Google forms voor acties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
De afgelopen week zijn er 2 acties verschenen waarbij je je moest opgeven via een Google form. Ik verwacht dat dit makkelijker in elkaar te zetten is dan een form op tweakers. Nu wil ik niet die ene zeiksnor zijn, maar waarschijnlijk ben ik hem toch, dus hierbij :

Als eerste vind ik het niet professioneel staan, maar mijn grootste probleem ligt bij persoonsgegevens en de opslag en verwerking daarvan. Bij die van Samsung moet je een emailadres (dus persoonsgegeven) opgeven,wat dus vervolgens bij Google word opgeslagen. Het is maar de vraag of dit AVG compatible is en in die reden ken ik genoeg organisaties die van Google forms (en gelijken) af zijn gestapt.

En al zou het aan de AVG voldoen, mag je je ook afvragen of ze dat wel echt doen, want google heeft bijvoorbeeld ook mensen fysiek getracked terwijl location services uit doen

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:04

Pazo

Mroaw?

Mee eens. Volgens mij moet het voor Tweakers toch relatief eenvoudig zijn om zelf een formulier te maken / hosten?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb jouw vraag even bij ons afdeling Concepts neergelegd.

Volgens mij is het zo dat omdat wij de betaalde variant van Google gebruiken (G-Suite), de data onze data is en blijft. En dat Google er dus niets mee doet en/of analyseert.

Maar aangezien wij dat hier niet 100% zeker weten, hebben wij dat intern even opgevraagd bij onze afdeling die verantwoordelijk is voor de integratie van G-Suite binnen de Persgroep. Zodra mijn collega van afdeling concepts (in dit geval @Trendingtrees) hier meer informatie over krijgt, laten wij het weten.

In de meantime: Move GR --> AE, want heeft niets met de redactie te maken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trendingtrees
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-08-2024
Het verlossende antwoord is als volgt:

We hebben een data processor overeenkomst met Google om GDPR compliant te zijn. En aangezien wij de zakelijk G-suite hebben, analyseerd Google onze/jouw gegevens dus niet.

Tweakerella