Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Prosperr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik hoop dat ik hier bij de juiste topic afdeling zit, zo niet excuus!

Ik ben op zoek naar mensen met ervaring over de opzet van Office365 licenties die je als reseller aan je klant verkoopt. Ook ben ik benieuwd naar de gang van zaken als een bedrijf bij een IT bedrijf zit maar daar weg wilt en dan de licentie wilt overzetten naar een ander IT bedrijf, wat er daarvoor moet gebeuren?

Microsoft verkoopt bv een Exchange mailbox voor 3,40 euro per maand (jaar abbo).
Die koop ik bv op mijn bedrijf en verkoop ik voor 7,50 aan mijn klant. Nu wil ik weten of hier al platforms voor zijn die de administratie makkelijk voor je maken, want als je klant 40 mailboxen wilt en dit op verschillende momenten bij je afneemt wordt het een lekkere klus...

Ik kom verschillende dingen tegen zoals: https://www.ovh.nl/office-365/reseller.xml maar ben benieuwd of hier mensen zijn met tips.

Thnx!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog afgezien van de resell-opties (en marges), zou ik beginnen met je in te lezen of & wanneer je welke versie mag of moet verkopen.

Een en ander is ook afhankelijk van de klant, op welke OS'en Office komt te staan en welke licentie-vorm aan elk OS gekoppeld is.

Andersom een vraag: waarom zou ik 12x 7.50 aan jou betalen per jaar? Wat maakt jou beter / fijner /specialer dan een reseller die (eventueel ook) domain-registration, solution/consultancy ter installatie kan leveren en, op basis van gemiddelde marges, misschien voor 5.50/maand kan leveren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
En realistisch gezien vaak nog voor 4.00 euro het doet :+

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:41
Denk persoonlijk dat je 2 opties hebt. Doe het goed of doe het niet.
Denk dat er weinig bedrijven zijn die bij een kleine club / eenmansbedrijf licenties willen inkopen voor een factor 2 van de prijs als bij een grote CSP provider / direct bij Microsoft.
Het inkopen van licenties en die voor de zelfde prijs verkopen aan je klant ga je ook niet rijk van worden.
Je zal dus moeten zorgen dat je of de licenties verkoopt zonder winst en die uit extra diensten kan halen (advies kosten, support etc.) of dat je dusdanig grote getallen omzet dat je van de marges die Microsoft geeft aan CSP partners geeft kan leven.

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 12:32

Meller

Much to learn, you still have

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:01

TheVMaster

Moderator WOS
Dit heeft natuurlijk niets met Windows Clients te maken, dus een MOVE naar WSS