Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.bat file werkt, wanneer ik script in CMD plak werkt het nie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ties24
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb een batch scriptje, wanneer ik deze draai als .bat werkt het prima, echter wanneer ik het script rechtstreeks in de CMD plak werkt het niet... waarschijnlijk zie ik iets gigantisch over het hoofd, wie kan mij helpen?

script is bedoeld om de lokale groepen en users per groep op te vragen samen met de lokale users en de lokale user info.

@echo off
setlocal enabledelayedexpansion
echo Export local users and groups >local_users_groups_members.txt
echo ======================================================>>local_users_groups_members.txt

for /f "tokens=*" %%a in ('net localgroup') do (
set "var=%%a"
set var=!var:~1!
net localgroup "!var!" >> local_users_groups_members.txt
)
net user >> local_users_groups_members.txt

echo Local Users info>>local_users_groups_members.txt
echo ======================================================>>local_users_groups_members.txt
for /F "skip=4 delims=" %%a in ('net user') do (
if "%%a" NEQ "De opdracht is voltooid." (
if "%%a" NEQ "The command completed successfully." (
for %%d in (%%a) do (
echo User %%d: >>local_users_groups_members.txt
net user %%d>>local_users_groups_members.txt
)
)
)
)

het moet ergens in mn %'jes zitten... alleen kom ik er niet uit waar
...

Windows server 2012
...

Veel forumposts bekeken van mensen die problemen hebben om hun script werkend te krijgen van cmd naar .bat, andersom helaas niet :(
...

stukje achtergrond, .bat file wordt geblokkeerd door outlook, wanneer ik gewoon een script kan mailen wat geplakt kan worden in cmd is dat makkelijk :)

Beste antwoord (via Ties24 op 22-09-2018 21:29)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

vervang %%a door %a
offtopic:
en zet de volgende keer je code tussen code-tags

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

stukje achtergrond, .bat file wordt geblokkeerd door outlook, wanneer ik gewoon een script kan mailen wat geplakt kan worden in cmd is dat makkelijk :)

Niet echt een antwoord op je vraag. maar stuur het als een txt bestand op en laat de gebruiker dat renamen naar .bat?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:27
Ties24 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:14:
.bat -> .zip -> versturen
ontvangen -> .zip -> .bat

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25

kraats

Ik rol

Is het niet zo dat je in een een .bat overal %% moet gebruiken en rechtstreeks in CMD altijd een enkele %?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Ties24
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
kraats schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:22:
Is het niet zo dat je in een een .bat overal %% moet gebruiken en rechtstreeks in CMD altijd een enkele %?
Ja dat dacht ik dus ook, maar wanneer ik alle %% vervang voor % werkt het niet... Volgens mij zit er ook nog iets in het stukje met 'for'
heuveltje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:16:

Niet echt een antwoord op je vraag. maar stuur het als een txt bestand op en laat de gebruiker dat renamen naar .bat?
CCJJVV schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:20:
[...]

.bat -> .zip -> versturen
ontvangen -> .zip -> .bat
Ja dat is nu inderdaad de oplossing die we gebruiken, maar wil gewoon dat het ook werkt in cmd *O*

[ Voor 48% gewijzigd door Ties24 op 13-09-2018 10:22 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

vervang %%a door %a
offtopic:
en zet de volgende keer je code tussen code-tags

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==