Vraag

• Annemijnk.
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-04-2022
Hi,

Sinds kort werkt de Google Playstore niet meer op mijn HP Chromebook 14 G5. Toen ik hem kocht (eind april) kon ik de Playstore zonder problemen gebruiken. Sinds een paar weken staat de optie wel bij instellingen, maar kan ik niet op 'inschakelen' klikken. Deze link wordt erbij vermeld.

Uiteraard heb ik al geprobeerd om de Chromebook te updaten, maar hij is volledig up-to-date.

Heeft iemand iets soortgelijks gehad / kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Annemijnk. op 25-09-2018 17:14)

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Allereerst, heb je een privé gmail account of is het een Gsuite account van je werk of school?

In geval van het eerste, zorg ervoor dat je chromebook up to date is, hier staat hoe je dat kan doen.

In het geval van een gsuite account moet jij of je systeembeheerder een aantal dingen toestaan in de 'device management policy' hier meer informatie erover (engels)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Allereerst, heb je een privé gmail account of is het een Gsuite account van je werk of school?

In geval van het eerste, zorg ervoor dat je chromebook up to date is, hier staat hoe je dat kan doen.

In het geval van een gsuite account moet jij of je systeembeheerder een aantal dingen toestaan in de 'device management policy' hier meer informatie erover (engels)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annemijnk.
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15-04-2022
Axewi schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:26:

Wauw. Ik heb zolang gezocht naar een oplossing. Gek dat het zo lastig te vinden is online.

Het is gelukt met de tweede handleiding, gezien ik 'm voor mijn bedrijf gebruik. Enorm bedankt! _/-\o_