Toon posts:

Consensus beste 55" 4K game tv 600 Euro?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb normaal geen enkele moeite om zelf online onderzoek te doen naar producten, echter de TV wereld is (voor mij) zo onoverzichtelijk dat ik er niet uit kom deze keer.

Wat het extra moeilijk maakt is dat ik gewend ben om Engelstalige sites en fora af te struinen, dat werkt nu niet omdat daar te veel tv's genoemd worden die niet beschikbaar zijn in NL.

Ik zoek een 55inch 4k tv om op te gamen. nu met een Xbox One, later met een Xbox One X.
Geluid gaat via speakers en is dus niet belangrijk. Smart functies maken ook niks uit, Netflix en Youtube gaat altijd via de Xbox.

Is er een consensus wat op dit moment de beste tv is voor iemand met deze wensen en 600 euro in zijn zak?

Alle reacties

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-10 22:38
In deze prijsklasse is niet veel keuze wat betreft 4k-toestellen. Gewoon de tv kopen met de laagste input lag van een gerenommeerd merk.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-10 15:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je kan natuurlijk gewoon in de Pricewatch kijken. Daar staan toch wel wat opties. Deze tv van LG bijvoorbeeld.
Salora moet je overigens negeren; dat is gewoon troep.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 03:08:

Is er een consensus wat op dit moment de beste tv is voor iemand met deze wensen en 600 euro in zijn zak?
Nee. Op vrijwel geen enkel vlak bestaat er een 'de beste' voor iedereen. En €600 voor een 55" 4k-tv is niet heel veel.

Maar in de Pricewatch staan 17 televisies met die eisen, pak een merk die je aanspreekt en je hebt al een stuk kleinere keuze over.

The devil is in the details.

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 12:03
Toen de tijd heb ik Deze tv aangeschaft: https://www.otto.nl/p/100...isense&itemId=10068745154 Zelf zeer tevreden mee.

*Excuus ik weet niet hoe ik de link korter krijg binnen tweakers..

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Move naar [CEA] :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:19:
Je kan natuurlijk gewoon in de Pricewatch kijken. Daar staan toch wel wat opties. Deze tv van LG bijvoorbeeld.
Salora moet je overigens negeren; dat is gewoon troep.
Yep, ben inderdaad naar de Pricewatch aan het kijken, 1 voor 1 de mogelijkheden af.

Die LG is onderaan de lijst beland voor nu, door deze comment onder een review:

The TV isn't actually 4k. It has a cheaper panel using a subpixel layout called RGBW, effectively replacing 25% of the color subpixels with white LEDs (google it for more information). You can definitely see this problem on smaller text, where some letters have a very noticeable tint of color on the white background.
Also, the panel has some noticeable image retention, meaning that you'll see an after image (especially on grey backgrounds) if the picture doesn't change for some time. It persists unless you play a video on the TV, otherwise it quickly goes away.
I bought one planning to connect it to my PC and use it for games and movies. It definitely has lower input lag compared to some other TVs in this price range, but I wouldn't recommend it for the reasons above.
I'll return it and buy a Samsung, as it's the only other decent alternative where I live. If you want to buy a TV around this price point, I've also heard some good things about TCL TVs, so go look into that.

Bedankt voor de tip over Salora!
Hahn schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:23:
[...]

Nee. Op vrijwel geen enkel vlak bestaat er een 'de beste' voor iedereen. En €600 voor een 55" 4k-tv is niet heel veel.
De beste 3 is ook goed ;)
600 is inderdaad niet veel maar met merken als TCL kan je buiten Nederland een prima tv kopen, ik hoop iets soortgelijks in NL te vinden.
MustacheNick schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:25:
Toen de tijd heb ik Deze tv aangeschaft: https://www.otto.nl/p/100...isense&itemId=10068745154 Zelf zeer tevreden mee.

*Excuus ik weet niet hoe ik de link korter krijg binnen tweakers..
Ik ga deze bekijken. Game je zelf ook op deze tv?

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 12:03
Ik game inderdaad op de TV. Ik gebruik hem voornamelijk voor Youtube, Netflixen & voor games op mijn Playstation 4.
Pagina: 1