Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi allen,

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen. Betreft een Huawei p10 telefoon trouwens. Paar dagen terug heb ik wat video's van mijn interne opslag geknipt en geplakt naar mijn SD kaart, (intern geheugen zat vol en ik wilde dus wat dingen verplaatsen naar SD kaart..) Echter kan ik ze nu niet meer bekijken, krijg dan een tekentje te zien en melding dat video niet afgespeeld kan worden. Ook al geprobeerd terug te halen van SD kaart naar m'n interne opslag, dit mocht niet baten. Kan verder andere video's, die ik niet verplaatst had, nog wel bekijken. Maar deze 200 video's die ik toen dus op mn SD gezet heb, niet meer..
Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen? :/

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 11:18 ]

Beste antwoord (via rens-br op 13-09-2018 14:00)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:06:
@Uzuhl lukt helaas ook niet :/ toch bedankt!

Iedereen erg bedankt voor alle reacties en tips, ik ga nog kijken of ik de bestanden op de een of andere manier kan herstellen; alleen nog geen idee hoe. Ik denk dus dat ze idd beschadigd zijn..

@rens-br Oeii dat weet ik niet meer.. Heb hem er nu uitgehaald en er staat op MicroSD HC en dan 16 GB en op achterkant staat wel made in Taiwan. en code AOFZGEE43H01 ..
De code die je daar opnoemt is iig van een Sandisk 2gb kaartje... das al geen goed begin.

Om maar even in te haken op waar ik bang voor was, AliExpress kaartjes die hetzelfde nummer gebruiken op de kaart:

https://www.aliexpress.co...-Wifi-IP/32881012473.html

Oftewel, dat zal wel een fake kaartje zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 12:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Heb je een screenshot van de melding?

Eerste wat in me opkomt is dat de knip actie niet lekker gelopen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
@Uzuhl Dankje voor je reactie. Hmm lukt mij niet om een screenshot toe te voegen. Ik moest ook denken aan dat de knip-actie dan niet goed verlopen is, betekent dat dan dat ik die video's simpelweg beschadigd heb en kwijt ben?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://www.mupload.nl/img/euuq03.png

Deze melding krijg ik

Zou je voortaan de wijzig-knop willen gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 13-09-2018 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:27
Lijkt er eerder op dat je app verwijst nog naar je interne geheugen ipv SD kaart, maar dat is een gok. Ziet eruit alsof hij namelijk überhaupt het bestand niet vind.

Als het bestand beschadigd is, werkt vaak de thumbnail nog wel. Dit is een los gedeelte in het bestand of buiten het bestand liggende aan het os.

Verwijderd

Topicstarter
@Arunia Dankje voor je reactie, echter als ik hem wil openen op m'n interne geheugen geeft hij dezelfde melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Op pc aansluiten en kijken of je er bij kan, zelfde geldt voor SD kaart, in pc prikken en kijken of de files het doen.. Anders met Photorec een scan/recovery doen op de SD kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 13-09-2018 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

@Verwijderd Kun je ze uitlezen via de computer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig een goedkope chinese SD kaart?

Dan krijg je ook dit soort problemen - 128gb kaartje die daadwerkelijk maar 8gb is bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Heb je het toestel al een keer opnieuw opgestart. Het kan namelijk zijn dat de index verouderd is, waardoor de gallerij denkt dat de foto's op plek 'x' staan, terwijl ze op plek 'y' staan.

Verder kan je eens kijken met een file browser of je de bestanden dan wel kan openen, als Huawei die niet meelevert, kan je bijvoorbeeld https://play.google.com/s...ails?id=pl.solidexplorer2 gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Uzuhl nee helaas niet, geeft dan ook een foutmelding wegens niet juiste bestandstype of een fout in het bestand. Alles lijkt er op dat de bestanden dus beschadigd zijn.
https://www.mupload.nl/img/vh1oyd.jpg

@pennywiser Dankje voor je reactie. Photorec helpt denk ik niet aangezien het om video's gaat?

Solid Explorer File Manager ook al geprobeerd maar werkt ook niet helaas..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 11:58 ]

• Uzuhl

Uzuhl

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:57:
@Uzuhl nee helaas niet, geeft dan ook een foutmelding wegens niet juiste bestandstype of een fout in het bestand. Alles lijkt er op dat de bestanden dus beschadigd zijn.

@pennywiser Dankje voor je reactie. Photorec helpt denk ik niet aangezien het om video's gaat?

"To fix this, go to the app you are using to watch the video; go to video settings and switch it from ‘HLS’ to ‘high quality’." probeer dit eens op je telefoon.

Verwijderd

Topicstarter

Iedereen erg bedankt voor alle reacties en tips, ik ga nog kijken of ik de bestanden op de een of andere manier kan herstellen; alleen nog geen idee hoe. Ik denk dus dat ze idd beschadigd zijn..

