeveer binnen budget en kan ook omklappen .. Misschien is dat wat?

Edit: daarnaast ga je van 4gb intern en 128gb ssd naar 8gb intern en 256gb ssd in vergelijking met de Yoga die je zelf voorstelde.

Ik heb een review gevonden van deze versie van de Yoga en die komt er erg goed uit: https://www.notebookcheck...re-i7-8550U.323076.0.html

[ Voor 26% gewijzigd door terracide op 14-09-2018 09:51 ]

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:56

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

8 GB is inderdaad het bare minimum wanneer je de wat zwaardere applicaties (zoals Autocad) gaat draaien. Des te meer intern geheugen, des te beter.

Make music, not war

Pagina: 1