[iPhone SE] Gegevens van kapotte iPhone terughalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Hallo iedereen

Een vriendin liet laatst haar iPhone vallen en het scherm (incl. touchscreen) is volledig kapot. Hij is niet meer te herstellen, want hij is ook geblutst etc. Nu wou ze toch graag haar foto's enz eraf halen. Probleempje is dat de gsm opnieuw is opgestart, en dat ze nu (waarschijnlijk) haar pincode moet ingeven. Is er toch een manier om (via iTunes bv.) de foto's eraf te krijgen? Ze heeft voor de rest geen backups online staan...

Met mijn Huawei kan ik mijn scherm tonen op mijn laptop, ook al werkt het scherm zelf niet. Misschien is dat een manier om het op te lossen? Hoe doe je dat dan?

Alvast bedankt!
Rob Nickmans

Alle reacties

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
NiRo schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:52:
Hallo iedereen

Een vriendin liet laatst haar iPhone vallen en het scherm (incl. touchscreen) is volledig kapot. Hij is niet meer te herstellen, want hij is ook geblutst etc. Nu wou ze toch graag haar foto's enz eraf halen. Probleempje is dat de gsm opnieuw is opgestart, en dat ze nu (waarschijnlijk) haar pincode moet ingeven. Is er toch een manier om (via iTunes bv.) de foto's eraf te krijgen? Ze heeft voor de rest geen backups online staan...

Met mijn Huawei kan ik mijn scherm tonen op mijn laptop, ook al werkt het scherm zelf niet. Misschien is dat een manier om het op te lossen? Hoe doe je dat dan?

Alvast bedankt!
Rob Nickmans
Dat zou kunnen via een Mac en Quicktime, maar er is sowieso al interactie op het toestel nodig om de telefoon te laten vertrouwen met de Mac, dus je hebt het scherm nodig hoe je het went of keert.

Mijn idee, koop een los schermpje en hang dat er los aan, zoals ik lees is de telefoon FUBAR (fucked up beyond any repairs) en weerhoudt niets je om de schade verder te beperken. Dus schermpje halen, telefoon openmaken met iFixit handleiding, schermpje koppelen gewoon los, telefoon aan zetten en aan een laptop hangen alles er af halen en presto

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Syndroom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-08 09:36
Een goeie herstelfirma helpt je daar ook wel bij.. betaal een paar euro voor de service en ze hangen er even een scherm aan zodat je verder kan.. daarna is hij toch voor de vuilbak.

Wat je zelf doet, heb je toch maar mooi zelf gedaan.

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Schermpje eraan gehangen, blijkt dat het touchscreen niet werkt, de connector op het moederbord maakt geen contact... Is er geen andere manier om de chip alsnog uit te lezen?