@rens-br Oeii dat weet ik niet meer.. Heb hem er nu uitgehaald en er staat op MicroSD HC en dan 16 GB en op achterkant staat wel made in Taiwan. en code AOFZGEE43H01 ..

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd en waar komt de SD kaart vandaan, zoals @Verwijderd ook vraagt.?
Volgens Google is dat artikelnummer van een SanDisk 2GB SD kaart, maar ik kom wel alleen uit op advertenties van ebay. Maar bij jouw staat er dus geen SanDisk op de voorkant?

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 13-09-2018 12:28 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De code die je daar opnoemt is iig van een Sandisk 2gb kaartje... das al geen goed begin.

Om maar even in te haken op waar ik bang voor was, AliExpress kaartjes die hetzelfde nummer gebruiken op de kaart:

https://www.aliexpress.co...-Wifi-IP/32881012473.html

Oftewel, dat zal wel een fake kaartje zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 12:23 ]

• pennywiser
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:57:

Dat is alleen de naam, hij pakt alle bestanden welke die terug kan vinden.

Edit: nooit merkloze sd kaartjes nemen, en wat je dan wel aanschaft altijd eerst testen met h2testw, tenzij data kwijtraken je hobby is.

Verder @Verwijderd : heb je geen cloud opslag aan staan? Bij mij gaat alles video en foto naar Google Photos en Flickr zodra ik wifi heb ergens.

[ Voor 20% gewijzigd door pennywiser op 13-09-2018 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
@rens-br Nee staat geen SanDisk op de voorkant. En idd gaat dus om een fake kaartje, is precies dat kaartje van Alieexpress.. alleen heb ik hem geloof ik van de Action of een andere winkel. Ik heb dit nooit geweten dat dat dus zo kan uitpakken; dus weer wat geleerd. Helaas wel die 200 video's kwijt. Snap niet dat dat zo kan gaan maar is niet anders.

@pennywiser Nee helaas telaat geweest met Cloud instellen. Ga ik vanaf nu wel doen ja..

@Verwijderd Jep, dat is hem. Dus idd een fake kaartje. Helaas..

Dankjullie in ieder geval voor de hulp.

@rens-br en @pennywiser Ahh jeetje, klote zeg! Maar wel erg goed om te weten dit.

Ennn ik heb gekeken bij google photo's, echt serieus nooit naar gekeken en kom nu alllemaal afbeeldingen tegen vanaf 2012 tot 2016..helaas niet de afgelopen 2 jaar haha. Maar was daar ook nooit zo bewust mee bezig. Wel van geleerd nu. Maar jeetje ik schrik er van hoeveel foto's er opgeslagen staan op mijn google drive 7(8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:54:
Snap niet dat dat zo kan gaan maar is niet anders.
Het kaartje is in echt bijv. maar 2GB, maar de firmware is zo veranderd dat hij meldt dat het een kaartje is van 16GB. Wanneer er dan vervolgens naar toe geschreven wordt gaat dat de eerst 2GB goed, daarna stopt het of hij gaat vervolgens die 2GB weer overschrijven, daardoor krijg je allemaal corrupte bestanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
Echt balen is dat, been there. Mijn les was dan ook elk sd kaartjes te testen, niet meer op 1 opslag medium te vertrouwen alleen en dus altijd cloud opslag te gebruiken. En neem alleen Sandisk, Toshiba, Kingston, Samsung etc. Het is die paar euro niet waard. Al waren ze 10 x zo duur dan nog niet.

Edit: heb je niet stiekem toch Google Photos op je mobiel staan? De meeste hebben dat standaard. Moeite waard om nog even in je Google Photos account te kijken.

@Verwijderd Ah jammer! Toen in 2016 heb je een andere mobiel gekregen waarschijnlijk. En als er weer berichtjes van anderen tussen staan mag je wel weer gewoon antwoorden met een nieuw berichtje hoor..

[ Voor 66% gewijzigd door pennywiser op 13-09-2018 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
@pennywiser Ja heb toen inderdaad een andere telefoon gekregen.
Oh dankje haha, ik heb nooit eerder op het Tweakers forum gezeten, maar blij dat ik de vraag hier gesteld heb.

• pennywiser
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:30:
@pennywiser Ja heb toen inderdaad een andere telefoon gekregen.
Oh dankje haha, ik heb nooit eerder op het Tweakers forum gezeten, maar blij dat ik de vraag hier gesteld heb.
Vergeet niet het kaartje te vernietigen, hamer erop -> prullenbak, voordat iemand hem ziet liggen en denkt die past wel in mijn mobiel :)
Pagina: 1