Vraag

• Tweakmans69
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 22:22
Hallo Tweakers,

Om ip-adressen uit te sluiten uit analytics over websitebezoek heb ik met wat bekenden een klein meningsverschil. Het gaat om een range ip-adressen om verkeer uit de eigen organisatie uit te sluiten.
Sommige kijken daarvoor naar een ip-adres dat eruit ziet als 10.167.58.11 of 192.168.110.85. Ik ben geen techneut, maar volgens mij lijken me dit interne ip-adressen. Niet de ip-adressen waarmee je websites bezoekt. Die zien er meer zo uit: 31.165.41.16. Deze adressen zijn niet de echte, maar slechts ter voorbeeld van de notatie. Het verschil tussen intern en extern lees ik hier: https://www.h3xed.com/web...al-and-local-ip-addresses.

Klopt deze redenering? Wie kan mij wijzer maken?

Alvast dank!

Beste antwoord (via rens-br op 14-09-2018 13:12)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 20:13
Dat klopt.

Een aantal IP adressen zijn gereserveerd voor INTERN gebruik en andere weer voor EXTERN (ook wel Internet adressen genoemd).

Interne IP adressen worden ook wel PRIVATE IP adressen genoemd. Dit zijn dus de IP adressen die in een INTERN netwerk zitten.

zie: Wikipedia: Private network

Externe IP Adressen worden dan ook wel PUBLIC IP Adressen genoemd en zijn dus de INTERNET adressen die je ziet.

zie: https://www.lifewire.com/what-is-a-public-ip-address-2625974

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 20:13
Dat klopt.

Een aantal IP adressen zijn gereserveerd voor INTERN gebruik en andere weer voor EXTERN (ook wel Internet adressen genoemd).

Interne IP adressen worden ook wel PRIVATE IP adressen genoemd. Dit zijn dus de IP adressen die in een INTERN netwerk zitten.

zie: Wikipedia: Private network

Externe IP Adressen worden dan ook wel PUBLIC IP Adressen genoemd en zijn dus de INTERNET adressen die je ziet.

zie: https://www.lifewire.com/what-is-a-public-ip-address-2625974

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:59
Ligt eraan, als jouw organisatie de website intern host dan zijn de private adressen mogelijk wel relevant (is niet met zekerheid te zeggen, al is dat een kleine kans..)...anders hoe dan ook niet.

Zodra je eerst het "internet" op moet zal je niet meer te maken hebben met de private ranges.
(10.0.0.0 / 8
172.16.0.0 / 12
192.168.0.0 / 16)

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 13-09-2018 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

En 169.254.0.0/16 maar dan kun je meestal niet het internet op ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:12
Als je website gehost is bij een provider dan komen de bezoeken vanuit de eigen organisatie vanaf het je publieke IP adres (www.whatsmyip.com) van de internet verbinding. Bestaat je bedrijf uit meerdere locaties dan kunnen dit er meerdere zijn.

Zelf richt in altijd een 2e weergave in op GA. 1 waar alle traffic ongefilterd zichtbaar is en 1 waar ik filters op toe pas. Als je iets verkeerd doet dan ben je ieder geval geen data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans69
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 22:22
Dank allemaal!
Pagina: 1